DannyVice Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ja, topic says it all. Hvem er dagens beste MC? Selv tror jeg kanskje Nas, deres meninger? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 For at dette ikke skal utvikle seg til en telletråd, er det ønskelig at folk begrunner forslagene sine. Alle diskusjon er hjertelig velkommen! Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Jess, enig. Skulle kanskje begrunnet min mer også. Nas ble vel først kjent gjennom Illmatic (Som er et av HipHoppens beste album noensinne) Utrolig bra album. Nas er en utrolig lyriker og har noen sinnsykte bra "Poetiske" tekster, for å si det sånn. Ether (Jay-Z diss) er kanskje en av de beste diss sangene noensinne. [Chorus:](I) Fuck with your soul like ether (Will) Teach you the king you know you (Not) "God's son" across the belly (Lose) I prove you lost already Jeg må nesten quote Slick Rick angående Nas: "I think Nas is a great MC because he's like a Tupac in a way: He doesn't waste a lot of time bragging. He comes with emotions, he speaks on positivity for the growth of kids and women. He pretty much tells his life in a humble way. I think that's a great thing that shows the variety rap has. When he came out, he made a hellafied impact. It's his God-given talent that stands out in the crowd. I thought he was an excellently skillful rapper. It was only a few skillful rappers: Kane, Rakim ... he was up there with them. He had raw talent. He was a child when he came out; now he's a married man. He's showing the streets can grow. He has the ability of giving you a vivid look in a new-generation way with that rugged rap skill. There aren't too many rappers who can compete with him NY Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Beste MC ever - 2Pac. I dag ville jeg også sagt Nas. De beste tekstene, de beste rimene og ingen av dagens rappere kan måle seg med han. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Dette er et veldig vanskelig spørsmål, oppfatningen min forandrer seg vel hver dag, og det er vanskelig å være "objektiv", om det i det hele tatt er mulig/ønskelig. Kanskje: R. A. the Rugged Man. Gjesteversene hans det siste året har vært fantastiske (Think Differently, Jedi Mind Tricks, Hell Razah.) En utrolig flow, flotte rim, dype tekster (om han vil), passe gal attitude. I dette intervjuet sier han at han jobber med et nytt album. Det forrige var litt skuffende synes jeg, vi får se hva han får til nå. Endret 6. mars 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) R.A. er knallbra når han vil ja, kanskje litt ujevn men Die-skiva holder seg veldig godt for min del. Jeg vil gjerne trekke frem Pusha og Malice i Clipse. Flow's ferocious, og glimrende lyrikk. Det er fristende å nevne flere av gamlebassene, men mange har dessverre falmet en del. Av gigantene har man jo Rakim og Jay-Z, eller KRS-One og Slick Rick, som alle er større rent historisk. Men i dag er malice skarpere. Outsider i MF Doom. Han er langt fra den beste rhymesayer, men alle de sprø tingene han kommer med kombinert med vanvittige beats gjør at han er en favoritt hos meg. edit: VVV Sant, men veldig snart kommer Swift & Changeable med Ghostface. Det skal bli godt Endret 6. mars 2007 av Kowalski Lenke til kommentar
Thend Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jepp. Men DOOM har ikke gitt ut noe album på halvannet år, svakt til han å være. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Blir veldig vanskelig som sagt. Du har jo Lil Wayne som stjeler showet på alt han er med på om dagen. Du har Clipse gutta (spesielt Pusha T) som spytter flammer på Hell Hath no Fury. Man har Jay-Z, Nas, Aceyalone, Canibus... ja listen bare fortsetter. Og så kommer man selfølgelig ikke utenom Eminem. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Bare fordi mange rappere lager gode låter som evt. kan høres "MC-aktige" ut, så betyr det ikke at de er gode til å freestyle på ekte. Sannsynligvis er verdens beste MC en ukjent artist, men etter min mening var hvertfall Eminem verdens beste MC. Hvertfall slik han var før. Tror ikke han fortsatt er den samme gode MC'en fordi han ikke lager sanger av samme kvalitet som før. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Bare fordi mange rappere lager gode låter som evt. kan høres "MC-aktige" ut, så betyr det ikke at de er gode til å freestyle på ekte. Sannsynligvis er verdens beste MC en ukjent artist, men etter min mening var hvertfall Eminem verdens beste MC. Hvertfall slik han var før. Tror ikke han fortsatt er den samme gode MC'en fordi han ikke lager sanger av samme kvalitet som før. 8099374[/snapback] Men MC-ing er mer enn bare freestyling. Freestyles består stort sett av improviserte punchlines, som enten blir brukt til å fremme seg selv eller å sværte en eventuell konkurrent. Flere dyktige freestylerappere har gitt ut album, og da med dalende suksess (Craig G, Jin etc). Hovedgrunnen til dette er nok mangelen på allsidighet, og at man mister litt av imaget sitt når man skal fremføre f.eks politiske budskap eller kjærlighetsskildringer. Den som har verdensrekorden i triksing i fotball er ikke nødvendigvis en god fotballspiller av den grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå