Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) det er et veldig godt spørsmål Dotten. forhåpentligvis så vil den holde en stund fremover. huset holder seg oppe og blir vel pussa på ville jeg tru. med så mye aktiv ungdom som har mye forskjellig utdannelse og bakgrunn ser det ike ut som om det blir et problem. Endret 7. mars 2007 av Tøffe-Tetra Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ok hvor mange her har egentlig vært på Blitz? 8102196[/snapback] Begge henda i været Nydelige vafler 8102222[/snapback] Second that. Visste dere at blitzhuset også huser en av landets eneste kvinneradio? RadiOrakel. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ok hvor mange her har egentlig vært på Blitz? 8102196[/snapback] Begge henda i været Nydelige vafler 8102222[/snapback] Second that. Visste dere at blitzhuset også huser en av landets eneste kvinneradio? RadiOrakel. 8102315[/snapback] Og billige øvingslokaler og konserter for band som ellers aldri vi ville sett. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Om vi okkuperer Sverige og klarer å holde fortet i 20 år, har vi fremdeles ingen rett til å beholde landet. 8102255[/snapback] Jo hvis vi sier at Jesus tilbakekomst skal skje der, så får vi USA til å støtte oss ...No problema Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Om vi okkuperer Sverige og klarer å holde fortet i 20 år, har vi fremdeles ingen rett til å beholde landet. 8102255[/snapback] Israel hilser og sier at du tar feil. EDIT: Ops, nesten same vits som PencilCase. Endret 7. mars 2007 av Niskivara Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Endleig kommer det jeg vill eha frem ut. At blitserne har et miljø der alle vil bli godtatt, så lenge du oppfører deg mot andre blitzere. Bllitzhustet er antagleig en hjelp for mange ungdom, uten at jeg har vært der selv. liten kommentar, diggbar diskusjon, takker for mange bra innlegg fikk kvelden min til å bli veldig mye mer interesang. Endret 7. mars 2007 av Tøffe-Tetra Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Nei. Det er nødvendig å ha Blitzhuset fordi de sprer annen info og kultur enn det som får plass andre steder. Mangfold er bra. Hadde du vært en like ivrig forsvarer hvis det var snakk om nynazister som spredte info og kultur som ikke får plass andre steder? Ja, la det være et spørsmål til alle som mener at blitz bør få bli: Hva hadde deres sagt hvis det var snakk om nynazister som spredte kultur og informasjon, og som brukte vold mot andre og deres eiendom? De gruppene som bruker uakseptable midler bør kastes ut av de fredelige. Det er strengt tatt opp til Blitzerne å bestemme. Hvis de velger å ikke gjøre det, så bør man fjerne hele greia. Blitzere kan ikke bestemme her, da de lever på kommunens nåde. Jeg håper kommunen innser at denne kreftsvulsten må fjernes. Det er blitzerne som maser om hvordan man ikke skal bruke vold, men så gjør de det selv. Nei, det er du som maser om at det er galt av Blitz å bruke vold. 8102257[/snapback] Ja, det er galt av dem å bruke vold. Vold er ikke alltid galt, men det er galt i et demokrati der det ikke er i selvforsvar, men for å ødelegge for andre. Israel hilser og sier at du tar feil. Nei, det gjør de ikke. Israel ble opprettet av FN på britisk mandatområde. Et område som ikke var et selvstendig land, men et område som ble tatt over fra ottomanerne, tyskernes allierte, mot slutten av første verdenskrig. Endret 7. mars 2007 av Pricks Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Blitzerne burde har et miljø der du blir godtatt om du oppfører deg bra mot andre mennesker, blitzere som ikke-blitzere. Israel-tråden velger jeg å ikke plukke opp, da dette kommer til å utløse en ryddeaksjon for moderatorene etter hvert. Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Joda det har du Tøffe-Tetra kjenner deg nok;) Men jeg ser ikke helt grunnen til at vi skal ha denne sub kulturen som i mine øyner ikke bidrar til samfunnet. Og hva er det med Blizthuset? Til og med nede på balkan ser husene ut til og være i bedre stand enn Blizthuset. Ser rett og slett jævlig ut Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 den nynasistideen din var litt interesang egentlig. Men nå har det seg slik at jeg er enig i masse av det blitzerne mener. Hadde jeg vært uenig så hadde jeg selvfølgelig ikke likt dem. men jeg har toleranse for alle som har toleranse. Og nynasister har ikke toleranse for en femmer. Lenke til kommentar
Dauskrott Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Blitzerne kan gjerne få ha huset sitt for min del, bare de rensker litt opp innad i gruppen, altså, at de blant annet gjør noe med de som tyr til vold. men jeg må si jeg opplever at venstre-radikale ungdommer blir behandlet med mer respekt enn det høyre-radikale ungdommer blir.. er det noen som er enige i det? (eller er det bare jeg som er jævlig sjalu fordi venstre-radikalene er så mange og har et sånt fint sted å møtes?...) Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hva slags toleranse utviser folk som bruker vold mot andre og begår hærverk på denne måten? Som kaster egg på Carl I. Hagen? Merkelig toleranse, det der. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nei. Det er nødvendig å ha Blitzhuset fordi de sprer annen info og kultur enn det som får plass andre steder. Mangfold er bra. Hadde du vært en like ivrig forsvarer hvis det var snakk om nynazister som spredte info og kultur som ikke får plass andre steder? Ja, la det være et spørsmål til alle som mener at blitz bør få bli: Hva hadde deres sagt hvis det var snakk om nynazister som spredte kultur og informasjon, og som brukte vold mot andre og deres eiendom? 8102427[/snapback] Alle må få lov til å spre meninger, informasjon og kultur, men ikke så lenge de ikke kan å oppføre seg. Jeg helt for at både rasister, nynazister, kommunister og hvilke som helst andre typer mennesker skal få si det de mener, men ikke så lenge de "sier det med vold". Jeg håper, for samfunnet og ytreningsfrihetens del, at blitzerne er enige med meg i dette. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hva slags toleranse utviser folk som bruker vold mot andre og begår hærverk på denne måten? Som kaster egg på Carl I. Hagen? Merkelig toleranse, det der. 8102496[/snapback] Er en ganske liten del av Blitz som gjør sånt. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 blitzerne bidrar til samfunnet. det er utrolig mange ungsom som ikke har andre ungdomstilbud en blitzhuset. Ang hvordan huset ser ut, der må vel de kanskje jobbe litt. Men hvos du ser det i forhold til andre komunale bygninger så klarer vel blitserne seg fint. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Zethyr: Ja, de skal få si det de mener, men skal de få okkupere andres eiendom og drive vold og hærverk slik blitzerne gjør i dag? Akiro Curosawa (Akira Kurosawa? ): Så lenge de andre blitzerne godtar denne oppførselen ved å ikke utestenge de som utviser slik oppførsel så er de medansvarlige. Tøffe-Tetra: Vi har allerede diskutert hvordan andre, for eksempel idrettforeninger, bidrar til samfunnet UTEN å ødelegge andres eiendom. Endret 7. mars 2007 av Pricks Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Blitzerne kan gjerne få ha huset sitt for min del, bare de rensker litt opp innad i gruppen, altså, at de blant annet gjør noe med de som tyr til vold. men jeg må si jeg opplever at venstre-radikale ungdommer blir behandlet med mer respekt enn det høyre-radikale ungdommer blir.. er det noen som er enige i det? (eller er det bare jeg som er jævlig sjalu fordi venstre-radikalene er så mange og har et sånt fint sted å møtes?...) 8102488[/snapback] Ja må si jeg sitter igjen med den følelsen jeg også. At venstre radikale blir behandlet bedre enn høyre. Men nå skal det sies at jeg ikke har noe til overs for begge disse to ekstreme ytterkantene. Og jeg ville selvfølgelig vært utrolig sjalu om jeg ikke fikk hatt møtene mine i ned tagga dritt hus som skjems. Etter min mening har de ødelagt for seg selv. Men opprør og vold. Så på nyhetene her i går trur jeg det var fra København. Og det var mange der som var glad for at Huset endelig ble rivd Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Akiro Curosawa (Akira Kurosawa? ): Så lenge de andre blitzerne godtar denne oppførselen ved å ikke utestenge de som utviser slik oppførsel så er de medansvarlige. 8102526[/snapback] Som sagt så kommer det ungdommer av alle slag til Blitz. Noen folk drar bare på Blitz for å slappe av etter skolen, eller stikke dit på Lørdagen for å ha det gøy. De har ingenting med disse aksjonene. Jeg synes også det disse ekstremblitzerne er litt for drastiske men er det en grunn for å rive vekk ungdomshuset til mange ungdommer som ikke har noe annet sted å være? Edit: Aner ikke hvorfor jeg skrev bo istedenfor være på slutten. Endret 7. mars 2007 av Akiro Curosawa Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ang hvordan huset ser ut, der må vel de kanskje jobbe litt. Men hvos du ser det i forhold til andre komunale bygninger så klarer vel blitserne seg fint. 8102508[/snapback] Vel kommunale bygninger er ikke praktverk nei, men vil no si at de ser ut som palass i forhold til kryp-innet til Blizterene. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 men jeg må si jeg opplever at venstre-radikale ungdommer blir behandlet med mer respekt enn det høyre-radikale ungdommer blir.. er det noen som er enige i det? (eller er det bare jeg som er jævlig sjalu fordi venstre-radikalene er så mange og har et sånt fint sted å møtes?...) 8102488[/snapback] Det finnes vel ikke så mange høyreradikale ungdommer at det er så lett å avgjøre. Jeg kjenner hvertfall ikke mange hardbarka liberalister e.l. på min egen alder. Jeg har liten respekt ovenfor enkelte store grupperinger av venstre-radikale ungdommer, men det er på bakgrunn av ting de har gjort tidligere. Én ting er sikkert, om man hadde gitt forskjellige politiske ekstremiteter hvert sitt hus å kose seg med i Hovedstaden hadde det utviklet seg til gatekamper. Jeg har foreløpig ikke sett mange demonstrasjoner og dårlige tendenser fra høyreekstreme (de er ikke så mange, og ikke voldelige av natur), men sosialistene, nynazistene osv. har jo en historie preget av voldelige hendelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå