Gå til innhold

Forza 2: GDC 07 - Enzo Ferrari gameplay

Anbefalte innlegg

synes faktisk ikke dette ser så syyyyk mye bedre ut enn alle skal ha det til jeg..

med tanke på at det er 2 år siden forza 1 kom,så er det ingen av de videoene jeg har sett som får meg til og falle bakover på stolen.

men for all del..blir sikkert kjekt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser uten tvil bra ut.

Og selv om skadene ikke er helt superduper realistiske så er det mye mye bedre enn ingenting (Gran Tourismo).

Når det nevnes så kan modellen se litt sammentrykt. Kanskje jeg bare synes det fordi noen nevnte det? Men vanskelig å si siden det ikke er så ofte man ser en ordentlig bil i fart fra den vinkelen med et så stødig kamera.

En annen ting jeg har lagt merke til, og som andre har nevnt også er felgene. Vet synes de blir litt for diffuse. De går litt for fort, på en måte. Vanskelig å forklare, men er litt vrient å se at de faktisk går rundt.

Men blir nok til at jeg kjøper dette og rattet ja...Blir nok et bra spill skal du se.

Lenke til kommentar

Likte ikke hva team x-box skrev i sin liten preview:

"..There are also some questions we have about the effectiveness of the force feedback, but it’s truly hard to tell how the FF will completely pan out in the final version."

Hadde håpet de ville si noe mer positivt om rattet, da jeg sikler på forza 2 + playseat + microsoft rattet :)

Lenke til kommentar

"..There are also some questions we have about the effectiveness of the force feedback, but it’s truly hard to tell how the FF will completely pan out in the final version."

Hadde håpet de ville si noe mer positivt om rattet, da jeg sikler på forza 2 + playseat + microsoft rattet :)

8104682[/snapback]

Tror nok rattet vil fungere bedre når de har hatt mer tid til å finjustere, men det vil jo uansett aldri bli helt bra med et så dårlig ratt som xbox 360 rattet er.

ivellios: Er helt enig med deg i at felgene blir litt vel gjennomsiktige i fart, ser nesten ut som bilen kjører rundt uten felger (omtrent som Michelin Tweel for de som vet hva det er).

Lenke til kommentar

8104682[/snapback]

Tror nok rattet vil fungere bedre når de har hatt mer tid til å finjustere, men det vil jo uansett aldri bli helt bra med et så dårlig ratt som xbox 360 rattet er.

ivellios: Er helt enig med deg i at felgene blir litt vel gjennomsiktige i fart, ser nesten ut som bilen kjører rundt uten felger (omtrent som Michelin Tweel for de som vet hva det er).

8106424[/snapback]

Hva er så dårlig med dette rattet?

Har det selv, og for meg er det mangelen på bra spill som virker som problemet.

Sammenligner man det med G25-rattet så når det natruligvis ikke opp, men ratt, shift og pedaler føles vitterlig ikke som "dårlig".

Lenke til kommentar

8104682[/snapback]

8106424[/snapback]

Hva er så dårlig med dette rattet?

Har det selv, og for meg er det mangelen på bra spill som virker som problemet.

Sammenligner man det med G25-rattet så når det natruligvis ikke opp, men ratt, shift og pedaler føles vitterlig ikke som "dårlig".

8106747[/snapback]

Jeg er enig at mangelen på spill er det største problemet. Men f.eks. pedalene har alt for lite motstand (bremsen på xbox rattet har mindre motstand enn gassen på G25) og rattet er veldig flimsete og "billig" lagd. Men det er klart at det blir litt urettferdig å sammenligne med G25 som koster dobbelt så mye. Så i forhold til prisen er det et bra ratt. Og det vil nok føles mye bedre når det endelig kommer et spill som er beregnet for rattet.

Lenke til kommentar
Men får følelsen av at dette bare er klarer PS2 grafikk. Beklager å måtte si det. Men det mangler volum osv ved disse banene. Å det er nok for det ikke er mer trær og sånn i virkeligheten der. Men det virker litt stripped down.

Virkelig.. PS2 grafikk? HDR renderingen alene (som ikke bare går igjen i bloom effekten, men hele lys dynamikken i grafikken) gjør at dette ikke minner meg noe om PS2 grafikk.

Lenke til kommentar
Men får følelsen av at dette bare er klarer PS2 grafikk. Beklager å måtte si det. Men det mangler volum osv ved disse banene. Å det er nok for det ikke er mer trær og sånn i virkeligheten der. Men det virker litt stripped down.

Virkelig.. PS2 grafikk? HDR renderingen alene (som ikke bare går igjen i bloom effekten, men hele lys dynamikken i grafikken) gjør at dette ikke minner meg noe om PS2 grafikk.

8108556[/snapback]

man kan legge på mange filter på et dårlig bilde for å få det til å se bedre ut. Men det er fremdeles det samme dårlige bildet. Det jeg mener er ikke at det ikke er avansert grafikk og et nivå over PS2. Poenget mitt er at omgivelsene ikke på noen måte er stunning og at bilene ikke ser så ekte ut som de kan på en 360. Ting virker ikke like next gen som for eks PGR3 gjorde når det kom for over et år siden.

Viss man setter dette opp mot for eksempel omgivelsene i GTHD så ser man litt hva jeg snakker om. Jeg ser frem til det ferdige produktet. Nå har jeg sett videor der det har manglet refleksjoner på bilene og en annen med alt for mye bloom. Uansett så vil spillet bli en megahit.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noen direkte overraskelse at PS3 fanatikerne pirker og klager på et XBOX 360 spill.

8111179[/snapback]

PS3 fanatiker? Hvor?

Forstår jo at du mener jeg må være riv ruskende fanboy for å mene noe slikt om Forza. Som da er det pureste man kommer et racingspill. Men jeg står det jeg har sagt. Selv om jeg nok ender opp med Forza 2 selv. Jeg la med noen bilder for å se litt på hva jeg mener. Det første er GTHD. Å man ser bakgrunnen der er veldig bra. Mer dramatisk kanskje. Å man ser på de to Forza 2 bildene. Ting virker ikke like skarpt. Det virker som blurry hele greiene. Litt for mye av den effekten kansje. Ser på det andre forza bildet at trærne i distansen ser ut som burshes i photoshop som har blitt speid på ein stamme. (viss jeg skal ta litt hard i)

Å ant sist har vi GT4. Som er da den dårligste av de nevnte her. Uten at det er noe sjokk. Men det er ikke så langt bak som vi kanskje skulle tro.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
tgs-gthd-2.jpg

847_0007.jpg

847_0004.jpg

s15-concurso.jpeg

outrun.gif

Måtte bare ha det siste der som en liten målestokk.

Lenke til kommentar

Joda, skjønner hva du sier. Er enig i at GTHD har bedre bakgrunn.

Jeg vil gjerne si noen ord som kanskje er feil. Jeg har en følelse av at Forza 2 ikke "bryr seg" så mye om bakgrunn og slikt. Jeg mener, grunnen til at de ikke hadde med væreffekter i eneren var fordi de ville fokusere på racing. Og jeg tror nok de gjør det samme her. Et racingspill for racingens skyld. Der har vi konsept. Jeg mener, se på den telemetrien da. Sexy.

En annen ting jeg kom på, er GTHD bildet fra en virkelig bane? Kanskje omgivelsene rundt banene i Forza faktisk er så kjedelige? Jeg vet ikke. Men det plager meg ikke at Forza 2 folkene bestemte seg for å bruke ressurser på noe annet enn bakgrunn.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noen direkte overraskelse at PS3 fanatikerne pirker og klager på et XBOX 360 spill.

8111179[/snapback]

PS3 fanatiker? Hvor?

Forstår jo at du mener jeg må være riv ruskende fanboy for å mene noe slikt om Forza. Som da er det pureste man kommer et racingspill. Men jeg står det jeg har sagt. Selv om jeg nok ender opp med Forza 2 selv. Jeg la med noen bilder for å se litt på hva jeg mener. Det første er GTHD. Å man ser bakgrunnen der er veldig bra. Mer dramatisk kanskje. Å man ser på de to Forza 2 bildene. Ting virker ikke like skarpt. Det virker som blurry hele greiene. Litt for mye av den effekten kansje. Ser på det andre forza bildet at trærne i distansen ser ut som burshes i photoshop som har blitt speid på ein stamme. (viss jeg skal ta litt hard i)

Å ant sist har vi GT4. Som er da den dårligste av de nevnte her. Uten at det er noe sjokk. Men det er ikke så langt bak som vi kanskje skulle tro.

tgs-gthd-2.jpg

847_0007.jpg

847_0004.jpg

s15-concurso.jpeg

outrun.gif

8111731[/snapback]

Nå er vel det Forza bildet du postet til slutt der over et halvt år gammelt, men ja jeg skjønner egentlig hva du mener.

Lenke til kommentar

8111179[/snapback]

PS3 fanatiker? Hvor?

8111731[/snapback]

Det må vel ha vært Fhj han snakket om. Det er vel alltid på sin plass å være kritisk, men stemningen her på forumet er såpass eksplosiv at hvis man sier noe negativt om X360, PS3 eller Wii blir det bråk :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ser bra ut det der ja. :)

Men det bør jammen være brigthness-instillinger, noe som ikke PGR3 hadde. >:--( Hvis ikke blir det slik som på den videoen :S

Lenke til kommentar

8111179[/snapback]

PS3 fanatiker? Hvor?

tgs-gthd-2.jpg

847_0007.jpg

847_0004.jpg

s15-concurso.jpeg

outrun.gif

8111731[/snapback]

Ligger vel litt mer i det at det er helt absurd at påstå at grafikken ser ut som litt klarere PS2 grafikk. GTHD ser bedre ut ja, men det gjør ikke uttalelsen din noe bedre.

Og du har valgt eldre skjermbilder av Forza 2, som kanskje kan hinte om at du har noen skjulte motiver her.

Lenke til kommentar

8111179[/snapback]

Noe som selvfølgelig blir praktisert til det fulle fra andre kanten også.

8111242[/snapback]

Er mer det at jeg begynner å bli lei at hver eneste tråd om PS3, Wii eller XBOX 360 innbyr sniping fra de som tydeligvis har investert mye i å backe "sin" konsoll. Greit at det er debatter om forskjellene mellom konsollene, men jeg hadde håpet at tråder som gjelder spesifikke spill for en konsoll og lignende nyheter kunne få være i fred.

Men nå har vel egentlig jeg vært med på å forsøple denne tråden :hm:

Uansett så ser spillet veldig bra ut. Fysikk motoren og muligheten for modifisering av bilene ser utrolig ut. Gamespot har et ca. 20 minutter klipp fra GDC07 2007 som viser en del av mulighetene rundt spillet:

http://www.gamespot.com/pages/video_player...6927&pid=932731

Endret av angryotter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...