Zhyper Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hei, Fikk nytt system i dag. CPU: Intel core duo E6300 RAM: Geil 2*1GB DDR2 PC6400 PSU: Aerocool 550W HK: Intel P5B Skjermkortet jeg har er Radeon X850XT Da jeg starta pc-1 var alt greit, ikke noe uvanlig. Etter jeg hadde spilt vanguard i ca. 30 min start skjermkortvifta å bråke noe sinnsykt(det har den aldri gjort med det gamle systemet). Sjekka så temperaturen, som lå på mellom 90 og 110 grader celcius. Noen som vet hva grunnen kan være? Evt. noen forslag til hva jeg kan gjøre, som ikke innebærer å kjøpe ny kjøler eller skjermkort? Hvor mange grader kan skjermkortet ligge på stabilt? Takker for svar Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Viktig å fjerne støv som legger seg på bladene til vifta! Ligger det mye støv der, blir vifta tyngere å treigere. Samt at den kan begynne å bråke. Så er det jo altids mulig å kjøpe seg en ny Lenke til kommentar
Zhyper Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 tror ikke den skal være for møkkete, men skal sjekke nå=) takker for raskt svar! Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 sikreste løsningen mot varme heter vf900-cu og kommer fra Zalman. finnes på alle nettbutikker Lenke til kommentar
Zhyper Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Sjekka i går, var ikke mye støv der. Spørsmålet er vel egentlig hvorfor viften bråker så mye med det nye systemet kontra det gamle. Starter å lure på om viften aldri gikk rundt på det gamle systemet nå Det er vel ikke mulig at skjermkortet ikke ble varmt før? Når jeg stiller manuelt på skjermkortvifta syns jeg den bråker fra 5% og oppover xD kan det være at resten av det gamle systemet var en stor nok flaskehals at skjermkortet ikke ble brukt i stor nok grad til at det ble varmt? vifta som sitter på X850XT kortet er standard. Vurderer egentlig et nytt skjermkort, men er vel lurt å vente litt på at DirectX 10 kortene blir litt billigere? hva syns dere? Takk! Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 det kan tenkes at du hadde en flaskehals før, ja, som nå ikke er der lengre, og at stock vifta faktisk ikke holder. vel, konklusjon: skaff dæg vifte! Lenke til kommentar
Zhyper Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Da bestilte jeg vf900-cu =) håper det ordner seg... Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Da bestilte jeg vf900-cu =)håper det ordner seg... 8097471[/snapback] den vifta eier alt Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Dei andre ting du kjøpt produser mykje meir varme en det du hadde. Til kraftigare det er til meir kjøling treng du Du burde innvistere i meire kjøling (viter, vannkjøling, kjøleribber) E veldig viktig og blåse reine pcen og av og til ca 2-3 ganger i året. Hjelper faktisk ganske mykje Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Dei andre ting du kjøpt produser mykje meir varme en det du hadde.Til kraftigare det er til meir kjøling treng du Du burde innvistere i meire kjøling (viter, vannkjøling, kjøleribber) E veldig viktig og blåse reine pcen og av og til ca 2-3 ganger i året. Hjelper faktisk ganske mykje 8097825[/snapback] 2 - 3 ganger i året? Med 3 katter i huset så tror jeg at jeg kunne blåst ut 1 hel katt hvert halvår om jeg ikke skulle gjort det oftere Tar i allefall en titt 1 gang i mnd her i huset -B- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå