Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN og Latency Vs EDGE

Anbefalte innlegg

Hei

sitter her og funderer på om jeg skal bytte ut min EDGE mobiltelefon med Netcom Connect abbonement med ISDN.

har endelig fått EDGE'n til å funke noenlunde ordentlig, men latency'en er fortsatt altfor høy til å kunne feks spille på nettet..surfeopplevelsen av edge er heller ikke noe videre å skryte av, siden den pokkers greia kobler ned straks den ikke er i max bruk..så det tar mange sekunder før den får koblet ordentlig opp, og brukt hele linja...

isdn har mange fordeler i denne sammenhengen...det er først og fremst billigere enn edge (329kr pr mnd vs 500kr pr mnd med edge...)

det er mye mer stabilt (surfeopplevelsen virker mye glattere med isdn enn med edge.

og latency er lavere..mye lavere.

men jeg lurte i grunn på hvordan isdn-ping mot www.uio.no er for andre?

testa hos en kompis, og da lå ping på 104 jevnt mot uio, med edge pinger jeg alt i mellom 200 og oppover...skal ping på dobbel linje isdn være så høy?

så jeg lurer egentlig på hva dere ville ha valgt av høy ping og forholdsvis bra nedlastingshastighet til dyr pris, kontra lavere ping og tregere nedlastingshastighet til mindre pris...

just for the record, jeg kan ikke få adsl eller noen annen form for bredbånd...det er edge eller isdn her, hvertfall til vi får trådløst nett om ~ måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Den pingen han fikk til uio.no ser ikke ut til og stemme, jeg hadde aldri over 100 til noenting i Norge så vidt jeg husker, hadde isdn i mange år når jeg bodde hjemme. Generelt hadde jeg ca. 80-100 i ping mot tyske servere som jeg pleide spille mest på i den tia.

Jeg ville valgt isdn, men det blir jo egentlig opp til deg, og om du spiller eller laster ned mest. Isdn er ikke så veldig billig da, regningene mine lå på minst 600-1000 i måneden, tellerskritt er dyrt... :)

Lenke til kommentar

3G og/eller Ice sliter med akkurat samme ping/latency som Edge...

Mao udugelig til spill som krever dette....

Mulig ISDN er noe bedre, men hvordan du får det til å bli 329,-/mnd.?

Så vidt jeg vet kommer tellerskritta i tillegg fortsatt, med mindre

noen tilbyr fastpris.

Har du vurdert 3g eller ice. ?

Hastigheten er veldig grei.. ;)

8096706[/snapback]

Lenke til kommentar

takker for svar, folkens... lurer fortsatt på isdn jeg...

selv om jeg må ofre max teoretisk nedlastingshastighet for stabilitet og mindre ping...men det kjipe er at man må betale nesten 3000 for montering og de tre første månedene :\

men takketakk, jeg ble i det minste litt klokere ang ping :)

Lenke til kommentar

hadde isdn før, fikk wlan bredbånd i høst. jeg spiller cs: source, med litt lave rates så lå jeg på ca: 70ms i ping til norske servere som catchgamer osv...hvis jeg pinga uio via cmd lå jeg på ca 50ms :)

Edit: ping har litt med hvor du bor i landet, bor du i tromsø så får du selvfølgelig høyere latency enn de som bor i oclo til servere som ligger i oslo......jeg bor i eide...ca 30 min unna molde med bil :roll:

Endret av hiper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...