Niskivara Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det er ingen ting i din spøk som har et humoristisk poeng. Og det er ingen ting i din spøk som skiller den fra enkelte andres alvor. 8100273[/snapback] Jeg syntest det var et rimelig klart humoristisk poeng. Ett av typen "Morsomt, fordi det er sant". 8100620[/snapback] Humor er en vanskelig ting.... Edit: Bare ut av nysgjerrighet, kan du beskrive hva "Morsomt, fordi det er sant" humor går ut på? 8100669[/snapback] "Morsomt, fordi det er sant" var også et forsøk på humor. Men humor er tydeligvis en vanskelig ting, ja. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Da prøver jeg; "morsomt fordi det har et snev av sannhet" i seg, dermed inviterer den på en venneligsinnet måte å forsøke et annet fokus for en liten stund. Ikke for å overbevise, men heller for å klargjøre sitt eget fokus. Jeg ser forøvrig ikke så mye på programmet, men de gangene jeg har gjort det så har i hvert fall jeg opplevd at innringingsspørmålene er ledende, og ofte på grensen til fordummende. Programlederens rolle er mest å lage underholdning, ikke opplysende debatter med flest mulige synspunkt, heller fokus mot de mest "morsomme" eller ekstreme typene. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det er ingen ting i din spøk som har et humoristisk poeng. Og det er ingen ting i din spøk som skiller den fra enkelte andres alvor. 8100273[/snapback] Jeg syntest det var et rimelig klart humoristisk poeng. Ett av typen "Morsomt, fordi det er sant". 8100620[/snapback] Humor er en vanskelig ting.... Edit: Bare ut av nysgjerrighet, kan du beskrive hva "Morsomt, fordi det er sant" humor går ut på? 8100669[/snapback] "Morsomt, fordi det er sant" var også et forsøk på humor. Men humor er tydeligvis en vanskelig ting, ja. 8100937[/snapback] Regna ikke med du kunne forklare det nei... Forsøk på billig bortforklaring kaller jeg det... Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Vel, Holmgang er jo ikke akkurat å ta seriøst. De sender jo inn de mest tullete og unge politikere som bare kan diskutere og skrike inn i kjeften på folk. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Regna ikke med du kunne forklare det nei... Forsøk på billig bortforklaring kaller jeg det... 8101095[/snapback] Hvis man må forklare en vits så har poenget allerede forsvunnet. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Da prøver jeg; "morsomt fordi det har et snev av sannhet" i seg, dermed inviterer den på en venneligsinnet måte å forsøke et annet fokus for en liten stund. Ikke for å overbevise, men heller for å klargjøre sitt eget fokus. 8101076[/snapback] Det er ganske vanlig å fremstille noe verre enn det er når man skal argumentere mot det. Man overdriver for å forsterke sitt eget poeng. Når noen gjør akkurat det som andre gjør for å argumentere... hvordan kan det da tolkes som humor? "Valgjerd er dum" <- seriøst "Valgjerd er teit" <-humor Nei... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Regna ikke med du kunne forklare det nei... Forsøk på billig bortforklaring kaller jeg det... 8101095[/snapback] Hvis man må forklare en vits så har poenget allerede forsvunnet. 8101138[/snapback] Jeg ba ikke om forklaring på vitsen, men om på typen humor du påstod vitsen var av. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg ba ikke om forklaring på vitsen, men om på typen humor du påstod vitsen var av. 8101162[/snapback] Det var også en vits. "Morsomt, fordi det er sant". Herre Jemini.... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Så kan vi kanskje bevege debatten videre fremfor å diskutere at smaken er som baken. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det bes om at meningsutvekslingen i tråden foregår på en høflig, saklig og konstruktiv måte slik at leserene av tråden får noe vettug ut av den. 8096854[/snapback] Altså helt ulikt Holmgang Jeg syns programmet er holdningsskapende og tenderer til å befeste fordommer blant seerne. Som en eller annen sa; Stenstrøm fremstår med dannet adferd, men spiller på råskap og brutalitet. Personlig prøver jeg å unngå programmet. Får bare dårlig smak i munnen hvis jeg ser det. 8096970[/snapback] Enig,et programm jeg styrer unna. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg ba ikke om forklaring på vitsen, men om på typen humor du påstod vitsen var av. 8101162[/snapback] Det var også en vits. "Morsomt, fordi det er sant". Herre Jemini.... 