Gå til innhold

kobling mellom bærbar og ekstern skjerm"LØST"

Anbefalte innlegg

hei, jeg har nå prøvd å koble min forrige dataskjerm til min bærbare, dette fungerer ikke.

når jeg starter opp dataen kommer xp loading på begge men etter xp loading forsvinenr den eksterne skjermen og blir svart.

noen tips?

det er en Dell skjerm og HP pc

haster please

Endret av mr-Steen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, jeg har nå prøvd å koble min forrige dataskjerm til min bærbare, dette fungerer ikke.

når jeg starter opp dataen kommer xp loading på begge men etter xp loading forsvinenr den eksterne skjermen og blir svart.

noen tips?

det er en Dell skjerm og HP pc

haster please

8094307[/snapback]

bumpidump

Lenke til kommentar

Tjohei, vanligvis går det litt mer enn 20 minutter før du får svar, ikke akkurat chat-kanal :)

Windows skrur ikke automatisk på en ny tilkoblet skjerm, dette må gjøres manuelt. Siden du har bærbar har du muligens noen hurtigknapper på toppen. På min laptop kan jeg f.eks. holde inne en spesiell "blåfarget" tast som det står "Fn" og trykke F5 f.eks. for å skifte mellom forskjellige kombinasjoner av laptopskjerm og tilkoblet skjerm.

Anbefaler at du høyreklikker på skrivebordet og velger Properties (valget i bunnen, har du norsk heter denne kanskje Egenskaper). Velg tabben helt til høyre (Settings på engelsk) og du får skjermjusteringsvinduet opp. Se vedlegg for bilde. Her skal du velge den andre skjermen, og sette krysset "Extend my Windows desktop onto this monitor." (se bildet hvis språkproblemer). Du må også sette riktig oppløsning før du velger OK. Får du 60Hz på CRT skjerm kan du gå inn i Advanced og manuelt sette denne her.

post-15998-1173226115_thumb.png

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...