Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger råd: Fast forhold - lysten på lek

Gjest begjær

Anbefalte innlegg

Gjest begjær

Hei alle sammen.

Dette er et seriøst innlegg, så jeg vil gjerne ha seriøse og besinnede svar.

Jeg er midt i 20-åra og har et flott forhold som har vart i flere år. Det er ingen problemer i forholdet, sexen er bra, og jeg føler at dette er noe jeg har lyst til å fortsette å satse på.

Problemet mitt er at jeg har et voksende begjær.

Jeg har lyst til å ha sex med andre, eldre, flere - for sexens skyld alene.

Det begynte som spøk, men jeg har aldri blitt kvitt dette behovet, og jeg kjenner at det tynger litt. Er veldig glad i det motsatte kjønn og omgås mye med dem, elsker å flørte. Det hender at jeg havner i situasjoner som kunne ha blitt veldig spennende dersom jeg ikke hadde hatt forpliktelser. Jeg tar meg selv i å tenke "hvis jeg hadde vært singel nå...".

Jeg er en meget samvittighetsfull person, og får dårlig samvittighet bare av å tenke på dette. Forholdet har vært bra og det har aldri vært noen sidesprang eller antydninger til det fra noen av oss. Jeg klarer ikke en gang å forestille meg å være utro.

Jeg tror dette er et naturlig begjær og at det delvis bunner i at jeg tidlig ble innvolvert i et forhold og lever gjennom min seksuelle gullalder uten mye eksperimentering. Jeg har lyst til å prøve nye ting, andre ting, fordi jeg føler at sjansene løper fra meg. På en måte føler jeg at jeg har hoppet over ungkarslivet, og nå er på vei til å bli etablert. Misforstå meg rett, jeg har ikke noe imot å bli etablert, og denne dama er en jeg godt kunne tenke meg å tilbringe livet mitt med, men man er bare ung én gang.

Hadde jeg kunnet sette forholdet på is i et par år, for å eksperimentere litt og smake på livet, eller hatt mulighet til å prøve ut litt nye ting ved siden av forholdet, ville jeg gjort det på et blunk. Problemet er at jeg er redd for å miste det jeg har. Jeg er redd for å risikere en god livspartner. Jeg er redd for å ikke ha noen å komme tilbake til.

Jeg mener ikke at jeg skal kunne forvente at hun skal godta dette, jeg vet jeg ikke har noen rett til å sette henne på vent for at jeg skal kunne få utløp for lystene mine. Jeg er redd bare for å nevne det for henne, fordi jeg ikke vet hvordan hun vil takle det.

Begjæret mitt er utelukkende basert på sex for lystens skyld. Det handler ikke om forholdet jeg er i, har ingenting med følelser å gjøre, og forandrer ikke mine følelser for henne. Jeg er redd for at hun ikke kommer til å ha samme oppfatning. Jeg tror at jenter er mer emosjonelle, i den forstand at de oftere involverer følelser i det meste.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg vil gjerne ha innspill fra jenter/kvinner i alle aldre, som kanskje kan hjelpe meg å forstå hvordan dette ville fortone seg for den andre parten, og gutter/menn som kjenner seg igjen eller har opplevd lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig....jeg er singel så det suser og opplever langt mindre sex nå enn da jeg var i forhold, for ikke å snakke om å prøve nye ting :p

Men er enig med ilpostino med at dette er noe jeg tror mange føler. Mange er nysgjerrige på ting som man kanskje ikke får utforsket i forholdet, men etter min mening så må man velge. Skal godt gjøres å få i pose og sekk :)

Lenke til kommentar
Merkelig....jeg er singel så det suser og opplever langt mindre sex nå enn da jeg var i forhold, for ikke å snakke om å prøve nye ting

jeg har en teori på at en ubeviss slapper mer av når en er i et forhold og dermed lettere får kontakt med noen fra det motsatte kjønn. når en ikke er i forhold "stresser" en mer og det kan merkes.

Lenke til kommentar

Jeg merker at jeg får mye mer oppmerksomhet fra gutter når jeg er forelsket/betatt. Rart det der.

Dette er jo tydeligvis noe som plager deg, så du burde snakke med henne om det på en eller annen måte., ellers kan det jo gå ut over forholdet deres etter en stund. Kan godt være hun tar det tungt, jeg vet ikke hordan hun er, men det kan også hende hun har noe av de samme tankene. Kanskje du skal vise henne denne tråden? Det er jo viktig at hun forstår at du fremdeles er glad i henne og alt det der.

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar
Jeg merker at jeg får mye mer oppmerksomhet fra gutter når jeg er forelsket/betatt. Rart det der.

8097216[/snapback]

Det er fordi du er mer selvsikker og det stråler mer av deg når du liker noen/noen liker deg... :!:

Lenke til kommentar
Hei alle sammen.

Dette er et seriøst innlegg, så jeg vil gjerne ha seriøse og besinnede svar.

Jeg er midt i 20-åra og har et flott forhold som har vart i flere år. Det er ingen problemer i forholdet, sexen er bra, og jeg føler at dette er noe jeg har lyst til å fortsette å satse på.

Problemet mitt er at jeg har et voksende begjær.

Jeg har lyst til å ha sex med andre, eldre, flere - for sexens skyld alene.

Det begynte som spøk, men jeg har aldri blitt kvitt dette behovet, og jeg kjenner at det tynger litt. Er veldig glad i det motsatte kjønn og omgås mye med dem, elsker å flørte. Det hender at jeg havner i situasjoner som kunne ha blitt veldig spennende dersom jeg ikke hadde hatt forpliktelser. Jeg tar meg selv i å tenke "hvis jeg hadde vært singel nå...".

Jeg er en meget samvittighetsfull person, og får dårlig samvittighet bare av å tenke på dette. Forholdet har vært bra og det har aldri vært noen sidesprang eller antydninger til det fra noen av oss. Jeg klarer ikke en gang å forestille meg å være utro.

Jeg tror dette er et naturlig begjær og at det delvis bunner i at jeg tidlig ble innvolvert i et forhold og lever gjennom min seksuelle gullalder uten mye eksperimentering. Jeg har lyst til å prøve nye ting, andre ting, fordi jeg føler at sjansene løper fra meg. På en måte føler jeg at jeg har hoppet over ungkarslivet, og nå er på vei til å bli etablert. Misforstå meg rett, jeg har ikke noe imot å bli etablert, og denne dama er en jeg godt kunne tenke meg å tilbringe livet mitt med, men man er bare ung én gang.

Hadde jeg kunnet sette forholdet på is i et par år, for å eksperimentere litt og smake på livet, eller hatt mulighet til å prøve ut litt nye ting ved siden av forholdet, ville jeg gjort det på et blunk. Problemet er at jeg er redd for å miste det jeg har. Jeg er redd for å risikere en god livspartner. Jeg er redd for å ikke ha noen å komme tilbake til.

Jeg mener ikke at jeg skal kunne forvente at hun skal godta dette, jeg vet jeg ikke har noen rett til å sette henne på vent for at jeg skal kunne få utløp for lystene mine. Jeg er redd bare for å nevne det for henne, fordi jeg ikke vet hvordan hun vil takle det.

Begjæret mitt er utelukkende basert på sex for lystens skyld. Det handler ikke om forholdet jeg er i, har ingenting med følelser å gjøre, og forandrer ikke mine følelser for henne. Jeg er redd for at hun ikke kommer til å ha samme oppfatning. Jeg tror at jenter er mer emosjonelle, i den forstand at de oftere involverer følelser i det meste.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg vil gjerne ha innspill fra jenter/kvinner i alle aldre, som kanskje kan hjelpe meg å forstå hvordan dette ville fortone seg for den andre parten, og gutter/menn som kjenner seg igjen eller har opplevd lignende.

8096200[/snapback]

Jeg vil foreslå at du sender spørsmålet inn til denne siden. En veldig bra side, og du vil garantert få et seriøst og bra svar.

=)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Skjønner

Skjønner godt hvordan du har det og har kjent på mye av det samme selv. Hadde sjansen noen ganger men valgte likevel å la være for forholdet sin skyld (ser egentlig på meg selv som en bra fyr) men så skjedde det likevel en gang jeg var full og litt frustrert.

Er det noe jeg kan si at jeg har lært av det, så er det følgende: Ikke gjør det. Det er utrolig respektløst ovenfor den jenta jeg regner med du er glad i. Finn ut om det forholdet du er i er det du vil være i, eller om du vil være i et forhold i det hele tatt. Ta en avgjørelse. På meg høres det ut som om du ikke kan være i et forhold akkurat nå, fordi du er keen på å ha sex med andre jenter. Du må imidlertid selv finne ut hvorvidt det er viktigere for deg enn det forholdet du er i, og kanskje enda viktigere, om tvilen kan være nok til å ødelegge for deg senere. Selv tok jeg det hintet litt for sent..

Oppsummert: ikke ha sex med andre mens du er i et forhold (kanskje ikke et sjokk, men det kan skje med flere av dere enn dere tror. Hadde aldri trodd det skulle skje med meg heller.), ta din egen tvil på alvor og si fra i god tid til kjæresten din (ordlegg deg gjerne litt annerledes enn det her).

Lenke til kommentar

Jeg syns du skal være ærlig med kjæresten din. Særlig med tanke på at du tenker på å bli gammel sammen med denna dama. Ærlighet varer lengst, faktisk.

Om du har vansker for å snakke om det, så kanskje du kan skrive et brev til henne, muligens akkurat det du skreiv her, og la henne lese det mens du sitter ved siden av henne, så kan dere heller prate om det etterpå?

Som flere andre poengterer er ikke dette unormalt, men du må finne ut om du vil satse på jenta du har nå, eller prøve nye ting (Kanskje dere kan prøve nye ting sammen?). Gjerne da i samråd med jenta det gjelder..

Lenke til kommentar

Altså. Mennesker er ikke monogame vesener fra naturens side, så disse tankene er helt normale. Det du må spørre deg selv om er om det er verdt det. Er det verdt å kaste bort den gylne muligheten du har for noen timer/dager/uker med noen du ikke kjenner? Det er ikke så veldig uvanlig for personer som er i et forhold med fartstid på noen år å ta hverandre for gitt, og da er det veldig lett å bli betatt når en først får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Hvis du ærlig og oppriktig mener at du har en fremtid med denne dama er nok valget enkelt, men vær ærlig med deg selv, og ikke minst henne.

Har inntrykk av at gutter som er i et forhold har en tendens til å romantisere det frie singellivet så til de grader. I fantasiene fortoner alt seg som uforpliktene og spennende, men virkeligheten er nok en ganske annen.

Endret av Reverend_Jim
Lenke til kommentar
Oppsummert: ikke ha sex med andre mens du er i et forhold (kanskje ikke et sjokk, men det kan skje med flere av dere enn dere tror. Hadde aldri trodd det skulle skje med meg heller.), ta din egen tvil på alvor og si fra i god tid til kjæresten din (ordlegg deg gjerne litt annerledes enn det her).

8303467[/snapback]

Jeg slenger meg på den her. Veldig bra sagt. Om du tror at trangen for uforpliktet sex er for stor, slå opp med hun du er med nå. Så slipper du å ødelegger hjertet hennes pga dine lyster.

Lenke til kommentar

Det kan være risikabelt å snakke med henne om det. Siden det er en mulighet til at hun misforstår totalt. Men det kan og være at hun sitter med noen av de samme tankene som deg. Personlig tror jeg det er lurt å kunne snakke om det meste. Går man å holder ting inni seg blir man "gal" til slutt og gjør kanskje ting man vil angre på...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har akkuratt samme problem som deg, trådstarter.

Har nettopp blitt 20, har vært i samme forhold i over 3 år.

Jeg vil gjerne ha noe nytt, men vil likevell ikke ødelegge det jeg har sammen med kjæresten jeg har nå.

Jeg vil, for å si det på godt norsk, leve litt. :p

Endret av Anwa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...