Gå til innhold

Oppgradere til 64bit Windows med Intel Core2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pga minnehåndtering som fungerer litt annerledes vil enkelte operasjoner bli sikrere/mer stabile. Du vil også kunne bruke mer RAM (over 4GB), dersom HK støtter det. Hvis du skal bruke maskinen til hjemmeunderholdning og spill, burde du holde deg til 32bit, da drivere og applikasjoner er foreløpig mindre utbredt for x64-plattform (når det gjelder hjemmebruk).

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Takk! dette er kun til jobb da.. driver å kopierer og redigerer en del dvd filmer, men jeg tror nok jeg venter litt med en eventuell oppgradering da  :)

8097373[/snapback]

Om du driver med filmredigering så bør du absolutt vudere x64. Eneste du skal være obs på er at enkelte gamle enheter ikke har x64 drivere foreløpig(eller vil aldri få det). Ellers så kan du bruke alle de gamle programmene på x64 versjonen.

Lenke til kommentar
Pga minnehåndtering som fungerer litt annerledes vil enkelte operasjoner bli sikrere/mer stabile. Du vil også kunne bruke mer RAM (over 4GB), dersom HK støtter det. Hvis du skal bruke maskinen til hjemmeunderholdning og spill, burde du holde deg til 32bit, da drivere og applikasjoner er foreløpig mindre utbredt for x64-plattform (når det gjelder hjemmebruk).

8097228[/snapback]

Jajo, kommer ann på. Det enneste jeg kan utsette på 64-bit er at NEC ikke har driver til min FE991SB CRT skjerm. Men sån som chipset- skjermkort- og lydkortdrivere er ofte støttet opp av 64-bit.

Jeg kan se for meg at produkter som skjerm og annet som er laget før 2004 da 64-bit win kom kan være "glemt" av sløve produsenter :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg måtte avinnstalle 64 bits versjon av Vista på min nybygde maskin med C2D, x1950pro, Asus P5B m.m da det ikke var noen drivere som fikk maskinen til å fungere tilfredsstillende og mange problemer med ikkekompatible programmer. Kjører nå 32 bits med færre problemer men er fremdeles plaget med at hardware ikke har drivere og programvare som ikke kan kjøres og som aldri vil få patcher.... Håper at det bedrer seg.

Lenke til kommentar

Har ein Intel Core 2 E6600 @ 2.4 GHZ eg kjøyre Windows XP 32-bit på den og det fungere heilit fint du vill få litt bedre ytelse viss du går opp til 64-bit men du bør sjekke først at det e sikkilig drivere ute til den versjonen først.

Du burde sjekke om program du bruker er noke 64-bit støtte på.

Viss ikkje blir det kjøyrt i 32-bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...