tom watt Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Kjerringa har nettopp kjøpt en Saab 95 Estate (2001) stasjonsvogn. Når jeg starter bilen, kommer det en rimelig drøy pipelyd. Den er kort, og gjentar seg selv 5-7 ganger. Den forrige bilen (93) hadde ikke denne lyden ved oppstart. Er det mulig å stoppe denne lyden? Endret 10. mars 2007 av tom watt Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) nå er ikke jeg noen saab ekspert, men lyser det noen lamper når det piper? tid for service? lite olje? bare et forslag Endret 7. mars 2007 av Simkin Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 nå er ikke jeg noen saab ekspert, men lyser det noen lamper når det piper? tid for service? lite olje? bare et forslag 8099458[/snapback] Lyser ingen lamper, og kjærra er nettopp kjøpt så service kan det ikke være. Oljeskift\ service kommer forresten opp som tekst dersom det er på tide. Lenke til kommentar
otis Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ringe en SAAB forhandler kanskje? Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Står det ikke noe om feilkoder i brukermanualen? Har sjøl en 9-3, men som du selv sier lager ikke den noen lyd ved oppstart. Normalt skal vel heller ikke 9-5 gjøre dette. Tenkte først på varsel for belte, men det ble ikke innført før 2004 tror jeg. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Stemmer vel at 2001-modellen (1998-2001) piper tror jeg. Er vel når den går gjennom alle check-points tror jeg. Lånte en 1998-modell 9-5 i 2-3 mnd., og der var det skikkelig pipekor hver gang denne ble startet. Lånte før det en 2002-modell (ny type - 2002-2005 - facelift) og der var pipingen fjernet. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Må sikkert inn med diagnose utstyr og forandre på noen settings... Der kan du endre mye rart på bilen. ganske gøy og leike med! Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Det viser seg at det er fordi at jeg ikke tar på meg bilbelte før jeg starter kjerra. Slitsomt. ps. jeg bruker alltid bilbelte, men jeg starter bilen først. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Haha :!: ja de nye beltevarslerne kan virkelig være intense! noen biler høres ut som om de skal eksplodere hvis du ikke tar på deg belte..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå