Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Å, nei, de skadet jo bare politimannen LITT da. Og de angrep bare rådhuset LITT. Ingen bryr seg vel om bare LITT skading og angrep, gjør de vel? Og LITT skjenking av mindreårige er jo ikke så ille! 8129826[/snapback] Og "Litt" overdimensjonering er jo så klart helt på sin plass. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Og "Litt" overdimensjonering er jo så klart helt på sin plass. 8129837[/snapback] Kan du utdype den der litt? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Og "Litt" overdimensjonering er jo så klart helt på sin plass. 8129837[/snapback] Kan du utdype den der litt? 8129943[/snapback] Bruken av ord og begreper er overdimensjonerte i forhold til handlinger, eller et uttrykk som er så populært nå; "trusselbildet" . Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Så du mener at molotov cocktails burde kalles "fyrstikker", angrep burde kalles "hissigheter" og denslags? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Så du mener at molotov cocktails burde kalles "fyrstikker", angrep burde kalles "hissigheter" og denslags? 8130007[/snapback] Kall det akkurat hva du vil, men se også på hvilken konkret skade alle disse kinaputtene har gjort de siste femten årene. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Kall det akkurat hva du vil, men se også på hvilken konkret skade alle disse kinaputtene har gjort de siste femten årene. 8130028[/snapback] Må det gjøres en konkret skade før det har noen hensikt å stoppe ulovlighetene?Altså, det er greit å kaste brostein mot politiet så lenge man bommer, f.eks.? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Du har enda ikke svart på spørsmålet om hvilke problemer Blitzmijøet har skapt de siste 15 årene ...? Du mener, som f.eks. angrep på rådhuset? Eller skjenking av mindreårige? 8129683[/snapback] Din kilde er Frp'eren som hadde sett en mindreårig med ei ølflaske i hånda utenfor Blitz huset? Ungdom under 18 år, enten de er blitzere eller ikke, har det til felles at de alltid har greid å skaffe seg drikkevarer, og man trenger heller ikke å "bli skjenket", da inntaket er absolutt ønsket! Man finner og bruker alskens vikarierende motiver, mens det som plager blitz-motstanderne mest, er det politiske ståstedet Blitz har. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 mens det som plager blitz-motstanderne mest, er det politiske ståstedet Blitz har. 8130245[/snapback] Hadde blitzerne hatt et annet politisk ståsted hadde vi kanskje sett færre demonstrasjoner og mindre dårlig oppførsel. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Kall det akkurat hva du vil, men se også på hvilken konkret skade alle disse kinaputtene har gjort de siste femten årene. 8130028[/snapback] Må det gjøres en konkret skade før det har noen hensikt å stoppe ulovlighetene?Altså, det er greit å kaste brostein mot politiet så lenge man bommer, f.eks.? 8130202[/snapback] Ikke få meg til og komme hjem til deg, og steke vafler, røyke megagod hasjis, dope ned katta di, sette tenna i tapeten, være generelt uoppdragen, tisse i naboens blomsterbed, høylydt skråle "internasjonalen", være helt elskelig snill med alle rundt meg osv ... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hadde du gjort noe mer av de tingene der enn å steke vafler så hadde jeg antakeligvis kjeppjagd deg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hadde du gjort noe mer av de tingene der enn å steke vafler så hadde jeg antakeligvis kjeppjagd deg. 8130356[/snapback] Være helt elskelig snill ...? Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ungdom under 18 år, enten de er blitzere eller ikke, har det til felles at de alltid har greid å skaffe seg drikkevarer, og man trenger heller ikke å "bli skjenket", da inntaket er absolutt ønsket! Det har vel ingen ting med om skjenkelovgivninger skal håndheves eller ikke?... Man finner og bruker alskens vikarierende motiver, mens det som plager blitz-motstanderne mest, er det politiske ståstedet Blitz har. 8130245[/snapback] Ikke nødvendig med noen vikarierende motiver... Brudd på skjenkelovgivnig skal forfølges enten det er Blitz eller Rock City som gjør det... For øvrig.. hvilket politisk ståsted er det Blitz har? Må alle Blitzere ha samme, definerte politiske ståsted? Lenke til kommentar
jesse Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Blitzerene har brutt avtalen og kriteriene for å få beholde huset. 8129115[/snapback] På hvilken måte? 8129214[/snapback] Blant annet salg av alkohol. 8129328[/snapback] Endatil absint. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Uff, så vemmelig. Jeg brekker meg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Uff, så vemmelig. Jeg brekker meg 8131107[/snapback] Hva du mener eller ikke mener er vel rimelig irrelevant så lenge en avtale har blitt brutt? Jeg begynner å se meg ganske lei på gjentatte forsøk på bagatellisering av lov- og/eller avtalebrudd som en "unnskyldning". Lenke til kommentar
jesse Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Uff, så vemmelig. Jeg brekker meg 8131107[/snapback] Hva du mener eller ikke mener er vel rimelig irrelevant så lenge en avtale har blitt brutt? Jeg begynner å se meg ganske lei på gjentatte forsøk på bagatellisering av lov- og/eller avtalebrudd som en "unnskyldning". 8131188[/snapback] Blitzpøbelen har alltid hatt en tendens til å bagatellisrer sine handlinger. De driver ikke mad demonstrasjoner og opptøyer. De har markeringer og appeller. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Uff, så vemmelig. Jeg brekker meg 8131107[/snapback] Hva du mener eller ikke mener er vel rimelig irrelevant så lenge en avtale har blitt brutt? Jeg begynner å se meg ganske lei på gjentatte forsøk på bagatellisering av lov- og/eller avtalebrudd som en "unnskyldning". 8131188[/snapback] Ja for all del, jeg synes det er skikkelig leit selv. Makan til ufordragelige overtramp skal man lete lenge etter ... eller skal man det? Spørs det på hvor man leter? Nei, såklart ikke! Overtrampene hører spesielle "typer" til, og for egen overbevisning synes jeg vi skal male dem "røde" ...Javel da, men hva med alle dissse veloppdragne blå/brun-spettede snarveisøkende slabbedaskene da? Nå må du fanden ikke trekke troverdig ungdom i tvil, de kan kle seg, de tilpasser seg loven, og i de tilfeller de ikke gjorde det, så er de i hvert fall kledt sånn som oss, og derfor er de nesten like farlige som oss. Så hva er det som er feil med dem? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hadde du et poeng i forhold til om blitzerne burde skjerpe seg eller ikke? Eller er det bare grinebiting over at "det sikkert finnes mange andre som er like ille, og da er det dumt at dere angriper oss.. der gjør det heeelt sikkert fordi vi er røde" ? Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Blitzerene har brutt avtalen og kriteriene for å få beholde huset. 8129115[/snapback] På hvilken måte? 8129214[/snapback] Blant annet salg av alkohol. 8129328[/snapback] Dette bruddet er en konsekvens av at Oslo kommune i mange år har hatt en latterlig og urealistisk ide om at Blitz skal være et rusfritt tilbud. Det kunne nok vært en fornuftig politikk hvis det hadde vært snakk om en bedehusklubb, men for Blitz så viser det bare mangel på sosial intelligens hos de aktuelle politikerne. Liberaleren har ingen ting imot at alkohol selges i Blitz-huset. Tvert imot. Har noen disposisjonsrett over en eiendom eller forretningsbygg, bør det være tillatt med alkoholservering. Alkohol er tross alt ikke djevelens drikk, men en helt lovlig vare som nytes av de aller fleste, ofte i festlig lag. Det må også blitzere få lov til, selv om kommunen føler de har sitt på det tørre med den såkalte avtalen med dette miljøet.Er de tillatt med et Blitz, må en også tillate alkoholservering i Blitz-huset. Enkelt og greit. http://www.liberaleren.no/arkiv/000176.php Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hadde du et poeng i forhold til om blitzerne burde skjerpe seg eller ikke? Eller er det bare grinebiting over at "det sikkert finnes mange andre som er like ille, og da er det dumt at dere angriper oss.. der gjør det heeelt sikkert fordi vi er røde" ? 8131509[/snapback] Poenget mitt er at hvis du ikke er som oss, så er du suspekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå