chilli Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 lurer på om noen har erfaring med det. tenkt å brukes på xbox(Dolby Digital 5.1 ), drar de nytte av dolby digital surround, eller bare jukser de med stereo lyden. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Du får selvsagt ikke 5.1 med to høyttalere, så det blir i såfall juksing. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Eg har hørt at det fantes dolby surround høretelefoner men om det er sant vet eg ikke. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Finnes som bare det... Men blir 4.0 da, senterhøytalleren blir litt upassende foran panna :smile: Sennheiser har en fin sak kalt Surrounder.. plukk den på Lydrommet.no for den nette sum av 800 kroner! (villendende pris 2k) :smile: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Det var jo tøft da:) Men det blir jo ikke helt det samme som headset, det er jo ikke så populært f.eks på lan hvis alle hører lyden din.. Lenke til kommentar
chilli Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 hehe, tenkte mer på en vanlig hodetelefon. Og litt mer praktisk med å ta med rundt. Kan ikke akkurat se meg selv med en slik støttekrage. tenkte bare på f.eks xbox har støttr for surround, om en slik hodetelefon utnytter det til en viss grad,slik at det ikke bare er juksing med stereo. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Som sagt får du ikke ordentlig surround med to høyttalere, hverken 5.1 eller PL. (skal ikke si dette 100%, det kan jo hende det finnes et eller annet lurt). En del TV'er er jo utstyrt med såkalt virtuell surroundlyd, men dette kan vel neppe karakteriseres som bra. Så løsningen blir i så fall juksing med stereo (et Pro Logic signal er jo i utgangspunktet stereo), hva slags løsninger som finnes på headset vet jeg ikke. Lenke til kommentar
chilli Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 jepp, syntes bare å ha hørt om noen som brukte dolby teknologi, og brukte disse signalene. Liten vits å kjøpe noe som bare er juksing, når en har tilgang til ekte gjennom xbox. Skjønner at en ikke får det samme som ved en surround reciever etc. som f.eks philips som har sin egen surround versjon srs: http://www.press.ce.philips.com/press/2002...020611_294.html vil helst unngå å kjøpe en av disse 5.1 surround pakkene til en 1500kr fant denne http://www.etronics.com/product.asp?stk_co...de=sonmdrds8000 litt dyr kanskje 4355 kr [ Denne Melding var redigert av: chilli på 2002-12-10 03:20 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå