Gå til innhold

boot og system i vista!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg greier ikke å formatere D disken min!¨

Og når jeg går i Diskpart så står det at D disken min er system disk, og C er boot!

Har dette noe med saken å gjøre? For jeg vil gjern slette denne partisjonen og speise den med en annen.

Noe verktøy som jeg kan laste ned for å slette den? verktøy som fungere på vista.

Takk for svar!

Spør etter info viss dere trenger :)

Edit: har kun 1 HD, som er delt opp i forskjellig partisjoner, viss dette er nødvendig info :)

Brukte et program i XP som kallest Partition manager, mem dette funker ikke i vista.. noen som vet om et lignende program?

her er et bilde som kanskje kan hjelpe dere med å hjelpe meg :)

Endret av Durac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Durac, du har litt spesielt oppsett. Ikke galt med det, men det største problemet ditt er ikke den D:\ partition. Den er formatert og den er ikke 1GB. Hva skal du gjøre med den? Det er ikke mye du kan lagre der.Og den er din system ja.

Anbefaller at du forandrer ikke den. Du må se om du kan få resten i et system.

Det er faktisk slik at på Vista systemer er riktig å ha den D:\ der.

Den D:\ kan du forandre senere slik at den er uten bokstav og som er borte fra din maskin.

Den vil komme bare som eisa under diskbehandlingen, men som du kan ikke gjøre noe med.

Så du må tenke videre på:

-hvor mye data ligger på de andre partisjoner/volumer, hva du kan ta vare på, fordi den c:\ må komme litt nærmare starten på disken disken din., samtidig som du burde omstruktrurere litt.

-vil å installere Vista på nytt være problem for deg?

-vil det være aktuelt at xp kommer på denne disken og?

Tenk litt på det for du gjøre noe mer. Som sagt D:\ er ikke noe problem for deg.

Når det gjelder partisjonering osv, du har allerede et: Diskpart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...