Gå til innhold

Tøm Blitzhuset nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forunderlig nok blir politiet i mange andre sammenhenger beskyldt for å være aggressive autoriteter som er i overkant maktkåte. Men ikke når det er snakk om blitzere, for da gjør politiet bare jobben sin. Snodige greier.

8126797[/snapback]

Jeg har nesten inntrykk av at det er motsatt. Jeg klager aldri over at det er politi i nærheten, men jeg hører ofte at forskjellige typer pøbel (ikke spesifikt blitz) gjør dette.
Lenke til kommentar
Jeg har nesten inntrykk av at det er motsatt. Jeg klager aldri over at det er politi i nærheten, men jeg hører ofte at forskjellige typer pøbel (ikke spesifikt blitz) gjør dette.

8127009[/snapback]

Det er kanskje ikke så rart når politiet dukker opp med hjelmer og skjold på det som skal være en fredelig demonstrasjon.

Men så var det ikke akkurat det jeg tenkte på heller. Jeg tenker mer på diskusjonen rundt det, enn selve tilstedeværelsen og reaksjoner på dette.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar
Det er kanskje ikke så rart når politiet dukker opp med hjelmer og skjold på det som skal være en fredelig demonstrasjon.

8127029[/snapback]

Gjør det noe da? Hadde de tenkt å sloss med dem, og var irriterte fordi de møtte opp bedre utstyrt enn man hadde regnet med?
Lenke til kommentar

8127009[/snapback]

8127029[/snapback]

Jo, det er rart. Det er ikke noen logikk i at man skal få trang til å bli voldelig bare fordi det er væpnet politi i nærheten, er det vel?

Og grunnen til at politiet er i nærheten er jo at blitz-pøbelen har en lang historie med vold og bråk bak seg.

Hadde blitzerne vært fredelig, så hadde ikke politiet trengt å møte opp i så stor grad. Det er liten tvil om hva som kom først av høne og egget i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

8127029[/snapback]

Gjør det noe da? Hadde de tenkt å sloss med dem, og var irriterte fordi de møtte opp bedre utstyrt enn man hadde regnet med?

8127089[/snapback]

Er det av fredelige grunner at de har med brannbomber?

Lenke til kommentar
Hadde blitzerne vært fredelig, så hadde ikke politiet trengt å møte opp i så stor grad. Det er liten tvil om hva som kom først av høne og egget i dette tilfellet.

8127719[/snapback]

Det er jeg ikke enig i. Vold avler vold, og politiet har på ingen måte rent mel i posen når det gjelder demonstranter og behandling av disse.

Lenke til kommentar

8127719[/snapback]

Det er jeg ikke enig i. Vold avler vold, og politiet har på ingen måte rent mel i posen når det gjelder demonstranter og behandling av disse.

8128196[/snapback]

Hvis 'vold avler vold' hvorfor har da blitzerne masse slagord som oppfordrer til vold på fasaden sin, inkludert steinkastere?

Hvis 'vold avler vold' så viser dette jo helt klar hvem som er voldsidealistene og dermed årsaken til volden.

Lenke til kommentar

Hvordan mener du poletiet skal gå frem/forholde seg da? Skal de bare menge seg med bærmen med instruksen; slik gjør du da ikke lille venn? Mener du pampen skal få holde på slik de vil uten noen som helst motstand?

Lq :hrm:

Lenke til kommentar

Bare et lite tankeeksperiment:

-La en gjeng pøbler fra ytterste høyre okkupere et hus i Oslo sentrum.

-La dem trakkasere og kaste gjenstander på politiske motstandere som prøver å holde tale eller har paroletog i byen.

-La dem angripe ambassadene til land som har gjort noe de ikke liker.

-La dem banke opp ungdom fra venstresiden.

-La dem angripe politiet fysisk og ramponere politibiler.

Er det virkelig noen som tror de ville beholdt "ungdomshuset" sitt mange minuttene?

Lenke til kommentar

Denne konflikten går langt tilbake. Fra Oslo bykommune har det vært en lang og god tradisjon for dialog preget av respekt og forståelse helt tilbake til åtti-tallet, da Høyre-byrådsleder Hans Svelland bidro til den første leieavtalen med Blitz. Dagens høyreside i i byrådet har derimot de siste årene oppført seg som bajaser og valgt å satse på en agressiv linje med trusler. Trusler om utkastelse, salg og privatisering av Blitz-huset. Trusler om kollektiv avstraffelse grunnet enkeltpersoners handlinger.

A/SV byrådet hadde på begynnelsen av 90-tallet en positiv dialog med Blitz som endte med avtalen fra 1995. Det er manglende dialog og det nåværende byrådets ideologiske iver etter å privatisere eiendom som har bragt oss dit vi er nå.

Oslo SV (21.03.2003): SVs holdning til Blitzhuset framtid

Blitz- miljøet bør møtes med fortsatt dialog, ikke med ”trusler” om salg, privatisering og utkastelse. Historien har lært oss at konflikter har oppstått hver gang Oslo kommune har truet med utkastelse. Avtalen som ble inngått i 1995 har vært til å leve med for byen. En romslig og mangfoldig by bør ha plass til ungdomshuset Blitz.

SV vil foreslå at man nå roer ned situasjonen, og at det nedsettes et konflikthåndteringsutvalg med personer som innehar nødvendig integritet og tillit på begge sider.

Oslo SV(05.03.2007): Blitz-huset må møtes med dialog

Lenke til kommentar
Denne konflikten går langt tilbake. Fra Oslo bykommune har det vært en lang og god tradisjon for dialog preget av respekt og forståelse helt tilbake til åtti-tallet, da Høyre-byrådsleder Hans Svelland bidro til den første leieavtalen med Blitz. Dagens høyreside i i byrådet har derimot de siste årene oppført seg som bajaser og valgt å satse på en agressiv linje med trusler. Trusler om utkastelse, salg og privatisering av Blitz-huset. Trusler om kollektiv avstraffelse grunnet enkeltpersoners handlinger.

A/SV byrådet hadde på begynnelsen av 90-tallet en positiv dialog med Blitz som endte med avtalen fra 1995. Det er manglende dialog og det nåværende byrådets ideologiske iver etter å privatisere eiendom som har bragt oss dit vi er nå.

Oslo SV (21.03.2003): SVs holdning til Blitzhuset framtid

Blitz- miljøet bør møtes med fortsatt dialog, ikke med ”trusler” om salg, privatisering og utkastelse. Historien har lært oss at konflikter har oppstått hver gang Oslo kommune har truet med utkastelse. Avtalen som ble inngått i 1995 har vært til å leve med for byen. En romslig og mangfoldig by bør ha plass til ungdomshuset Blitz.

SV vil foreslå at man nå roer ned situasjonen, og at det nedsettes et konflikthåndteringsutvalg med personer som innehar nødvendig integritet og tillit på begge sider.

Oslo SV(05.03.2007): Blitz-huset må møtes med dialog

8129059[/snapback]

Blitzerene har brutt avtalen og kriteriene for å få beholde huset.

Lenke til kommentar

Man blir vel neppe kvitt den "ideologien" som Blitz står for, selv om man tar fra de huset? Frp-forslaget er populistisk og blir som å pisse i buksa, -kun godt og varmt med det samme. ;)

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du har enda ikke svart på spørsmålet om hvilke problemer Blitzmijøet har skapt de siste 15 årene ...?

Du mener, som f.eks. angrep på rådhuset?

Eller skjenking av mindreårige?

8129683[/snapback]

Ble rådhuset mye skadd?

Skjenking av mindreårige er en uting, som absolutt ikke skal forekomme, og tror ikke noen, eller færre enkeltstående tilfeller rettferdiggjør kollektiv avstraffelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...