harryhekla Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Har nettopp bygget ny maskin med følgende spec: AMD XP2100+ Inno3D GF3 ti 200 128mb WD 80Gb 8mb Cache ASUS A7V 333 Firewire, Raid, Audio, siste biosversjon XP SP1 Biosversion skjemkort 3.20.0026 Nvidia drivere: 4.0.7.2 27/9-2002 Opplever at maskinen låser seg, tar ingen input fra mus eller tastatur, men aksepterer power-down fra On/Off knappen. Men,- i de fleste tilfellene får jeg blåskjerm med forskjellige meldinger som: Bad Pool caller Page fault in non-paged area Blåskjermen forteller at den har stengt ned for å forhindre skade på hardware. Har noen andre opplevd dette ? Er det et kjent problem med gf3 ? Har sett på gamle poster i denne kategorien, håper jeg har forstått riktig! Er skikkelig takknemlig for innspill da jeg er iferd med å gå tom for ideer. Har stridd med dette helt siden maskinen kom i hus.... Atle <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: harryhekla på 2002-12-10 01:21 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: harryhekla på 2002-12-10 01:23 ] Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Sjekk om CPU blir for varm, at kjøleribba sitter skikkelig og har goop/tape. Jeg fikk 'Bad pool caller' en gang jeg hadde varmeproblemer (grunnet overklokking). Funka bra med bedre kjøling. Prøv å bytte skjermkort. (Lån av annen PC/kamerat e.l.) Sjekk om det er noe galt med RAMen. (Bytt minnebrikke eller last ned et RAM-test program. RAM testen i BIOS/POST er så og si ubrukelig til dette) Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 det kan virke som det er noe som er for varmt her ja.. skjekk CPU, GPU (hvis murlig), RAM og chipset.. Lenke til kommentar
harryhekla Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Beklager min uvitenhet, men hva er GPU og har dere noen tips til Ram-test program ? Atle Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 en lærer så lenge en lever, så at du er uviten er det ingen grunn til å beklage over.. :wink: her er noen forkortelser som kan være lurt å kunne: GPU = prosessoren til grafikkortet CPU = hoved-prosessoren i maskinen RAM = fysisk minne (random accsess memory) HD = forkortelsen for Harddisk HK = forkortelsen for Hovedkort når du skal teste RAM'en (og all annen hardware) er SiSoft Sandra et veldig bra program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå