pax1 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Veldig enkelt my little stuffed potatoe Kom med argumenter, ikke sprøe morsomheter, Gratulerer, og hadet Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Politiet stilte mannsterke opp etter at en politimann ble skadet, Molotov coctail og limbomber ble kastet mot en og trusler og krav om å rive den danske ambassaden ble fremmet på mandag. Da var det flere titalls demonstranter, maskerte og væpnet, som ropte "Riv ambassaden, la Ungdomshuset stå!" Etter slike trusler og fremgangsmetoder etterlater man ikke politiet noe valg. Norge som nasjon er forpliktet til å sikre alle ambassadene i landet. Vi har selv opplevd å få vår egen ambassade brent ned i et fremmed land og kritiserte således landet for manglende sikkerhet. Vi skal ikke begå den samme tabben selv. Trusler ble fremmet, vold ble utøvd og man var væpnet med farlige gjenstander og hjemmelagde eksplosiver på mandag. Derfor var det nødvendig å sikre ambassaden skikkelig. 8123268[/snapback] Hehe, fler titalls fjompenisser fjerter i kor, veldig skremmende spør du meg. 1 politimann ble skadet, javel, hvilke skader fikk han da? Så sammenligner du denne lille "twistkonfekten" med karikatursaken, og det er visst for deg helt ok ...? Men at jeg brukte USA's fremferd i verden forøvrig var helt ute av proposjoner ... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Veldig enkelt my little stuffed potatoe Kom med argumenter, ikke sprøe morsomheter, Gratulerer, og hadet 8123307[/snapback] Du ba om det, my little cabbage of pleasure Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Du ba om det, my little cabbage of pleasure 8123351[/snapback] Gjorde vel det.. når du ikke har noen flere argumenter igjen så må det vel bli navnekalling... Men takk, for øvrig, for illustrasjonen av poenget. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hehe, fler titalls fjompenisser fjerter i kor, veldig skremmende spør du meg. 8123343[/snapback] Skremmende nok når man hiver brannbomber og skader politimann. Noe annet enn at politiet stiller opp for å sikre ambassaden når trusler kommer og vold blir utøvd ville ikke vært aktuelt. Om blitzere ikke tåler at politi vokter en ambassade og således bli voldelige så er det ikke politiet man peker på. Politiet hadde intet annet valg enn å sikre ambassaden. Det skal ikke mer til enn en molotov cocktail for å starte en stor brann. Det som er trist er at politiet, som allerede er knapp på ressurser, må kaste bort enda mer pga nisser av noen blitzere. De burde skamme seg. Og man lurer på hvorfor politiet ikke har resurser til å sikre gatene i Oslo nattestid? Man må kaste bort ressurser på blitztullinger og folk som sender drapstrusler til Valla. Can't people just sit down, drink a beer and get along? Det neste blir vel at Hells Angels også krever gratis oppholdsbygg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Hehe, fler titalls fjompenisser fjerter i kor, veldig skremmende spør du meg. 8123343[/snapback] Skremmende nok når man hiver brannbomber og skader politimann. Noe annet enn at politiet stiller opp for å sikre ambassaden når trusler kommer og vold blir utøvd ville ikke vært aktuelt. Om blitzere ikke tåler at politi vokter en ambassade og således bli voldelige så er det ikke politiet man peker på. Politiet hadde intet annet valg enn å sikre ambassaden. Det skal ikke mer til enn en molotov cocktail for å starte en stor brann. Det som er trist er at politiet, som allerede er knapp på ressurser, må kaste bort enda mer pga nisser av noen blitzere. De burde skamme seg. Og man lurer på hvorfor politiet ikke har resurser til å sikre gatene i Oslo nattestid? Man må kaste bort ressurser på blitztullinger og folk som sender drapstrusler til Valla. Can't people just sit down, drink a beer and get along? Det neste blir vel at Hells Angels også krever gratis oppholdsbygg. 8123409[/snapback] Kvelden for salige overdrivelser dette ...? Politimannen ble skadd hvor meget? Blitzmiljøet har de siste 15 år forårsaket hva da av ødeleggelser? Det som er trist er at "nisser" på begge sidene ikke kan samarbeide om julegaver til lille PencilCase Politiet har ressurser, men "vi" nissene tvinger dem til å aksjonere mot "vaffelstekere", i stedet for voldsforbrytere. Can't people just sit down, drink a beer and get along? Når inviterte du en Blitzer på dette? Nå regner jeg ikke så klart med meg selv Edit: Et par dårlige formuleringer. eehh en til Endret 10. mars 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
