Gå til innhold

Vifteregulator kjører max fart hele tiden.

Largie

Anbefalte innlegg

Hei

For å spare litt på tekst om systemet ta en titt på dette først:

http://lars.werner.no/wordpress/?p=66

Jeg har TR3A kjøleren fra Microplex. Denne er stilt inn på en temperatur rundt 40 grader. Kabinettet har "standard" MIST 120x120cm 16.5dB vifter installert fra Microplex. Viftene har en maxfart (1070RPM) ved 12V.

Problemet er at farta på viftene går aldri ned. Men holder seg nogenlunde stabil rundt 35-37 grader i idle. Men når jeg fyrer løs et spill øker temperaturen, og den stiger gradvis, og alt begynner selvfølgelig å pipe rundt 40 grader, siden den ikke klarer å dra på mer.

Derfor trenger jeg noen råd:

-> Jeg må sansynligvis bytte ut viftene så regulatoren får et større arbeidsområde som f.eks min 700RPM til 1400RPM max. Men hvilke vifter ville dere ha valgt til jobben? Syntes utvalget er noe labert.

-> Hvilken automatisk viftestyring kan regulere bedre en denne TR3A modulen?

Alle erfaringer og innvendinger mottaes med takk!

Edit: Leif + topicfix

Endret av Largie
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hallo.

Kan desverre ikke hjelpe deg med problemet, men jeg har kjøpt den samme viftestyringen. Problemet mitt er at jeg ikke får viften som er koblet til sys-r til å fungerer. I tillegg blinker sys-r ikonet på displayet hele tiden. Vet du hva dette kommer av og hva som er galt? Jeg har testa den samme vifta på sys-f og der fungerer det bra. Må si manualen som følger med er heller dårlig :(

Håper du kan komme med noen innspill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...