pkaypkay Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg har en AMD Athlon 64 X2 3800+ det jeg lurer på er om jeg trenger drivere eller om jeg må gjøre BIOS oppmerksom på at det er to kjerner. Lenke til kommentar
orange Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Tror ikke det, har du noen grunn til å tro at begge kjernene ikke blir funnet? Du kan sjekke om begge er funnet ved å åpne windows oppgavebehandling (Ctrl-alt-delete) og se om det er to (små) vinduer under CPU - eller bare et stort. For mere informasjon om systemet ditt kan du prøve en demo av programmet Everst Lavalys (www.lavalys.com) det vil også fortelle deg hvor mange kjerner systemet finner. Hvis du ikke kan se at du har flere kjerner så skriv også hvilket hovedkort du har. Litt lettere å hjelpe deg videre da. Lenke til kommentar
pkaypkay Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Har asus sli a8n deluxe. Har bare hørt at jeg trenger drivere til prosessoren sånn at hovedkortet skal merke at det er to kjerner der. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Du trenger ikke gjøre bios oppmerksom på to kjerner på noe vis. Heller ikke Windows. Det er bare å bytte prosessor og starte opp på vanlig måte. Men på hovedkort kjøpt før sommeren 2005 kan det hende du trenger en biosoppdatering for at biosen skal vise riktig navn på prosessoren i oppstarten. Det finnes prosessordrivere til X2, men de går bare på strømsparingsegenskapene Cool & Quiet. Enkelte spill må lappes (patches) for at de skal kjøre bra på dobbeltkjerner. Lenke til kommentar
pkaypkay Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 kan du gi meg link til de oppdateringene jeg trenger. har et 8800 GTS skjermkort fungere meget dårlig pga. den bare kjører på en kjerne. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det finnes prosessordrivere til X2, men de går bare på strømsparingsegenskapene Cool & Quiet.8096686[/snapback] Det stemmer ikke at AMDs Dualcore Optimizer kun påvirker Cool & Quiet. Såvidt jeg vet hjelper denne blant annet på timesync-problemene som var ganske mye omtalt i en periode. AMD Dual-Core Optimizer - The AMD Dual-Core Optimizer can help improve some PC gaming video performance by compensating for those applications that bypass the Windows API for timing by directly using the RDTSC (Read Time Stamp Counter) instruction. Applications that rely on RDTSC do not benefit from the logic in the operating system to properly account for the affect of power management mechanisms on the rate at which a processor core's Time Stamp Counter (TSC) is incremented. The AMD Dual-Core Optimizer helps to correct the resulting video performance effects or other incorrect timing effects that these applications may experience on dual-core processor systems, by periodically adjusting the core time-stamp-counters, so that they are synchronized. Info og nedlasting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå