Gå til innhold

Defekt psu?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et nytt kabinett på Komplett - av typen Q-TEC. Kommer hjem og mekker sammen den nye maskina med kabinettet jeg nettopp har kjøpt. Når jeg så skal skru på maskina skjer det ingen verdens ting! Roter mye rundt inne i maskina, plugger inn og ut strømmen til hovedkortet osv. Forsatte sånn en stund, og til slutt satte jeg inn en gammel psu jeg hadde liggende. Da startet maskina! Faren min (som har 25 års dataerfaring) tok også en grundig titt på psuen som fulgte med kabinettet, og vi kunne konstantere at det er defekt.

Leverer så inn psu-en til Komplett som de selvfølgelig måtte sjekke før de ga en ny ut - greit nok det. Men så idag fikk jeg en beskjed på telefonsvareren min fra dem der de sa at psu-en var helt i orden! Hva i *sensurert* tenkte jeg. Tenkte jeg skulle ringe dem imorgen og forhøre meg litt.

Noen som har vært borti det samme? Kan garantere at psu-en ikke virket! Den må jo ha vært defekt??

PS. Det er ikke det at PSUen ikke er sterk nok - den er nemlig på 350W, mens den jeg satte inn er på kun 200W.

c64.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-12-10 02:05 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye om og men har jeg fått sjekket opp psu'en som fulgte med kabinettet, og det er med glede å kunne konstantere at det ikke var noe galt med psu'en. Fungerer fint den :smile:

Har forresten fått mail fra http://www.support-datahjelp.no angående min post på dette topicet :grin: Kjempebra synes jeg.

Nå tenker jeg min søster blir kjempefornøyd med sitt nye kabinett. Knallbillig var det også, kun kroner 290 + frakt.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med Cheftec toweret mitt. PSU en virket ikke på den nye maskina. Tok PSUen fra den gamle dataen og inn i den nye, da funka den. Den nye og "defekte" PSU en tok jeg inn i min gamle data og tro det eller ei den funka der.

Må være en gedigen feil et eller annet sted. PSUer som ikke støtter hovedkort eller noe.

Lenke til kommentar

Kan bare ikke fatte at psu-en skulle virke når den kom inn til Komplett. Tro meg når jeg sier at den var helt død når jeg leverte den! Både jeg og fattern testet den grundig ut. Både i og utenfor kabinettet, med og uten belastning. Bypassa til og med bryteren på hk. Tydlig at Komplett ikke ville innrømme at den var defekt, og ville ta seg et lite gebyr på 220kr for en fem minutters "svindel". Vi knøla med den i én time uten å få liv i den, og Komplett greide det på ett forsøk? Tvilsomt..

Uansett så var jeg og hentet den idag. Slapp å betale noe testgebyr. Veldig god service fikk vi idag også.. ikke noe å utsette der. Får bare håpe det ikke streiker med det første.

-Nuffern

c64.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-12-13 02:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...