Gå til innhold

Prosjekt DvD Hylle

ShaNickolas

Anbefalte innlegg

Er det noe jeg savner så er det en enkel,stor, romslig hylle til familiearven! Den skal være enkel å frakte med seg vist det kommer en flyttesjau, å ha plass til nye dvder laang tid framover.

Jeg har funnet ut at hylla skal kunne deles i to deler på hver 110cm, for hva er vel kjipere en å drasse på 220 cm i høyde?

Målet er å få mest mulig ut av høyden ved å bruke dvd cover som mål :whistle:

9 hyllehøyder skal være på 21 cm, grunnen 21 er at tykkelsen på hylleplatene blir 1cm, en dvd eller dvd boks er ca 19cm.

Øverste hyllehøyde skal være på 26 cm , også her har jeg lagt på 1 cm for topp plata. I den øverste hylla er det mer Limited å Special Editions som skal stå :)

Så er det de resterende 4 cm som får hele hylla til å løfte seg opp fra gulvet

Mål:

Høyde : 220 cm

Bredde : 116 cm

Dybde : 16 cm

Farge : ??

Materiale : Trehvit , enkelt å male å lakkere

Så kom jeg til å tenke på at det muligens blir tungt for hylleplatene å bære en stappfull en med dvdfilmer, derfor ligger det i plana med en "ryggsøyle" på hylla.

Hmm, skal ut å scoute etter tremateriale utover.

Så har jeg hørt rykter om at det er enkelt å bestille etter målene, noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra prosjekt. Du får poste bilder så det blir en skikkelig worklog. En ting; skjønner ikke helt hvorfor du vil gjøre den flyttbar med filmene i hylla. Med de målene der tar du roughly 80 filmer i bredden (?) og med 10 hyller blir det cirka 800 DVD'r. Hver DVD veier kanskje 100 gram. Det betyr at du får 80 kg med DVD'er + selve hylla. Et tungt beist - selv om du deler den i to. Håper du forankrer den skikkelig i veggen, særlig hvis du har småfolk fykende rundt.

Lenke til kommentar
Ang. materialer etter mål.

Hvis du bestiller hos Maxbo, Byggmaker etc. får du vel oppskjært etter mål som du oppgir.

8099834[/snapback]

Var det jeg håpet på ja :)

Forenkler prossesen veldig. Skal ringe over helga å høre om pris osv. Kan ikke bli så forferdelig dyrt, om man tar hyllene på 2 meter som de har på IKEA eller andre plasser til 200 - 300 kroner stykket. Trenger 4-5 slike hyller for å få ca samme størrelse som jeg har planlagt på min.

Å nei, plana er ikke å ha dvdene inni hylla for flytting, de må taes ut for så å flytte hylla. Tanken bak å ha den i 2 deler er enklere transport , av nettopp hylla :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...