Gå til innhold

Hva synes dere om jenter som spiller wow?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Kjenner flere gamerjenter som er skamsøte jeg. Jokkulf og Kombat-Kaare har tydeligvis fått det for seg at Gamer-jenter er unormale mennesker ( hva er egentlig definisjonen på normal? Masse sminke, være stokk dum når det kommer til elektriske duppeditter osv? )

Selv er jeg 66 med en warrior og 61 med en mage samt har to andre 60's. Jeg liker å se på anime-filmer, fikle med elektronikk-kretser hjemme og vil regne meg selv som ganske dreven når det gjelder data, både hardware og software.

Men betyr dette at jeg er et sosialt vrak som sitter hjemme med trynet fullt av kviser? Det er meg skal man tro Kombat-Kaare, men dette er nok langt fra sannheten. Jeg er mye med venner som både driver med data og ikke driver med spilling/data. Jeg drar på Kino, går på byen og deler spytt med jenter ( som det ble så fint ordlagt tidligere i tråden :p )

Det irriterer meg noe grusomt at slike folk som dere absolutt skal komme her på forumet for å rakke ned på alle som ikke er som dere, altså "normale"..

Faktum er at det ikke finnes en mal på hva som er normalt å gjøre. Folk driver med forskjellige ting. Er det tilvfelle at man er feit og asosial bare fordi man har mye tid lagt ned i et spill og ser på anime? Nei selvfølgelig ikke..

Synes dere burde være litt mer åpene og slutte og se verden i svart-hvitt, da får dere et mye bredere perspektiv på ting, er faktisk ikke mange som er den ultimate nerden dere beskriver. I guildet mitt på WoW er det nesten bare folk som du aldri vill skjønt at spiller data så mye som de gjør om du møtte de på byen, og ja, du møter dem på byen siden de drar dit.

Følte bare jeg måtte få ut litt tanker :)

8108217[/snapback]

Den der er jeg 100% enig i!

Bra skrevet! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjenner flere gamerjenter som er skamsøte jeg. Jokkulf og Kombat-Kaare har tydeligvis fått det for seg at Gamer-jenter er unormale mennesker ( hva er egentlig definisjonen på normal? Masse sminke, være stokk dum når det kommer til elektriske duppeditter osv? )

Selv er jeg 66 med en warrior og 61 med en mage samt har to andre 60's. Jeg liker å se på anime-filmer, fikle med elektronikk-kretser hjemme og vil regne meg selv som ganske dreven når det gjelder data, både hardware og software.

Men betyr dette at jeg er et sosialt vrak som sitter hjemme med trynet fullt av kviser? Det er meg skal man tro Kombat-Kaare, men dette er nok langt fra sannheten. Jeg er mye med venner som både driver med data og ikke driver med spilling/data. Jeg drar på Kino, går på byen og deler spytt med jenter ( som det ble så fint ordlagt tidligere i tråden :p )

Det irriterer meg noe grusomt at slike folk som dere absolutt skal komme her på forumet for å rakke ned på alle som ikke er som dere, altså "normale"..

Faktum er at det ikke finnes en mal på hva som er normalt å gjøre. Folk driver med forskjellige ting. Er det tilvfelle at man er feit og asosial bare fordi man har mye tid lagt ned i et spill og ser på anime? Nei selvfølgelig ikke..

Synes dere burde være litt mer åpene og slutte og se verden i svart-hvitt, da får dere et mye bredere perspektiv på ting, er faktisk ikke mange som er den ultimate nerden dere beskriver. I guildet mitt på WoW er det nesten bare folk som du aldri vill skjønt at spiller data så mye som de gjør om du møtte de på byen, og ja, du møter dem på byen siden de drar dit.

Følte bare jeg måtte få ut litt tanker :)

8108217[/snapback]

Den der er jeg 100% enig i!

Bra skrevet! :)

8108281[/snapback]

Ditto!

Lenke til kommentar
Enkelt og greit: De er nerder... Nerder har et behov for å disse folk på nettet

Grunnen til at hardcoregamere som oftest er stygge er fordi de vier livet sitt i spill. et kan godt hende en hardcoregamer jente egentlig er pen. Det er bare skjønnheten som skjules bak flesk, kviser og briller!

8108082[/snapback]

Greit, så jeg klippet vekk mye, men med mindre min norsk er dårlig, eller vi har ganske forskjellig syn på hva en hardcore gamer er (du er mer enn velkommen til å utdype deg på akkurat dette) så sier vel du rett ut at du er en nerd? Siden du ser ut til å ha ett behov for å "disse" disse menneskene på nettet. Før du prøver å rakke ned på noen bør du heller ta en titt på deg selv, er de som rakker ned på noen i det virkelige liv bedre enn de som gjør det i det virtuelle? For i det virtuelle kan man faktisk forlate, ignorere og overse slikt mye lettere enn i det virkelige liv.

Men, jeg skal være grei herr anti nerd nerd, du mener selvfølgelig de som sitter inne 24/7, aldri er ute/på besøk/får besøk. Og dette vil jeg trygt si at du har rett i at de fleste av disse sikkert passer inn i stereotypen, men, skal vi se på "din" side av dette? Hva med han som er ute hver kveld, drikker seg skita full og våkner opp dekket av spy i ei grøft? Han er hverken kul, smart, eller sosial. En nerd er kanskje sosialt tilbake stående i det virkelige liv per din definisjon. Men en som MÅ være full for å være sosial er like tilbakestående spør du meg. Det samme er sports "freaken" som bryr seg så mye om å være akseptert i sin krets at han bruker stereoider og ødelegger seg selv.

Ekstreme tilfeller er da dårlig uansett hvor du drar, men jeg ser ikke hvorfor noen som setter seg ned ett par timer en kveld må være stygg, sosialt avvikende og kvisebefengt. "Jock" stempelet som tilsier at alle sports entusiaster er dumme, degenererte vesener forsvant for lengst, selv om de på mange måter fortsatt finnes. De er ikke flest, bare de du legger mest merke til.

Lenke til kommentar

Ok, jeg kan godt utdype meg mer. Jeg er ikke en type som rakker ned på folk, hverken i "virkeligheten" eller på nettet. Nei, jeg sier ikke det er bedre å drikke seg så full hver dag at man våkner i spy annenhver morgen. Jeg sier heller ikke at en som trener overdrevent mye er noe bedre heller, og samme med en hardcoregamer, som bare har et virituelt liv. Folk som deriomot spiller i gjennomsnitt et par timer hver dag, trener i hvert fall annenver dag og er ute med venner noen ganger i uka er du ikke noen hardcoregamer, men en vanlig person.

Definisjon på hardcoregamer = en person som spiller i gjennomsnitt 5++ timer per dag. Hvis du i tillegg til dette jobber eller går på skole består nesten fritiden din bare av spillet, og da begynner det å gå litt for langt synes jeg. Nå sporer vi litt av her, men jeg bare sier at jeg ikke er glad i gamerjenter. Da jeg spillte World of Warcraft (sluttet i august, men spillte alikevel et par uker i november for morroskyld) så jeg at det plutselig ble en konkuranse mellom kåte nerder og få oppmerksomhet fra damene/jentene i guilden. Bare en av de 14 jentene i guilden hadde et OK utseende. Det sier litt om hvor store problemer noen folk har. Selvfølgelig var det noen av disse som bare stjal oppmerksomhet for tull, men det var faktisk noen som "forelsket" seg i gamerdamene.

Jeg snakket også med andre folk fra guilden. Blant annet en på 15 år med 98% raid attendence. Han kalte meg "nub" en gang. Jeg svarte "At han burde se og skaffe seg noen venner" og motok svaret "Vi snakker på LAN". Fyh! gråt nesten på han sine vegne.

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Det er en fordom at alle gamerjenter er stygge, med masse kviser og briller. Det er det dummeste jeg har hørt. Dessuten må jeg nesten si at jeg synes ikke at det er noe værre at jenter spiller enn gutter, det er bare at for jenter er det tabu å spille.

Lenke til kommentar
"dere"? Jeg er bare en person. Kommentaren min refererer til innholdet i posten, ikke posteren som person.

8107466[/snapback]

Posten var ikke kun ment til deg, trenger ikke kverrulere for den miste ting vettu. :)

Lenke til kommentar
Jeg snakket også med andre folk fra guilden. Blant annet en på 15 år med 98% raid attendence. Han kalte meg "nub" en gang. Jeg svarte "At han burde se og skaffe seg noen venner" og motok svaret "Vi snakker på LAN". Fyh! gråt nesten på han sine vegne.

8110102[/snapback]

Jah!

Det er akkurat slike jeg snakker om.

Problemet med disse, som så mange andre forsøker å skjønnmale, er at de finnes, og at de ikke er få.

Jeg kjenner til såpass mange av disse som havner i denne kategorien at jeg ikke evner å tro at det er noen tilfeldighet.

Ser at folk reagerer med allslags bortforklaringer i denne tråden, eller skjønnmaling av situasjonen.

"Jeg er glad i data, men drar jo på byen for det".

Flott!

Men da er du heller ikke den personen jeg setter pekefingeren på!

Enda bedre blir det jo med de som skal ro seg bort og snakke dritt om "fotballidioter" isteden, her gjør de jo akkurat det samme selv og kommer med fordommene sine.

Det er lov å tenke sjøl, og det er lov å peke på ting når de tar av.

Hvorfor jeg gidder å ta opp problemet med enkelte sosiale vrak?

Jo, for akkurat slik alle i rettferdighetens navn kan diskutere sprøytenarkomane (hvor det sikkert finnes enkelte gråsone-unntak der også), så må jo folk for faen skjønne at enkelte av disse nerdene ("gamere" som de så stolt kaller seg, som om det var noe å være stolt over) også har et problem.

Det finnes tullinger som bruker absolutt all fritiden sin på å sitte inne og spille data, og de som tilogmed er arbeidsløse og spiller 16 timer om dagen, og ellers har vennekrets bestående av forskjellige nick ingame.

Hvorfor skal man bare skjønnmale alt og påstå at "vi har jo et liv da...", når det faktisk går helt feil vei?

Og som sagt, mange av disse menneskene er ingen glansbilder, men jeg får gjenta meg selv at det går an å i det minste være seg selv bevisst og ikke gi faen fordi vennekretsen (og kanskje også "dama") er en karakter på wow.

Ellers er det jo artig at folk som kritiserer for generaliseringer, bare tror at det enten finnes "gamerne" eller "sportsidiotene som bare drikker".

Lenke til kommentar
Det er en fordom at alle gamerjenter er stygge, med masse kviser og briller. Det er det dummeste jeg har hørt. Dessuten må jeg nesten si at jeg synes ikke at det er noe værre at jenter spiller enn gutter, det er bare at for jenter er det tabu å spille.

8110666[/snapback]

Selvsagt finnes det unntak, men inntrykket jeg selv har er at det er en overvekt sosialt retarderte, mindre pene damer som er "gamere" blant disse enn blant folk ellers.

Det samme gjelder forsåvidt guttene også.

Man ser jo hvilken enorm overvekt av "glansbilder" det er på steder som TG... hahaha.

Lenke til kommentar

8110666[/snapback]

Selvsagt finnes det unntak, men inntrykket jeg selv har er at det er en overvekt sosialt retarderte, mindre pene damer som er "gamere" blant disse enn blant folk ellers.

Man ser jo hvilken enorm overvekt av "glansbilder" det er på steder som TG... hahaha.

8110962[/snapback]

Jeg sørger for overvekt. *Flex*

Ta deg en bolle, argumentene dine holder ikke mål, spesielt når det kommer til såpass individuelle smakssaker.

Lenke til kommentar

8110666[/snapback]

8110962[/snapback]

Jeg sørger for overvekt. *Flex*

Ta deg en bolle, argumentene dine holder ikke mål, spesielt når det kommer til såpass individuelle smakssaker.

8111164[/snapback]

Eller at slike svar vitner om at man har lagt lista lavere for hva som kvalifiserer for et attraktivt menneske, og således styrker påstanden min.

Kikk på diverse poster som "post ur pic" på diverse nettfora for "gamere".

Slående hvor mange åpenbare geeker og puslinger det er det.

Lenke til kommentar

Enkelt å si at våre argumenter er bak mål og at vi kan stikke og brenne et viss sted, men hva med å komme med saklige argumenter istedet?

Og den greia med at å drikke seg shitings hver kveld ikke er noe bedre en å spille gjør jo ikke saken noe bedre. Er det greit at jeg røyker hasj fordi andre sniffer heroin?

Men denne saken ser ikke ut til å komme noen vei, vi kommer med argumenter om hvorfor vi synes det er teit med folk som vier livet sitt til et dataspill, både for gutter og jenter gennerelt. Mens dere går rett i forsvarsmodus og kommer med det klassiske "gå ut på byen og drikke seg drita" argumentet. Virker som dere føler dere truffet og må rakke ned på andre.

Flame ivei...

Lenke til kommentar

Og den greia med at å drikke seg shitings hver kveld ikke er noe bedre en å spille gjør jo ikke saken noe bedre. Er det greit at jeg røyker hasj fordi andre sniffer heroin?

8111680[/snapback]

Nei, det er ikke det, og jeg synes ikke argumentet om hva andre gjør holder for å godkjenne egne aktiviteter.

Hva som er "sunt" for kroppen er irrelevant i mine øyne, jeg gjør det jeg trives med, noe som er sunt for sjelen.

Folks utseende fra naturens side har ingenting med hva en person liker å gjøre på fritiden, dog noen velger nok å fikse litt mer på det enn andre.

Jeg kunne like gjerne truffet en som spiller som en som drikker, men sannsynligheten for at jeg ville falle for en som spiller er større, da sannsynlighetene for at mentalitet og interreser er like er meget, meget større.

Når det kommer til utseende er det selvfølgelig en smakssak, men jeg tviler ikke et sekund på at det i forholdstall er like mange pene jenter som spiller som er ute og drikker (for å ta et eksempel). Poenget er at frekvensen av det siste alternativet er så mye høyere, hvertfall etter min erfaring, og du vil nok derfor også finne flere gullkorn.

Kanskje jeg er spesiell, men jeg sier hode > utseende.

Lenke til kommentar

Kombat-kaare: 3 innlegg pr dag, 95% innen temaet wow. Det kan unektelig virke som om du bruker en tid på forumet. Det virker også som du bruker en del tid på spillet. Kan du være en gamer ?

Forøvrig et helt håpløst tema og for det meste argumentasjon som ikke holder mål.

Litt trist at det er sånt som dette som preger forumet mer og mer og som etter min mening er i ferd med å gjøre det verdiløst.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke noe imot at jenter spiller wow. Jeg vet bare at jeg oppfører meg annerledes mot dem jeg vet er jenter enn jeg gjør mot gutter. Dvs jeg slapper mye mere av om det bare er gutter i partyet mitt hehe:)

Men jeg er 33 år og er da vant til holdninger fra en annen tid, mens real life dama mi er fra en særdeles mer nyere generasjon enn meg og etter å ha snakket med henne så skjønner jeg fort at man kan godt ha guttevenner som aldri er "type-materiale"...noe som i utgangspuktet er absurd for min del...når det gjelder mitt forhold til jenter altså.

Lenke til kommentar

##Kombat-kaare: 3 innlegg pr dag, 95% innen temaet wow. Det kan unektelig virke som om du bruker en tid på forumet. Det virker også som du bruker en del tid på spillet. Kan du være en gamer ?##

Nei.

Jeg har et liv utenom, bevisst på hvordan jeg oppfattes av andre, velger en tur på byen fremfor pc'en og skyr steder som TG som pesten.

Det er lov til å spille uten å måtte være en "gamer", men for alle dere som er like fæle på å generalisere og bare tror det enten fins "gamere" og "fottballidioter" kan det være vanskelig å forstå.

##Forøvrig et helt håpløst tema og for det meste argumentasjon som ikke holder mål.##

Artig at du kommer med den påstanden, for selv gikk du rett i strupen på meg og forsøkte å diskreditere min troverdighet ved å gå inn på meg som person.

Er det argumentasjon som holder mål kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje du må lese på nytt. Jeg skriver det VIRKER som du bruker mye tid på forumet og at det VIRKER som om du spiller en del og jeg avslutter med SPØRSMÅLET er du en gamer.

Det var såvisst ikke å gå i strupen på deg, det var å bygge opp til et spørsmål, men du står selvsagt fritt til å tolke det som du vil.

"Det er lov til å spille uten å måtte være en "gamer", men for alle dere som er like fæle på å generalisere og bare tror det enten fins "gamere" og "fottballidioter" kan det være vanskelig å forstå."

Konsekvent er du ikke ettersom du klager på at andre generaliserer og gjør nettopp det samme selv i klagen.

Men ja, les gjerne tråden på nytt, inkludert dine egne innlegg og se om du finner noe tung argumentasjon noe sted. Det er en fare for at det du ender opp med er synsing og fordommer og kanskje til og med litt fornektning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...