k1988 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Heihei diskusjon.no folk! Jeg har et spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med, om dere har raw facts eller bare egne meninger. Det har seg slik at jeg har lyst til å bli konstruksjonsingeniør i bygg. Men det har seg slik, at hvor i landet jeg bør ta utdannelsen ikke er helt klar enda, jeg kan gjerne flytte hvor som helt(ganske lei av å bo hjemme ) Så vet dere hvilke utdanningsinstitusjoner som utmerker seg på denne utdannelsen?, og er det plasser jeg definitivt bør styre unna? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 her har du lista over alle studiene for teknologi, ingeniørfag og arkitektur hvor du finner bygg blant disse. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg går på dette studiet: http://www.umb.no/?viewID=939 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Og jeg går her: http://www.ntnu.no/studier/bygg-miljo Lenke til kommentar
k1988 Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Takk for linkene , studiet på NTNU ser jo ekstremt fett ut, til og med eget institutt for konstruksjonsteknikk, dessverre gjenspeiler det seg jo i poengene man må ha for å komme inn der. "Structural design and architecture", er nok `så fristende formeg, det er realfag og beregninger jeg vil jobbe med, ikke design og kunst, men takk for linken. Er det bygg og miljø på NTNU som er det beste i Norge innenfor dette området?, faren min er elektroingeniør fra NTNU, men han vet ikke så mye om byggutdanningen der, men det han kan er å skryte av gode gamle NTH . Ei i klassen skal gå ind øk på UMB, hun sier hun skal ta det studiet der for hun vil ikke bo langt hjemmefra, kunne godt tenke meg å holde god kontakt med denne jenta , men vet ikke om det er verdt å ofre NTNU for henne hvis de er best, og er det noen andre plasser i Norge folk her på forumet har erfaring fra? Endret 8. mars 2007 av k1988 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 studiet på NTNU ser jo ekstremt fett ut, til og med eget institutt for konstruksjonsteknikk, dessverre gjenspeiler det seg jo i poengene man må ha for å komme inn der. 8104650[/snapback] Hva? NTNU er et offentlig universitet. Det vil si at det er helt gratis, med unntak av studieavgiften på 440 kr. Det du må betale selv derimot er mat, klær, bøker, hus/bolig, etc. Men til dette får du lån fra Lånekassa som vanligvis er 80 000 kr. pr. år om du ikke tjener en masse på å jobbe ved siden av (husker ikke eksakt sum), eller bor hos foreldrene dine. Jeg klarer helt fint å leve på de 80 000 jeg får fra Lånekassa uten å gjøre noe mer enn å studere. Lenke til kommentar
k1988 Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 studiet på NTNU ser jo ekstremt fett ut, til og med eget institutt for konstruksjonsteknikk, dessverre gjenspeiler det seg jo i poengene man må ha for å komme inn der. 8104650[/snapback] Hva? NTNU er et offentlig universitet. Det vil si at det er helt gratis, med unntak av studieavgiften på 440 kr. Det du må betale selv derimot er mat, klær, bøker, hus/bolig, etc. Men til dette får du lån fra Lånekassa som vanligvis er 80 000 kr. pr. år om du ikke tjener en masse på å jobbe ved siden av (husker ikke eksakt sum), eller bor hos foreldrene dine. Jeg klarer helt fint å leve på de 80 000 jeg får fra Lånekassa uten å gjøre noe mer enn å studere. 8105523[/snapback] Jeg skrev poengene ikke pengene. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Nå om dagen gjøres omtrent alt konstruksjonsberegning på data. Man får innføring de første årene å gjøre det på hånd men i det virkelige livet benyttes det kun dataprogramvare og norske (og internasjonale) standarder. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Data hjelper deg til å gjøre utregningene, men først må du designe bæresystemene. Her hjelper det med grundig teoretisk kunnskap i bunn, og det lærer man bare ved å regne, regne og regne enda mer. Bygg på NTNU er derfor ikke noe dumt valg. På konstruksjonsinstituttet er det mange ressurssterke mennesker, og så har ikke Trondheim så aller verst studentmiljø. Endret 8. mars 2007 av trøls Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Jeg skrev poengene ikke pengene. 8105556[/snapback] Jeg trodde dagens forelesning på skolen handlet om "elevens arbeid", noe som viste seg å være "elvenes arbeid". Det sier vel sitt om leseferdighetene mine. Håper jeg er unnskyldt. Jeg kan også påpeke at Trondheim har veldig godt studiemiljø. Forøvrig er NTNU er slags varemerke innenfor enkelte fagfelt, men vet ikke om dette også gjelder bygg. Uansett vil jeg tro du vil bli ettertraktet på arbeidsmarkedet med en master fra NTNU i bygg og konstruksjonsteknikk. Endret 8. mars 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå