Gå til innhold

Ekstern USB harddisk krever for my strøm

Anbefalte innlegg

Kjøpte en WD passport II, USB ekstern harddisk for å bruke sammen med min Dell latitude x300.

Når jeg plugger den inn får jeg en advarsel om at den trekker for mye strøm og operativsystemet (xp) vil ikke akseptere den. :mad:

I følge WD sider trenger den 650 mA på USB porten (noe som er mer en spesifikasjonen i USB standarden ? :hmm: ), og at for noen PC'er trenger den å kobles til 2 USB porter.

Nå har jeg bare 2 USB porter på laptoppen min (på hver side) og ønsker ikke å bruke begge disse til harddisken.

Er det noen som vet om det finnes noen modeller av USB drevene eksterne harddisker som garantert holder seg innenfor 500 mA grensen som er gitt i USB standarden.

Thanx for tipz på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Har hatt dette problemet med flere Dell maskiner.

Om du ikke vil bruke portene får du bruke en USB-hub som drives av nettspenning.

Jeg har fått til å bruke IDE-basert disk på 40GB tidligere - kanskje mindre disker trekker mindre strøm.

Lenke til kommentar
Har hatt dette problemet med flere Dell maskiner.

Om du ikke vil bruke portene får du bruke en USB-hub som drives av nettspenning.

Men litt av poenget med en USB drevet disk var jo å slippe nettledning...

Jeg har fått til å bruke IDE-basert disk på 40GB tidligere - kanskje mindre disker trekker mindre strøm.

8096659[/snapback]

Noe å prøve. Vanlige eksterne usb drevne disker er vel 2.5". Men finnes det noen som lager dem med 1.8"?

Lenke til kommentar

Du kan antakligvis bruke en Y-kopling på den ene USB porten din, der du KUN kopler i den ene av de 2 kablene fra den eksterne harddisken. Den andre kablen fra den eksterne harddisken kopler du i på den andre siden av din bærbare PC.

Du vil da oppnå at den ene USB utgangen din (med Y-kopling) både kan levere strøm til din eksterne HD samt være operativ for vanlig bruk (dog ikke strømkrevende).

Altså slik:

USB utgang 1 splittet med Y-kopling:

Y-kopling a) koplet til STRØM USB kabel fra ekstern HD

Y-kopling b) koplet til annen USB enhet (eks. printer)

USB utgang 2:

Koplet til USB interface kabelen fra ekstern HD

Var dette forståelig?

(PS: Jeg gjør det selv med min bærbare PC og mitt eksterne kabinett 2,5" HD)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Du kan antakligvis bruke en Y-kopling på den ene USB porten din, der du KUN kopler i den ene av de 2 kablene fra den eksterne harddisken. Den andre kablen fra den eksterne harddisken kopler du i på den andre siden av din bærbare PC.

Du vil da oppnå at den ene USB utgangen din (med Y-kopling) både kan levere strøm til din eksterne HD samt være operativ for vanlig bruk (dog ikke strømkrevende).

8116972[/snapback]

Poengterer at enhetene som kobles på her ikke må trekke for mye strøm - da blir enhetene ustabile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...