8101192[/snapback] Mye ro ro til fiskeskjær her i dag. Anyways, for å oppsummere poenget: Humor som ikke kan skilles fra virkeligheten kan man heller ikke forvente at folk skal kunne forstå. Og... "It's funny cause it's true" er faktisk en ganske klassisk kommentar. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg synes ikke Holmgang er holdningsskapende i det hele tatt i forhold til det hva som vanligvis blir servert på NRK. Jeg opplever Holmgang som et program der alle får si sin mening fritt, friere enn i debattene på NRK, som jeg personlig mener er noe partisk vinklet. Programlederne gjenspeiler i større grad egen overbevisning i "ARK". Aller værste jeg har vært borti var før forrige stortingsvalg, der NRK skulle "hjelpe deg å velge" basert på visse kriterier/ditt standpunkt i utvalgte saker. Salen skulle være et "representativt utvalg" av grupper i den Norske befolkning, og var delt inn i "ungdom", "Jan Johansen" (repr. for Norske menn) og en gruppe til jeg ikke husker i farten. "Ungdom"-kategorien så ut som de alle var hentet på Blitz, og konklusjonen ble følgelig at 80% av "ungdom" burde stemme RV!! Jeg husker spesielt en av de kvinnelige programlederen nærmest flippet ut overfor noen av Jan Johansen'e, på spørsmål som gikk på innvandring og homofiles rettigheter. Særdeles uprofft og partisk av en programleder. Noe liknende har jeg aldri sett på TV 2. Så kan jeg for densags skyld være enig i at noen av innringnings-spørsmålene er så opplagte at de nærmest blir fordummende. Men dette er også en del av demokratiet! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg ba ikke om forklaring på vitsen, men om på typen humor du påstod vitsen var av. 8101162[/snapback] Det var også en vits. "Morsomt, fordi det er sant". Herre Jemini.... 8101192[/snapback] Mye ro ro til fiskeskjær her i dag. Anyways, for å oppsummere poenget: Humor som ikke kan skilles fra virkeligheten kan man heller ikke forvente at folk skal kunne forstå. Og... "It's funny cause it's true" er faktisk en ganske klassisk kommentar. 8101343[/snapback] Ja, du er en klovn du Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Så kan vi kanskje bevege debatten videre fremfor å diskutere at smaken er som baken. 8101232[/snapback] Så enig, så enig. Legg nå den ballen død! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Største feilen med holmgang etter min mening er at dette er for showpregeget,der hovehensikten ikke er debatten men det å lage sensasjoner samt at porgramlederen langt fra er nøytral. jeg skifter kanal når det progammet starter . Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Største feilen med holmgang etter min mening er at dette er for showpregeget,der hovehensikten ikke er debatten men det å lage sensasjoner samt at porgramlederen langt fra er nøytral.jeg skifter kanal når det progammet starter . 8110296[/snapback] Jeg synes programlederen på Holmgang som regel er hard/aggresiv mot alle debattantene, uansett hvilket syn de har! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Å høre på holmgang er som å stange hodet mot en murvegg -- uten hjelm. Det eneste som er bra med det er når det slutter. Jeg kan ikke huske *en* person som noen gang har referert til noe som har rot i virkeligheten -- og ikke *en* person som svarer på spørsmål som blir stilt uten å reklamere for sin side... Redigering... Det burde være krav til kilder -- og en "oppklarende del" som sendes dagen etter, hvor *alt* som blir sagt blir sjekket opp, og alle feil blir påpekt, og all løgn blir slått ned på... Grrr... Endret 8. mars 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Ser ikke bort ifra at folkene i TV2 setter sine kloke hoder sammen og spør "Hvordan kan vi få best mulig ratings?". Poenget er at Holmgang er et diskusjonsprogram og da må man nødvendigvis ha folk med forskjellige meninger... populære eller upoplære. Jeg vil heller at allmenninteressen skal få sette dagsorden for hva som diskuteres på TV enn at Abid Raja, som forsvarer stort sett alt som vagger og går av kryp, skal få gjøre det. Han kan selvfølgelig si sin mening, han kan kreve det av lufta, men da får han bruke sin demokratiske rett til ytringsfrihet tilbake, og appelere til TV2 og starte underskriftskampanjer osv. istedet for å forsøke å dytte all debatt som kan være med på å sette islam i et negativt lys under PK-teppet ved å sverte eller dra i tvil andres rett til å mene hva de vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå