Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Saab 95, 7Xpip ved start. *LØST*

Anbefalte innlegg

Kjerringa har nettopp kjøpt en Saab 95 Estate (2001) stasjonsvogn. Når jeg starter bilen, kommer det en rimelig drøy pipelyd. Den er kort, og gjentar seg selv 5-7 ganger. Den forrige bilen (93) hadde ikke denne lyden ved oppstart.

Er det mulig å stoppe denne lyden?

Endret av tom watt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå er ikke jeg noen saab ekspert, men lyser det noen lamper når det piper? tid for service? lite olje? bare et forslag

8099458[/snapback]

Lyser ingen lamper, og kjærra er nettopp kjøpt så service kan det ikke være. Oljeskift\ service kommer forresten opp som tekst dersom det er på tide.

Lenke til kommentar

Står det ikke noe om feilkoder i brukermanualen? Har sjøl en 9-3, men som du selv sier lager ikke den noen lyd ved oppstart. Normalt skal vel heller ikke 9-5 gjøre dette. Tenkte først på varsel for belte, men det ble ikke innført før 2004 tror jeg.

Lenke til kommentar

Stemmer vel at 2001-modellen (1998-2001) piper tror jeg. Er vel når den går gjennom alle check-points tror jeg. Lånte en 1998-modell 9-5 i 2-3 mnd., og der var det skikkelig pipekor hver gang denne ble startet.

Lånte før det en 2002-modell (ny type - 2002-2005 - facelift) og der var pipingen fjernet. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...