Gå til innhold

Gi meg én grunn til å tro på Gud!


Anbefalte innlegg

Et enkelt resonement.

Gassingen av jødene ble utført med overlegg, i beste hensikt for det 3. rike, var en grusom handling men til syvende og sist viste det seg pr. definisjon å være en blunder for tyskerne, noe de angrer på den dag i dag.

Altså en taktisk blunder.

Du kan ikke nekte for at definisjonen er rett.

A blunder is a spectacularly bad decision or action, a mistake or error with detrimental consequences to the party that makes it. It is typically attributable to faulty perception: the result of not reading signs, or misinterpreting available information. Naturally many sensible decisions, which even in retrospect were carefully taken, may also prove disastrous mistakes.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et enkelt resonement.

Gassingen av jødene ble utført med overlegg, i beste hensikt for det 3. rike, var en grusom handling men til syvende og sist viste det seg pr. definisjon å være en blunder for tyskerne, noe de angrer på den dag i dag.

Altså en taktisk blunder.

Du kan ikke nekte for at definisjonen er rett.

A blunder is a spectacularly bad decision or action, a mistake or error with detrimental consequences to the party that makes it. It is typically attributable to faulty perception: the result of not reading signs, or misinterpreting available information. Naturally many sensible decisions, which even in retrospect were carefully taken, may also prove disastrous mistakes.

8288566[/snapback]

Såvidt jeg vet så har ikke Holocaust ledet til til forferdelige konsekvenser for Nazi-Tyskland. Riket kollapset som følge av krig, og krigen var ikke motivert av Holocaust (som vel ikke var kommet ordentlig i gang da Storbrittania og Frankrike erklærte krig).

Lenke til kommentar

Tror ikke du heller hadde tatt sjansen på å gå i synagogen eller moskeen og fartalt at deres gud ikke finnes.

Å unnlate å bruke sterke beskrivelser av grusome hendelser forran oftrene gjør det alikavel ikke mere feil.

 

Har dere som mener jeg tar feil sett filmen "The cube"?

Vel der blei kuben beskrevet som en "headless blunder".

Ett stykk drapsmaskin som folk med overlegg blir plasert inni.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Ja det kan få fatale følger for de som utfører feilen men så lenge det sidestilles med feil eller dårlig dømmekraft så anser jeg også fatale følger for 3. part som en blunder.

 

Rart hvordan enkelte henger seg opp i enkelte ord.

 

Ta en titt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=728140&st=336

Her kaller jesse det jeg kalte en blunder for en tabbe.

Hvor er vi da i kveruleringsjungelen?

Borte vekk.

 

Poenget er at man kan kalle bombingen av Dresden for en tabbe (var det jeg mente og ble forstått med) uten at det er en feil.

Det var jo en tabbe og helt unødvendig.

Her kan man fylle på med sterke beskrivende ord men det kan også forenklestil en tabbe.

Lenke til kommentar
Ifølge din definisjon er en blunder en avgjørselse som får forferdelige følger for partiet som tar den. Om kuben ikke får slike følger for de som tok avgjørelsen med å lage den og sende folk inn i den, så er den ikke per din definisjon en blunder.

8290358[/snapback]

 

Jeg gidder ikke forfølge begrepet blunder. Om det er det du ønsker å kalle et folkemord så gjerne for meg.

Lenke til kommentar
Det er ingen mening med livet.

8096800[/snapback]

Der har du en grunn. Tro på en Gud, kanskje det gir deg en mening med livet ditt.

8096855[/snapback]

 

 

Jeg tror Gud er bare noe mennesket har skapt på grunn av frykt. Noe som er skapt fordi noen mennesker trenger noe å tro på. Noe å klage til og noe å be om mirakler til.

Lenke til kommentar
Nå går jeg rett på sak. Gi meg EN god grunn til å tro på Gud. Hvilke direkte signaler får man?

 

En som er født og oppvokst i jungelen og ikke får høre om Gud havner vel i helvete siden han ikke er kristen. Religion er ikke objektivt, så hvorfor skulle vi egentlig vie livet vårt til en bok? (Viser til Bibelen, koranen osv)

 

Én grunn.

8096792[/snapback]

 

 

For å leve et godt liv etter døden i paradiset.

 

Han der fyren i jungelen kan komme i paradiset hvis han er et godt mennesket.

Lenke til kommentar
Nå går jeg rett på sak. Gi meg EN god grunn til å tro på Gud. Hvilke direkte signaler får man?

 

En som er født og oppvokst i jungelen og ikke får høre om Gud havner vel i helvete siden han ikke er kristen. Religion er ikke objektivt, så hvorfor skulle vi egentlig vie livet vårt til en bok? (Viser til Bibelen, koranen osv)

 

Én grunn.

8096792[/snapback]

 

 

For å leve et godt liv etter døden i paradiset.

 

Han der fyren i jungelen kan komme i paradiset hvis han er et godt mennesket.

8300827[/snapback]

 

Spørsmålet blir da;

vil du leve et evigliv?

Er et evigliv det beste?

 

Hvis du spiser for mye sjokolade, blir man lei... for mye sex blir man lei... for langt liv..(?)

Lenke til kommentar
Nå går jeg rett på sak. Gi meg EN god grunn til å tro på Gud. Hvilke direkte signaler får man?

 

En som er født og oppvokst i jungelen og ikke får høre om Gud havner vel i helvete siden han ikke er kristen. Religion er ikke objektivt, så hvorfor skulle vi egentlig vie livet vårt til en bok? (Viser til Bibelen, koranen osv)

 

Én grunn.

8096792[/snapback]

 

 

For å leve et godt liv etter døden i paradiset.

 

Han der fyren i jungelen kan komme i paradiset hvis han er et godt mennesket.

8300827[/snapback]

 

Spørsmålet blir da;

vil du leve et evigliv?

Er et evigliv det beste?

 

Hvis du spiser for mye sjokolade, blir man lei... for mye sex blir man lei... for langt liv..(?)

8301683[/snapback]

 

Har man noen valg da?

Lenke til kommentar
Nå går jeg rett på sak. Gi meg EN god grunn til å tro på Gud. Hvilke direkte signaler får man?

 

En som er født og oppvokst i jungelen og ikke får høre om Gud havner vel i helvete siden han ikke er kristen. Religion er ikke objektivt, så hvorfor skulle vi egentlig vie livet vårt til en bok? (Viser til Bibelen, koranen osv)

 

Én grunn.

8096792[/snapback]

 

 

For å leve et godt liv etter døden i paradiset.

 

Han der fyren i jungelen kan komme i paradiset hvis han er et godt mennesket.

8300827[/snapback]

 

hvis jeg kommer til himmelen... da tar jeg selvmord... men så havner jeg i helvete for alltid.... :hmm: nei i helvete altså... bedre ikke å tro enn tror..

 

Spørsmålet blir da;

vil du leve et evigliv?

Er et evigliv det beste?

 

Hvis du spiser for mye sjokolade, blir man lei... for mye sex blir man lei... for langt liv..(?)

8301683[/snapback]

 

Har man noen valg da?

8301691[/snapback]

Ja... ikke tro..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Ja... ikke tro..

8302057[/snapback]

Om du tror eller ikke avgjør ikke hvorvidt du får et etterliv eller ikke, bare hvilket etterliv du får. Dette forutsetter selvfølgelig at kristendommen har rett, noe det ikke fins noe grunnlag for å anta.

8302304[/snapback]

joda... det er avgjørende..

 

Tenk deg om..

Hvordan vet vi at vi havner i himmelen?

Hva med planeten mars?

Hva med gjennfødt til en sædcelle til en homse? osv... mulighet er altfor mangen..

Derfor mener å tro er bare dumt.. Hvorfor akkurat i himmelen?

Hvorfor ikke klåkkrøret i afganistan som en amøbe?

Hva om du kommer til himmelen og blir omgjort til en av de 40 jomfruene til allah? :cry:

 

såvidt jeg vet, har ikke noen vært død for 100dager som har kommet tilbake i live, og fortalte til alle at han var i himmelen...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...