Gå til innhold

winsock.h i VS C++ 2005 Express Edition..?

Gjest Slettet+142

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+142

hallo... :ermm:

hvordan (i h#!¤%#e) får jeg winsoc.h med i Visual C++ Express Edition?

prøver å installere mysql++ sine bibliotekfiler, men da får jeg feilmelding;

c:\documents and settings\marius\skrivebord\cpp\mysql++-2.2.1\mysql++-2.2.1\lib\common.h(45) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'winsock.h': No such file or directory

transaction.cpp

håper noen skjønner spørsmålet.. har søkt. har også prøvd å legge inn Bloodshed Dev-C++ sin versjon av winsock.h men da kom det en annen feilmelding ang. header-filen :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hallo... :ermm:

hvordan (i h#!¤%#e) får jeg winsoc.h med i Visual C++ Express Edition?

prøver å installere mysql++ sine bibliotekfiler, men da får jeg feilmelding;

c:\documents and settings\marius\skrivebord\cpp\mysql++-2.2.1\mysql++-2.2.1\lib\common.h(45) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'winsock.h': No such file or directory

transaction.cpp

håper noen skjønner spørsmålet.. har søkt. har også prøvd å legge inn Bloodshed Dev-C++ sin versjon av winsock.h men da kom det en annen feilmelding ang. header-filen :(

8092619[/snapback]

Er du sikkert på at du har installert header filene under installasjonen.

Hvis ja så last ned og legg in headerene fra Platform SDK det finnes de hvertfall

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

jeg fikk ingen valg om installering av header filer under installasjon.

akkurat nå installerer jeg Platform SDK. får vel prøve det. men skal jeg liksom flytte headerfiler manuelt, eller legger den filene inn i VS C++ Express Edition automatisk under installasjon?

edit:

kan jeg bare legge inn path-en til include-mappen for Platform SDK inn i Include-pathen til VS C++? eller vil noe greier krasje da?

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

nå har jeg fikset de fleste. men jeg mangler fremdeles et "util.h".. jeg finner ikke den filen i noen av include-mappene jeg vet om da disken min heller.

hjelp til å få tak i denne filen hadde vært supert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...