V-by Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 hoy Har fått en oppsvulma lymfekjertel, og muligens kyssesjuke. Den oppsvulma lymfekjertelen skaper smerter, og fikk beskjed av legen å ta en ibux tablett (Ibuprofen) når det ble for ille. Men det gjør vondt hele tiden når jeg ikke har tatt en, så jeg lurer på hva bivirkningene kan være hvis jeg tar for mye? Jeg ser på pakka, og i lappen som følger med, men kan ikke se at det står noe om det der. Så noen som vet? Lenke til kommentar
SilentAngel Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) det som kan skje om du går konstant nesten på ibux og andre tabletter er at du kan bli avhengig, hvilket betyr at du vil føle behov for det når du ikke har noen smerter lenger. Ellers kan det være bivirkninger som hodepine og kvalme for eksempel. Endret 7. mars 2007 av SilentAngel Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 men det er det eneste? Veit at av paracet kan du få leverskade hvis du stapper i deg for mye. Men en avhengighet er jeg ikke redd for (hvis den ikke blir fæl med abstinenser og slik). Så det er ikke noen skader som ved paracet? så jeg kan fint ta flere tabletter enn 4 om dagen som det står på pakka, uten å få varige men av det? Lenke til kommentar
SilentAngel Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 naaah... jeg fikk ibuprofen av legen og han sa at jeg skulle bare ta en tablett om dagen.. og han la trykk på en, så jeg tror ikke du skal føle deg for sikker... men jeg foreslår at du sender spørsmålet inn til denne siden.. de kan garantert gi deg et godt og klokt svar Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 nå fikk jeg bare beskjed om å stikke ned på apoteket å kjøpe den vanlige 400mg-ern reseptfritt. og så sa han ikke noe spess mere. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg tipper på magesår! Paracet går ut over leveren, Ibuprofen går ut over magen. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ibuprofen (Ibux, Ibumetin osv) bivirkninger: Gastrointestinalt: sure oppstøt, i sjeldne tilfeller blødninger fra mage-tarm.Sentralnervøse: hodepine, svimmelhet og tretthet.Øye: synsforstyrrelser (ekstremt skjeldent) Kilde: Felleskatalogen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 synsforstyrrelser (ekstremt skjeldent) fint ord for hallusinasjoner Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Og i tillegg vil man kunne bli imun mot effekten dersom den blir tatt i større mengder over lengre tid. Sier legen min Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 wikipedia, kyssesyken I begynnelsen er pasienten noe slappere og trettere enn vanlig, og kanskje ha hodepine og litt feber. Heimdall hodepine, svimmelhet og tretthet. Har litt av alle symptomene jeg hadde jeg før i dag ivvertfall, men hadde ikke tatt mere enn 3 tabletter, mellom kl7 og 3... Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 En bivirkning er at du dør, men da må du ta veldig mye formye. Ellers tror jeg du kan få magesår og problemer med leveren. Lenke til kommentar
Lmthaman Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 En bivirkning er at du dør, men da må du ta veldig mye formye. Ellers tror jeg du kan få magesår og problemer med leveren. 8103711[/snapback] sorry den der er litt oppskrytt. du har sovna lenge før du klarer å få i deg livstruende mengder av kjosk medisiner. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 naaah... jeg fikk ibuprofen av legen og han sa at jeg skulle bare ta en tablett om dagen.. og han la trykk på en, så jeg tror ikke du skal føle deg for sikker... men jeg foreslår at du sender spørsmålet inn til denne siden.. de kan garantert gi deg et godt og klokt svar 8098236[/snapback] Det er jo helt avhengig av doseringen hvor mange man skal ta. Om de pillene du fikk var fire ganger så sterke stemer det jo overens. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Med 200 mg kan du vel ta 1-2, 4 ganger for dagen (6 timer mellom hver). 400 mg er nok det samme, men da tar du 1. 600 mg (på resept) mener jeg også er samme dosering. Tror ikke man får sterkere enn 600 mg. Alt gjelder voksne (eller over 12 år er det vel egentlig). Jeg har hatt mye jævelskap i kroppen, og dette er hvertfall infoen jeg har fått av legen. Endret 8. mars 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Jeg kjøpte i hvert fall noen som var 400mg, det var anbefalt 1stk. fire ganger daglig, altså 1600mg. Endret 8. mars 2007 av -Turin_Turambar- Lenke til kommentar
macciato Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Avhengighet er jo en ting..Men jeg garabterer deg, tilslutt blir du immun mot det, altså, hvis du tar 1-2 tabletter annenhver dag eller noe, så begynner kroppen å lage stoffer som skal forsvare seg mot pillene, pga. det er jo noe kroppen ikke kjenner du putter i den. hadde det vært opp til kroppen din ville den aldri villet hatt det inni seg. så ta ibux/paracet7paralgin..uansett, bare når du virkeli trenger det. aldri bare pga. litt vondt her og der..no good=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå