Ozelot Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Kan du utdype, jeg fattet ikke poenget? 8124056[/snapback] Poenget ligger i ditt ordvalg ... Men for all del heng deg ikke opp i det Mitt hovedpoeng er at så lenge man ikke kjenner "fienden" så vet man heller ikke hva som er det beste våpen. 8124092[/snapback] Bare det virker og ikke er overkill (tanks) i forhold til det man møter, så er det et fett! Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor de ikke forlater huset hvis de ikke eier det\har leieavtale. Eller er det slik at de faktisk har en leieavtale med Oslo Kommune ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Me to, my little stuffed potatoe Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Kan du utdype, jeg fattet ikke poenget? 8124056[/snapback] Poenget ligger i ditt ordvalg ... Men for all del heng deg ikke opp i det Mitt hovedpoeng er at så lenge man ikke kjenner "fienden" så vet man heller ikke hva som er det beste våpen. 8124092[/snapback] Bare det virker og ikke er overkill (tanks) i forhold til det man møter, så er det et fett! Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor de ikke forlater huset hvis de ikke eier det\har leieavtale. Eller er det slik at de faktisk har en leieavtale med Oslo Kommune ? 8124190[/snapback] De har etter det jeg vet en "muntelig" avtale ...? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 De har etter det jeg vet en "muntlig" avtale ...? 8124198[/snapback] En muntlig avtale om lån\leie av hus ? Jaja ...heia Oslo Kommune sier nå jeg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 De har etter det jeg vet en "muntlig" avtale ...? 8124198[/snapback] En muntlig avtale om lån\leie av hus ? Jaja ...heia Oslo Kommune sier nå jeg. 8124206[/snapback] Det er snakk om 1stk. hus, la nå "slabbedaskene" få ha lekegrinden sin. Hvis de jages ut så kan det samme skje som ved tidliger "opprenskninger". Nemlig at "utøy" sprer seg, og blir enda vanskeligere å holde et øye med. De har også tross alt vært "snille" de siste 15 årene, så ikke vekk opp dusteriet. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Bare det virker og ikke er overkill (tanks) i forhold til det man møter, så er det et fett! 8124190[/snapback] Om de så anså det for å være nødvendig kunne de møte opp med tanks for min del, bare de ikke lar overkillen gå utover sivile i større grad enn opptøyene ellers ville ha gjort. Det er bedre at politiet har med seg for mange enn for få mann og utstyr inn i kampen, vi vil jo ikke risikere at polititjenestemenn blir skadd fordi de skal stoppe opptøyer med silkehansker. Målet er å gjøre det så fredelig som mulig, men jeg ser ikke at man har skapt unødig mye vold tilbake mot blitzerne foreløpig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Du har enda ikke svart på spørsmålet om hvilke problemer Blitzmijøet har skapt de siste 15 årene ...? Vanskelig og finne eksempler ... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Vanskelig og finne eksempler ... 8124391[/snapback] Det er ikke vanskeligheter, det er latskap Blitzere og UFFA-medlemmer deltar i voldelige opptøyer i danmark: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/16/486271.html "I Blitzhuset har det nå både vært ulovlig alkoholsalg og stadige problemer med støy for naboene. I tillegg kommer det voldelige angrepet på Rådhuset og at det ikke har vært mulig å få en dialog med miljøet. Blitz-miljøet har dessuten varslet at de fysisk vil hindre gjennomføringen av et politisk vedtak i forhold til salg," http://ppfront.nrk.no/nyheter/distrikt/ost...dingen/1.353613 osv. osv. Det er bare å søke på "Blitz opptøyer", "Blitz vold", "Blitz herværk" og denslags i en valgfri søkemotor så finner du mye rart. Her bare valgte jeg et par tilfeldige eksempler. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Den ene liken din handler om de siste dagers uroligheter, og den andre om varslede tiltak hvis bystyret beslutter et vedtak som ikke mijøet liker. Ingen av dem dokumeterer at Blitzmijøet har skapt uroligheter de siste femten årene. Så kan man goggle på blitz og vafler. Da får man opp dette også: – Jeg syns det er trist at de demoniserer en gruppe på denne måten. Hvis du leser avisene så får du se at Stein Lillevolden prøver å stoppe de voldelige demonstrasjonene, men så leser du litt lengre ned at han arresteres, det syns jeg er veldig beskrivende for hvordan man ser på Blitz. At de skal være onde uansett. Kriminologen har lite forståelse for politikerne som vil kaste ut Blitz etter at de gikk til angrep på Rådhuset. Hun frykter konsekvensene av at Blitz blir kastet ut. – Hvis du ser på andre storbyer i Vest Europa, så ser man flere nazistliknende ungdomsmiljøer i bybildet. Disse miljøene rekrutterer blant ungdom som er i trøbbel og i opprør. Slike miljøer ser du lite av i Oslo og det har Blitz mye av æren for. Vi får heller bære over med at vi ikke alltid ville valgt samme virkemidler som enkelte av dem gjør, sier Høigård. Universitas Endret 10. mars 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Synes du ikke voldelige opptøyer har en anelse likhet med uroligheter pencilcase ? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Den ene liken din handler om de siste dagers uroligheter, og den andre om varslede tiltak hvis bystyret beslutter et vedtak som ikke mijøet liker. 8124874[/snapback] De siste dagers uroligheter har ikke vært rolige. Det har vært opptøyer med hyppige innslag av hærverk og vold. Varslede vedtak, skal man ikke ta slikt seriøst? Om jeg står frem i media og sier at jeg og vennene mine skal kaste brannbomber på stortinget på 17. Mai, vil det ikke da være lurt av politiet å både undersøke saken (og arrestere meg hvis de finner tydeligere beviser), og øke sikkerheten rundt stortinget på 17.mai? Uansett, om jeg hadde hatt troen på at du kunne bli overbevist hadde jeg kanskje giddet å bruke mer tid på å google opp gammel dritt fra Blitz-miljøet, men jeg foretrekker å smøre meg litt mer mat og gjøre andre ting. Jeg har for det meste muntlige beretninger å forholde meg til, ettersom jeg ikke har fulgt med på nyhetene før de siste årene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Synes du ikke voldelige opptøyer har en anelse likhet med uroligheter pencilcase ? 8125147[/snapback] Joda, men så var det antallet da av slike opptøyer, som igjen skal rettferdiggjøre "forfølgelse" av miljøet. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Den ene liken din handler om de siste dagers uroligheter, og den andre om varslede tiltak hvis bystyret beslutter et vedtak som ikke mijøet liker. 8124874[/snapback] De siste dagers uroligheter har ikke vært rolige. Det har vært opptøyer med hyppige innslag av hærverk og vold. Varslede vedtak, skal man ikke ta slikt seriøst? Om jeg står frem i media og sier at jeg og vennene mine skal kaste brannbomber på stortinget på 17. Mai, vil det ikke da være lurt av politiet å både undersøke saken (og arrestere meg hvis de finner tydeligere beviser), og øke sikkerheten rundt stortinget på 17.mai? Uansett, om jeg hadde hatt troen på at du kunne bli overbevist hadde jeg kanskje giddet å bruke mer tid på å google opp gammel dritt fra Blitz-miljøet, men jeg foretrekker å smøre meg litt mer mat og gjøre andre ting. Jeg har for det meste muntlige beretninger å forholde meg til, ettersom jeg ikke har fulgt med på nyhetene før de siste årene. 8125290[/snapback] Blitzere i likehet med antirasister, sosialister og annet avskum har å forholde seg til Norsk lov. I det øyeblikket de bryter den blir silkehanskene tatt av og lagt bort. Da havner man bak gitter. Hvis det ikke er fengselsplasser nok tar man noen millioner fra feilslåtte innvandringstiltak og bygger flere fengsler, Norge er tross alt et rikt land. Summen av fri barneoppdragelse og venstrvridde foreldre er nettopp Blitzere Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Den ene liken din handler om de siste dagers uroligheter, og den andre om varslede tiltak hvis bystyret beslutter et vedtak som ikke mijøet liker. 