Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for det :)

Morsomt at f.eks Opel Zafira begynte med dette fra deres første modell (fra 1999) hvis ikke dette var tillatt i EU før i 2008.

Men flott, da fortsetter jeg å kjøre uten baklysene på dagtid, slik vi har gjort i ti år.

Som sagt, kjørelys har ikke vært påbudt i Norge de siste 12 årene. Derimot har en slik kobling vært tillatt i henhold til EU og ECE-regler, men ikke påbudt. Det som er nytt nå er at det blir påbudt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge dette, så er de lovlige i Norge:

"E-certification for Rayzer

Visualeyes are happy to inform that Rayzer is E-certified. This means legal acceptance in all countries within the European Union and also in some countries outside the EU, such as Norway. Thanks to the E-certificate the market is now open in all these countries."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har kjøpt meg Skoda pickup som jeg ønsker og montere ekstra fjernlys på. Det jeg lurer på om det er lov og plassere disse ekstra fjernlysa der det er plass til tåkelys. Kan ikke se annet i loverket at de skal plasseres foran på bilen og ikke være til sjenanse for meg eller andre. Syns ikke akkuratt to klumper gjør seg foran grillen.

Legger med et bilde så ser dere hva jeg mener.

762822_1024x768x75.jpg

Lenke til kommentar

Det ligger i navnet :)

På de aller fleste bilene så er der positiv trigging av fjernlysene. Dette vil si at når fjernlyset slås på/av så er det + som blir koblet til/fra. På en bil med negativ trigging er det nøyaktig motsatt, der er det - som blir koblet til/fra.

Så for å finne ut av dette så trenger du et multimeter for å måle om det er + eller - som forsvinner når du slår av fjernlysene. Men nøyaktig hvordan du skal måle dette kommer ann på hvilken bil det er snakk om.

Lenke til kommentar

OT:

Med "UPS Worldwide Express" som er svindyrt og dårlig?, nei kontakt heller selger og spør om alternativ shipping. Har selv gjort det flere ganger med de jeg har handlet med og det har stort sett ikke vært noe problem, USPS er definitivt å anbefale om du ønsker en anstendig pris på forsendelse og en annen ting er at de samarbeider med det norske postvesnet slik at pakken kan spores via postens system når den er gått igjennom tolle

On topic:

Du kan selfølgelig finne lykter på feks biltema å putte i hullene hvis det ikke behøver å være orginalt, men passformen blir dog deretter.

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Hepp!

Kjøpte slike til en Audi A4 og fikk verksted til å montere selve lampen.

Sokkelen smeltet innen kort tid, der "tråden" går inn i sokkelen. hva kan være feilen?

http://www.bildiagnosebutikken.no/catalog/product/view/id/34/

-Dårlig kvalitet?

-Feilmontering?

- ???

Jarmo :)

Hei igjen.

Var trafo som er defekt, noen som vet hvor jeg kan få tak i slike?

Audi A4 1,8T 1999-modell.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...