jesse Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Hehe, fler titalls fjompenisser fjerter i kor, veldig skremmende spør du meg. 8123343[/snapback] Skremmende nok når man hiver brannbomber og skader politimann. Noe annet enn at politiet stiller opp for å sikre ambassaden når trusler kommer og vold blir utøvd ville ikke vært aktuelt. Om blitzere ikke tåler at politi vokter en ambassade og således bli voldelige så er det ikke politiet man peker på. Politiet hadde intet annet valg enn å sikre ambassaden. Det skal ikke mer til enn en molotov cocktail for å starte en stor brann. Det som er trist er at politiet, som allerede er knapp på ressurser, må kaste bort enda mer pga nisser av noen blitzere. De burde skamme seg. Og man lurer på hvorfor politiet ikke har resurser til å sikre gatene i Oslo nattestid? Man må kaste bort ressurser på blitztullinger og folk som sender drapstrusler til Valla. Can't people just sit down, drink a beer and get along? Det neste blir vel at Hells Angels også krever gratis oppholdsbygg. 8123409[/snapback] Pøbelen flyter på våre humane demokratiske spilleregler. Enkelte steder i utlandet hadde de blitt skutt på. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Du ba om det, my little cabbage of pleasure 8123351[/snapback] Gjorde vel det.. når du ikke har noen flere argumenter igjen så må det vel bli navnekalling... Men takk, for øvrig, for illustrasjonen av poenget. 8123393[/snapback] Du er ikke fritatt enda ... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Pøbelen flyter på våre humane demokratiske spilleregler. Enkelte steder i utlandet hadde de blitt skutt på. 8123516[/snapback] Ja du som har et kristent sinnelag kan vel anbefale noen heftige konsentrasjonsleirlignende da ...? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Kvelden for salige overdrivelser dette ...? Politimannen ble skadd hvor meget? Overhodet ikke relevant hvor mye han ble skadet. Og når man væpner seg med Molotov Cocktail så taler det for seg. Jeg finner det også sjokkerende at man bokstavelig talt kaster bort en god Cocktail. Blitzmiljøet har de siste 15 år forårsaket hva da av ødeleggelser? Fullstendig irrelevant for den situasjonen vi her snakker om. Politiet var til stede ved ambassaden grunnet mandagens opptøyer. Ikke grunnet hva som skjedde i fjor. Mandag angrep man politi, truet ambassaden og væpnet seg med limbomber og Molotov Cocktail. Det er grunn til å opptrappe vaktholdet ved ambassaden og det eneste av relevans til den avgjørelsen. Etteretnignsrapporter er hva som avgjør hvor stort man anser trusselbildet. Når politiet møter opp så mannsterke og godt rustet så er det gode grunner til det. Langt mer enn hva som kommer frem i media. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Kvelden for salige overdrivelser dette ...? Politimannen ble skadd hvor meget? Overhodet ikke relevant hvor mye han ble skadet. Og når man væpner seg med Molotov Cocktail så taler det for seg. Jeg finner det også sjokkerende at man bokstavelig talt kaster bort en god Cocktail. Blitzmiljøet har de siste 15 år forårsaket hva da av ødeleggelser? Fullstendig irrelevant for den situasjonen vi her snakker om. Politiet var til stede ved ambassaden grunnet mandagens opptøyer. Ikke grunnet hva som skjedde i fjor. Mandag angrep man politi, truet ambassaden og væpnet seg med limbomber og Molotov Cocktail. Det er grunn til å opptrappe vaktholdet ved ambassaden og det eneste av relevans til den avgjørelsen. Etteretnignsrapporter er hva som avgjør hvor stort man anser trusselbildet. Når politiet møter opp så mannsterke og godt rustet så er det gode grunner til det. Langt mer enn hva som kommer frem i media. 8123594[/snapback] Helt i orden Dotten, jeg bare lurer på om løver skal slippes løs for musefangst, som vi har masse katter for? Her skrikes "opptøy"? Hva i alle dager betyr det da? For min del tror jeg at noe som skulle fått meg til og løfte ræva mere enn en centimeter opp fra stolen er flere enn 100 "velfødde" sinte unge menn fra "miljøet". Dessuten så nådde jo aldri disse rabiatene frem til ambassaden, so no harm done. Edit: Enig om det der med cocktailen Endret 10. mars 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hvilke styrker mener du man skal bruke mot en gjeng mennesker som har vist at de kan ha med seg molotov cocktails i angrep da? Jeg synes man bør klassifisere en bande væpnet med brannbomber som noe mer enn "mus". Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hvilke styrker mener du man skal bruke mot en gjeng mennesker som har vist at de kan ha med seg molotov cocktails i angrep da? Jeg synes man bør klassifisere en bande væpnet med brannbomber som noe mer enn "mus". 8123688[/snapback] Jeg mener man burde bruke lazer guided missiles mot reelle "fiender", og fornuft mot/med de man ikke forstår helt. At "de" kan ha med seg "fantasivåpen", tillater ikke oss som sanne humanister og armere oss med verstingvåpen, og så gå ut for på død og liv vinne en kamp mot noen som egentlig er mus, men vi visste ikke at de var mus, fordi vi hadde ikke tatt oss tid nok til å sjekke dem opp. Det fritar oss ikke for etterpå og forstå at reaksjone vår var overdrevet. Hvis vi likevel gjør det, så er vi et kollektivt "Valla-samfunn" som har begrenset talent for personlig utvikling. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg mener man burde bruke lazer guided missiles mot reelle "fiender", og fornuft mot/med de man ikke forstår helt. At "de" kan ha med seg "fantasivåpen", tillater ikke oss som sanne humanister og armere oss med verstingvåpen, og så gå ut for på død og liv vinne en kamp mot noen som egentlig er mus, men vi visste ikke at de var mus, fordi vi hadde ikke tatt oss tid nok til å sjekke dem opp. Det fritar oss ikke for etterpå og forstå at reaksjone vår var overdrevet. Hvis vi likevel gjør det, så er vi et kollektivt "Valla-samfunn" som har begrenset talent for personlig utvikling. 8123795[/snapback] #Lazer guided missiles har ingen snakket om. Jeg forstår at dette var en spøk, men vi har ikke noe "mindre alvorlig" styrke å sette inn enn politiet. #Hvilke fantasivåpen? Hevder du at molotov cocktailene var bløff? (Jeg vet ikke, jeg baserer meg på det jeg har lest her i tråden av brukere som vanligvis er flinke med kilder) #Du snakker om å "vinne en kamp", da innrømmer du at blitzerne kjemper med makt imot et eller annet? Og det er klart vi vil "vinne kampen", vi skal ikke la folk herje. #Hvordan er det en overdrevet reaksjon å ta med seg skjold, batong og tåregass mot en fiende man risikerer kaster brostein og brannbomber? #Om så reaksjonen var overdrevet, hva gjør det? De som ikke har til hensyn å lage bråk og kvalm har ingenting å frykte. Om jeg så ser politi i gatene med maskingeværer så bryr ikke det meg. Jeg vet at de ikke skyter mot meg med våpen med mindre jeg skyter mot dem med våpen først. Jeg synes faktisk det var koselig å se store vakter med skuddsikker vest og maskinpistol utenfor en luksusbank i Venezia, da hadde jeg ikke følt meg utrygg på å ha pengene mine der. Det er kanskje litt annerledes om man har et problem med autoriteter. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg synes faktisk det var koselig å se store vakter med skuddsikker vest og maskinpistol utenfor en luksusbank i Venezia, da hadde jeg ikke følt meg utrygg på å ha pengene mine der. Det er kanskje litt annerledes om man har et problem med autoriteter. 8123873[/snapback] Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Kan du utdype, jeg fattet ikke poenget? Lenke til kommentar
jesse Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Pøbelen flyter på våre humane demokratiske spilleregler. Enkelte steder i utlandet hadde de blitt skutt på. 8123516[/snapback] Ja du som har et kristent sinnelag kan vel anbefale noen heftige konsentrasjonsleirlignende da ...? 8123531[/snapback] Nei, jeg kan anbefale at de følger samfunnets spilleregler slik vi andre må gjøre. Konsentrasjonsleirer tok livet av jøder, kommunister, tilbakestående, homser og Jehovas Vitner. Jeg synes det er meget frekt av deg å forslå dette. I det minste er det historieløst. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Kan du utdype, jeg fattet ikke poenget? 8124056[/snapback] Poenget ligger i ditt ordvalg ... Men for all del heng deg ikke opp i det Mitt hovedpoeng er at så lenge man ikke kjenner "fienden" så vet man heller ikke hva som er det beste våpen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Pøbelen flyter på våre humane demokratiske spilleregler. Enkelte steder i utlandet hadde de blitt skutt på. 8123516[/snapback] Ja du som har et kristent sinnelag kan vel anbefale noen heftige konsentrasjonsleirlignende da ...? 8123531[/snapback] Nei, jeg kan anbefale at de følger samfunnets spilleregler slik vi andre må gjøre. Konsentrasjonsleirer tok livet av jøder, kommunister, tilbakestående, homser og Jehovas Vitner. Jeg synes det er meget frekt av deg å forslå dette. I det minste er det historieløst. 8124064[/snapback] Sier du det du ... Du kjenner like lite til disse du ønsker å fjerne som de hendelsene du henviser til i historien, fordi du har ikke selv opplevd noen av dem. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Pøbelen flyter på våre humane demokratiske spilleregler. Enkelte steder i utlandet hadde de blitt skutt på. 8123516[/snapback] Ja du som har et kristent sinnelag kan vel anbefale noen heftige konsentrasjonsleirlignende da ...? 8123531[/snapback] Nei, jeg kan anbefale at de følger samfunnets spilleregler slik vi andre må gjøre. Konsentrasjonsleirer tok livet av jøder, kommunister, tilbakestående, homser og Jehovas Vitner. Jeg synes det er meget frekt av deg å forslå dette. I det minste er det historieløst. 8124064[/snapback] Sier du det du ... Du kjenner like lite til disse du ønsker å fjerne som de hendelsene du henviser til i historien, fordi du har ikke selv opplevd noen av dem. 8124121[/snapback] Har du vanket i blitzhuset? Jeg har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå