Gå til innhold

Treg desktop etter skjermkortbytte

Daggy

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet fra Nvidia GF 6800 GT til SR X1950 pro. AGP versjon altså.

Alt i 3D er prikkfritt, og har en fått en fin økning i flyt på spillene jeg hadde fra før. Men i

windows er alt blitt mye tregere. Når jeg skal lukke ned vinduer for å se skrivebordet igjen, tar det flere sekunder. Før gikk det på et blunk. Vanlig desktop bruk er altså vanvittig tregt.

Er det noen nvidia drivere som henger igjen?

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fettern min hadde nettopp samme problemet etter å ha skaffet seg x1950PRO, jeg husker ikke nøyaktig hva han sa, men han endret på noe farge greier. Skal spørre ham neste gang jeg ser ham på msn og legge det ut her visst det ikke er ordnet seg.

Lenke til kommentar

Okay...dette er hva han sa:

Altså, jeg gjikk inn i skjerminstillinger Skrivebord -> Høyre-klikk -> Egenskaper -> Instillinger -> Avansert -> Skjerm

Deretter valgte jeg 60 Hertz i stede for 40 eller hva det sto på...

Det haddde visst ingenting med farger å gjøre likevel. men håper at det ordner seg for deg...

Lenke til kommentar
Jeg har fått treg oppstart og BIOS, etter jeg fikk 8800GTX. Det virker som at skjermen oppdateres på nytt hver gang jeg gjør en endring i BIOS

8101873[/snapback]

Samme her. Jeg gikk fra 7800GT til 8800GTS og merket at biosbildet lagget, at generell windowsbruk føles mye tyngre enn tidligere. Får prøve å resete når jeg kommer hjem

Lenke til kommentar
Okay...dette er hva han sa:

Altså, jeg gjikk inn i skjerminstillinger Skrivebord -> Høyre-klikk -> Egenskaper -> Instillinger -> Avansert -> Skjerm

Deretter valgte jeg 60 Hertz i stede for 40 eller hva det sto på...

Det haddde visst ingenting med farger å gjøre likevel. men håper at det ordner seg for deg...

8103756[/snapback]

Det hjalp meg ikke stort. Min har stått på 60Hz hele tiden. Men takk for at du prøvde :)

Lenke til kommentar

Jeg tror nå jeg har funnet problemet. Mulig jeg kom for å slette noe av chipset driverne da jeg brukte drivercleaner. Og det kan vel påvirkre ytelsen , både i 2d og 3d?

Så jeg tenkte jeg skulle prøve å legge de inn på nytt.

Men når jeg prøver å kjøre setup fila etter å ha lastet ned driverne, så stopper den bare opp. Nvidia logoen kommer opp, og så laster den install programmet. Så blir bare alt borte?! Har prøvd meg forskjellige drivere, men samme resultat. PC er PC, men den er rimelig motvillig om dagen... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...