Gå til innhold

Diverse Pc -> Tv spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå bestillt meg en bærbar pc som jeg skal bruke til spilling å internett å sånt, har derfor bestemt meg for å koble den stasjonære pc`en til plasmaen..

Koblet den opp til tv`en (Panasonic Pv-60) med vga og er godt fornøyd med bildet.

Problemstilling: Vil ikke ha pc`en stående atmed racket under tv`en pga den støyer en del, har ett rom ved siden av som jeg kunne søtte den inni å så lagt kabelen fra det rommet å igjennom veggen til det andre rommet (lyd og bilde) men med tanke på at det er en vga kabel så blir det altfor stort hull i veggen til at det skal sjå noen lunde ok ut, så til spørsmålene mine :

1. Hvordan finner jeg ut hva skjermkort jeg har? (Lurer på om det er dvi-utgang på denne men vet ikke hvordan jeg skal se det)

2. Er det mulig å sette pc`en inni ett skap som står ved siden av (skapet er ca dobbelt så stort som kabinettet) eller blir det altfor dårlig lufting for pc`en??

3. Finnes det evt en vifte eller noe sånt som gjør at jeg kan sette den inni skapet?

Håper dere kan komme med noen gode tips, for å gjøre saken enkel da..Vil at datamaskinen hverken skal ver synelig eller at man kan høre den..

Takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

1. høgre klikk på desktop, velg properties. Under 'fanen' settings skal det stå kva skjermkort du har.

2.pc i skap= dårlig greier. Stort sett. Husk det blir varmt.

3. 12V/230V vifter er jo ein mulighet, men ville selv ikkje hatt denne i eit skap. Clas Ohlsson/Biltema har muligens vifter.

Ellers så går det an å kutte vga kontakten og lage ny etter du har trekkt ledningen igjennom. Du må nok lodde på ledningene på ein ny løs kontakt ev. bruke eit spesialverktøy for dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...