Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan "tvinge" opera til å oppdatere sider?

Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

Har en stund brukt firefox nå, men har hatt lyst til å gå tilbake til Opera (brukte opera før). Men så oppdager jeg at hver gang jeg besøker en link jeg har vært på før, lastes ikke innholdet ned på nytt, den bare henter det fra lagrede filer.

Jeg har ikke behov for dette. Jeg har god nok nettlinje til å laste alle sider hele tiden :p Dette er noe jeg har blitt vant med fra firefox, og har lyst til å ha fortsatt. Skjønner ikke hvorfor det skulle være så vanskelig å skru dette på, men finner ingen innstilinger på det.

En annen ting jeg fortsatt syns er bedre med FF er søkefunsjonen (altså, søke igjennom siden den er på). Er så lett med ctrl+F, uten at det kommer opp noe nytt vindu, den søker fortløpende (må ikke trykke på "enter" for at den skal søke). Jeg lurte på om det fantes noen måte å få noe lignende i Opera. Ja, jeg vet jeg kan trykke på "brillene" eller øyet ved siden av søkefeltet. Og det er egentlig ikke noe problem, men når jeg trykker på ctrl+f vil jeg at den skal velge det feltet, ikke åpne nytt søkevindu.

Takker for svar.

PS. IKKE spør om hvorfor jeg går fra FF til Opera. Hold den diskusjonen utenfor dette topicen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke behov for dette. Jeg har god nok nettlinje til å laste alle sider hele tiden :p Dette er noe jeg har blitt vant med fra firefox, og har lyst til å ha fortsatt. Skjønner ikke hvorfor det skulle være så vanskelig å skru dette på, men finner ingen innstilinger på det.
Ikkje sikker på om det fungerer, men du kan prøve Verktøy --> Innstillinger --> Avansert --> Bruk. I den øvste nedtrekksmenyen, Gjenoppfrisking, set du på «Teikne om att ved lasting».

Redigert: Forresten, trur ikkje det fungerer ... Har ingen andre idear.

*Om søkefunksjon*
Trykk punktum-tasten og skriv. Trykk F3 for å gå til neste resultat. Vil du søke kun etter lenkjer trykk komma-tasten. Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...