Gå til innhold

Forza 2: GDC 07 - Enzo Ferrari gameplay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ligger vel litt mer i det at det er helt absurd at påstå at grafikken ser ut som litt klarere PS2 grafikk. GTHD ser bedre ut ja, men det gjør ikke uttalelsen din noe bedre.

Og du har valgt eldre skjermbilder av Forza 2, som kanskje kan hinte om at du har noen skjulte motiver her.

8113338[/snapback]

Mine sjulte motiver er gitt av google. Da jeg bare tok et raskt bildesøk. Men jeg har ikke sjulte motiver. Å viss noen ser på meg som en ekstrem sonyfanboy så griner 360en min. Så skån den og ikke gå så hardt til verks. Jeg ser frem til alle konsoller og gode spill generelt. Å jeg så en film fra Forza som imponerte meg. Kjørte i noe som virket som en skog. Det var ganske bra i 60fps.

Lenke til kommentar

Eg ser folk snakkar om vegetasjonen i forza 2.

Eg blir heilt oppgitt av og til. Hvis dykk her i tråden som kjem med bileter frå GTHD ikkje har noko anna å pirka på, foreslår eg dykk finn ein anna tråd.

Sjå berre på biletet frå GTHD, skal me som gledar oss til Forza2 byrje å pirke på dei utruleg detaljerte tilskodarane? Eller trea som står i veikanten? Dei ser meir ut som wunderbaums.

Ta no å gi faen. Enkelt og greit.

Forza 2 ser grisebra ut. Og la no oss få glede oss.

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig med å se hvordan et åpenbart 2D backdrop gjør GTHD mer next-gen. Er ikke Forza banene fra virkeligheten? Vet du hvordan omgivelsene er der? Jeg er dog enig med at GTHD ser bedre ut, men Forza 2 ser absolutt ikke last-gen ut. Fra PGR3 har man også 2x frameraten, 2x antall AA samples og en bump i oppløsningen, dette er ikke noe som skader på total intrykket kontra PGR3.

Du ser vel at det har vært tydlige forbedringer fra de bildene du fant på google?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere ser i GTHD bakgrunnene jeg, de ser jo ikke spesielt bra ut. Jeg syns Forza 2 bakgrunnene ser annerledes ut, og omtrent på samme nivå. Men det er klart at bilene ser mye bedre ut i GTHD, det kan jo også skyldes at det kun er en bil på skjermen og at de ikke behøver å lage skademodeller til alle bilene.

Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig med å se hvordan et åpenbart 2D backdrop gjør GTHD mer next-gen. Er ikke Forza banene fra virkeligheten? Vet du hvordan omgivelsene er der? Jeg er dog enig med at GTHD ser bedre ut, men Forza 2 ser absolutt ikke last-gen ut. Fra PGR3 har man også 2x frameraten, 2x antall AA samples og en bump i oppløsningen, dette er ikke noe som skader på total intrykket kontra PGR3.

Du ser vel at det har vært tydlige forbedringer fra de bildene du fant på google?

8114545[/snapback]

Om du ser på GT HD filmene der helikopteret flyr fordi fjellet så ser du klart at det ikke er noe 2D backdrop.

Lenke til kommentar
beklager at jeg ødela dette magiske øyeblikket for deg med et kritisk blikk.  :roll:

8114128[/snapback]

Er ikkje det som er poenget. Du kjem med gamle forza bileter, for å bevise eit poeng. Lurar på kva for motiv du har? Ingen hemligheit at du heller mot PS3. Men for all del, det skal du ha lov til.

Men sånn flisespikkeri som du driv med. Det er så unaudsynt. Som MistaPi påpeikar, er dei 2d bileta GTHD skiltar med ikkje noko å skryte av det heller. Når GT5 kjem, og om det kjem med 12 bilar va same kvalitet som GTHD har, då er det straks noko anna. GTHD er laga som ein tech demo, og det er akkurat det dèt er.

Sjå på tilskodarane til GTHD biletet ditt. Dei ser heilt ubrukelege ut.

Skal du no fortelje meg at du legg uansett ikkje merke til det når du køyrer forbi i så stor fart?

Lenke til kommentar
Vel, eg såg denne:

http://www.youtube.com/watch?v=s7Se85zM8OI

Ser ut som ein backdrop som er kledd rundt bana her hvertfall.

Uansett, no er det helg. Og det betyr i teorien fri frå denne kranglinga :)

God helg folkens!

8114984[/snapback]

Vel om det er backdrop eller ikke så betyr det ikke så mye. Samme hvilke teknikk som er brukt. Viss endresultatet ser betre ut, så er det ikke så viktig hvordan du kom der. Viss du har et kongebildet i photoshop som virkelig ser bra ut. men med 5 lag. Så er ikke et annet bilde 10 ganger bedre fordi det har 50 lag. Det er sluttresultatet som betyr noe.

Men når det er sagt så er det jo ganske lett for GT å bare ramme inn banen i fjell, slik man ikke trenger å tenke så mye på draw distance.

Å viss du synes trærne i den filmen bare var wonderbaums, så må dere på stord ha noen hightech wonderbaums :p

Lenke til kommentar
For meg ser det ikke spesielt bra ut, billig og malplassert. Ikke next-gen.

8119348[/snapback]

Tror det ville sett bedre ut med en "xbox only" sticker :p

Personlig synes jeg det ser mer virkelighetstro ut. Men det er da bare meg sikkert. Å at de bruker bilder for å få den effekten synes jeg kan være det samme. Det er som de bruker bilder for å gjøre texturer bedre.

Synes ikke det ser så malplassert ut jeg. :ph34r:

Lenke til kommentar
Tror det ville sett bedre ut med en "xbox only" sticker :p

Er det dette som kalles hykleri? ;) Faktisk har jeg tenkt å kjøpe meg både PS3 og GTHD (med tid og stunder).

Edit: Jeg definierer next-gen grafikk på det tekniske. Klart det også må gjøres bra, men høyoppløslige teksturer (bra artistisk arbeid eller ikke) holder ikke for meg. Gi meg heller ekte geometri og ikke en illusjon som kun virker i enkelte vinkler.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Samme hvilke teknikk som er brukt. Viss endresultatet ser betre ut, så er det ikke så viktig hvordan du kom der. Det er sluttresultatet som betyr noe.

8119163[/snapback]

Ehem, vel, hvordan du gjør det er halve kampen, synes jeg. 50 lag krever litt mer kraft og ressurser enn 5 lag, for å bruke din egen sammenligning. Hvis man greier å få til noe som ser bedre ut, men uten å bruke mye mer ressurser, er man godt i gang. Vet ikke hvor mye ressurser som brukes på GTHD sin backdrop, eller Forza 2 sin, men det er heller ikke poenget her. Poenget her er at man kunne sikkert laget en kopi av New York som backdrop, komplett med trafikk og mennesker, men det vil kreve for mye til at det er verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...