8124874[/snapback] De siste dagers uroligheter har ikke vært rolige. Det har vært opptøyer med hyppige innslag av hærverk og vold. Varslede vedtak, skal man ikke ta slikt seriøst? Om jeg står frem i media og sier at jeg og vennene mine skal kaste brannbomber på stortinget på 17. Mai, vil det ikke da være lurt av politiet å både undersøke saken (og arrestere meg hvis de finner tydeligere beviser), og øke sikkerheten rundt stortinget på 17.mai? Uansett, om jeg hadde hatt troen på at du kunne bli overbevist hadde jeg kanskje giddet å bruke mer tid på å google opp gammel dritt fra Blitz-miljøet, men jeg foretrekker å smøre meg litt mer mat og gjøre andre ting. Jeg har for det meste muntlige beretninger å forholde meg til, ettersom jeg ikke har fulgt med på nyhetene før de siste årene. 8125290[/snapback] Du får ha et godt måltid da Og du kommer nok til å trenge den ekstra energien for og kunne være i stand til å finne nok "dritt" som kan rettferdiggjøre straffetiltakene mot vaffelstekerne. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Summen av fri barneoppdragelse og venstrvridde foreldre er nettopp Blitzere 8125367[/snapback] Du ville nok bli forbauset over hvor mange drittunger fra beste vestkant som befinner seg i det miljøet. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Summen av fri barneoppdragelse og venstrvridde foreldre er nettopp Blitzere 8125367[/snapback] Du ville nok bli forbauset over hvor mange drittunger fra beste vestkant som befinner seg i det miljøet. 8125401[/snapback] Hvis du tror at beste vestkant er forskånet fra venstreradikale nolduser med ukontrollerbare avleggere tror du feil. Etter å ha bodd her i snart 20 år vet jeg at foreldrene tør ikke å snakke hardt til englebarna sine når de har vært i Hemsedal og knust halve bygda grunnet fyll kjøpt med pappas kredittkort, for gjør de det banker ungene livsjiten ut av foreldrene. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Synes du ikke voldelige opptøyer har en anelse likhet med uroligheter pencilcase ? 8125147[/snapback] Joda, men så var det antallet da av slike opptøyer, som igjen skal rettferdiggjøre "forfølgelse" av miljøet. 8125345[/snapback] Så hvor mange opptøyer har de lov å gjøre per år ? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Så hvor mange opptøyer har de lov å gjøre per år ? 8125476[/snapback] Man må ikke se på antallet, man må se på skaden. Så fort flere enn 5 mennesker blir skadd (barn teller dobbelt opp) eller skadeverket koster over 2 000 000 å fikse, så er kvota brukt opp for ett år Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Synes du ikke voldelige opptøyer har en anelse likhet med uroligheter pencilcase ? 8125147[/snapback] Joda, men så var det antallet da av slike opptøyer, som igjen skal rettferdiggjøre "forfølgelse" av miljøet. 8125345[/snapback] Så hvor mange opptøyer har de lov å gjøre per år ? 8125476[/snapback] Det er det vel kvotereguleringer på. Så jeg tror den lovlige kvoten til vaffelstekerne er på 15 stk. i året. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Synes du ikke voldelige opptøyer har en anelse likhet med uroligheter pencilcase ? 8125147[/snapback] Jeg kan anbefale alle å lese Willy Hauglis biografi. Jeg kjenner ikke mannen igjen fra den beskrivelsen jeg husker rundt Blitz og "jern"-Willy. Boken forteller om et Blitzmiljø som for det meste besto av besteborgelige barn fra vestkanten. Den forteller om foreldre til disse barna, politikere, journalister, forfattere og skuespillere, som la press på Haugli. Boken forteller faktisk ganske mye eom kaster lys over en pussig periode i Oslo. Kan anbefales. Den setter Blitz i et flatterende lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå