_Mathias_ Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hei, broren min har nå fått igjen sin bærbare pc etter att den har vert på reperasjon. Han sølte ett glas cola i tastaturet, og nå har han fått nytt tastatur. Problemet er att det er kun 3-5 knapper på tastaturet som fungerer. Vi tenkte att vi skulle formatere pcen hans, siden jeg har lekt pirat lenge nå, så tenkte jeg att vi skulle formatere på lovligt vis. Det er en ny pc frå Hewlett Packard, HP Pavillion dv9000. Jeg las på forumet her for ikke så lenge siden, att om man holdt inne en / flere knapper samtidigt, begynte en veiviser for formatering. Noen som vet hvilken / hvilke knapper dette er? mvh Mathias Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det bruker å stå helt på førsten da man starter opp maskinen, eller så kan du jo lese manualen til maskinen. Står nok der å. Så du skal formatere maskinen for å få resten av tastene til å virke? Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Mener det er F10 eller F11. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Hvis du har en ny dv9000 så har du selvfølgelig laget recovery DVD plater for gjenoppretting. Det skal da bare være å putte inn platen og følge instruksjonene. Hvis du har den originale installasjonen går du inn på alle programmer/systemgjenoppretting. der ligger programmer for gjenoppretting av systemet. Programmene ligger under C:\WINDOWS\SMINST. Ellers har du f11 som nevnt over: Du kan gjenopprette fra partisjonen på harddisken ved å velge Start-knappen eller trykke på f11. Slik gjenoppretter du systemet fra partisjonen: 1. Åpne PC Recovery-verktøyet: ● Hvis du vil åpne PC Recovery fra Start-knappen, velger du Start > Alle programmer > Systemgjenoppretting > PC Recovery. ● Hvis du vil åpne PC Recovery med f11, starter du datamaskinen på nytt og trykker på f11 mens meldingen "Press <F11> for recovery" vises på skjermen. PC Recovery-verktøyet åpnes. 2. Velg PC Recovery, og klikk på Next (Neste). Datamaskinen starter på nytt, og PC Recovery-verktøyet åpnes. 3. Klikk på OK. 4. Følg instruksjonene på skjermen for å fullføre systemgjenopprettingen. Hvis du vil utføre en destruktiv gjenoppretting: Merk En destruktiv gjenoppretting formaterer harddisken og gjenoppretter datamaskinen til slik den ble levert fra fabrikken. Dette alternativet bør kun velges som siste utvei. a. Klikk på Advanced Options (Avanserte alternativer) på System Recovery-skjermbildet (Systemgjenoppretting). b. Velg Destructive Recovery (Destruktiv gjenoppretting), og følg instruksjonene på skjermen. Endret 6. mars 2007 av Mythos Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Vedder en 50-lapp på at det ligger piratversjon av XP inne, at det ikke har blitt laget noe recovery-sett, og at det kommer en "jammen jeg visste ikke at jeg måtte det" post snart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Vedder en 50-lapp på at det ligger piratversjon av XP inne, at det ikke har blitt laget noe recovery-sett, og at det kommer en "jammen jeg visste ikke at jeg måtte det" post snart. 8093832[/snapback] Vedder imot. HP DV kommer ferdiginstallert med operativsystem. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Vedder en 50-lapp på at det ligger piratversjon av XP inne, at det ikke har blitt laget noe recovery-sett, og at det kommer en "jammen jeg visste ikke at jeg måtte det" post snart. 8093832[/snapback] Vedder imot. HP DV kommer ferdiginstallert med operativsystem. 8096256[/snapback] Prøv å lese første posten i denne tråden igjen. Jada, jeg vet ekstremt godt hva HP-maskinene leveres med, men ofte har det ikke så mye å si hva de leveres med etter at kundene har blitt sluppet løs med sine nedlastede XP-plater. Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Fikk et problem med min HP maskin da jeg installerte Norton systemworks, Norton Ghost kødda med Recovery delen som jeg ikke hadde brent ut. Fikk en Pirat xp som virker den dag i dag, men som skal byttes ut til fordel av en OEM Vista Ultimate. Lovlig selvfølgelig. Konseptet med XP på en atskilt del av harddisken er genialt, men det burde også følge med plate syns jeg. Lenke til kommentar
_Mathias_ Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Vi brukte f11 metoden:) Vi tenkte det kunne vert drivere eller noe slikt, men det var det ikke. Vi ringte til "husker ikke hva det het" og dem sa att det mest sannsynligt var en koblingsfeil eller en feil på hovudkortet. Kan dette ha noe med cola sølingen? mvh Mathias Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Vi brukte f11 metoden:) Vi tenkte det kunne vert drivere eller noe slikt, men det var det ikke. Vi ringte til "husker ikke hva det het" og dem sa att det mest sannsynligt var en koblingsfeil eller en feil på hovudkortet. Kan dette ha noe med cola sølingen? mvh Mathias 8106949[/snapback] sist jeg dykka inni pc-verdenen så var det slik at hvis man sølte cola da kunne man bare ta opp tastaturet fra pcen og FORSIKTIG rense med et rensemiddel eller vanlig vann.. den formaeringen din tror jeg ikke kommer til og hjelpe deg i det hele tatt.. hvis det ikke er snakk om en nyformatert en da... da ville det isåfall være snakk om drivere til den (off topic kommer nok snart til og kjøpe meg en skikkelig dyr bærbar og begynne min egen lille piratvirksomhet en til 20 000 og en ekstern hdd? det kan utføre mirakler ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå