Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

Skal flytte bedriften vår nå fra en lokasjon til en annen. Flyttingen skjer del for del, og i den forbindelse så har vi brukt opp alle plassene i switchen vår. Har kjøpt en lik switch for å koble disse i serie, men finner ikke ut hvordan dette skal gjøres. Switchene det er snakk om er J4813A HP ProCurve Switch 2524. Det kommer fiber inn i den første switchen som nå er full, men har ingen overføring til den andre. Kan jeg koble en vanlig patchekabel fra en slot i gammel switch inn i en port i neste switch, så er det i orden, eller må jeg kanskje bruke en krysset kabel?

Svar ønskes asap :-)

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De switchene støtter automatisk MDI/MDI-X, så du vil ikke trenge en krysset kabel for å koble de sammen. Du kan med andre ord bruke en av de 24 100 Mbps portene å koble dem sammen, eventuelt å kjøpe et stackingsett av typen: J4116A . Denne tar da en modulplass i hver av switchene, som du kobler sammen. Du vil da få 1 Gbps mellom de to switchene.

I følge prisguiden vår ligger prisen fra 1100 kr eks mva og oppover: http://www.hwb.no/produktsok.php?pricefind...&searchPg=S%F8k

Lenke til kommentar

Om du ikke vil bruke mye penger og kan sløse noen porter kan trunking være et alternativ til stackingkit - DVS paralelle tpkabler mellom switchene. Usikker på om denne switchen støttet 4 eller 8 i en trunkgroup.

Husk at dette på settes opp i switchen - IKKE sett i kablene før configen er på plass om du skulle få lyst til å prøve. :)

Lenke til kommentar

etter det jeg husker så støtter ikke denne HP switchen trunk... så jeg menner også at du må gjøre som knut sier og gå for en vanlig tp kabel på en av 100mb portene.. bruk heller modul portene hvis du har behov for noe raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...