RobertSo Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Min bror har nettopp investert i en ny dual core prosessor, og i motsetning til hva som skjedde da jeg installerte vista med min AMD X2 4400+ så virker bare en kjerne hos han. I Egenskaper på Datamaskin står det AMD Hammer Family prosessor -model unknown. Og i Oppgavebehandling er det kun en prosessor som vises. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Har funnet ut at det står prosessor family unknown i bios og. Fins det en instilling i bios hvor man kan gjøre noe med det? Hovedkortet er ett asus a8n-sli kort. Lenke til kommentar
barvini Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Har du husket å oppgradere bios? Sjekk på asus sine sider hvilke bios du må ha. Måtte selv oppgradere bios når jeg byttet til opteron 170. Edit: Sjekk her. Velg hovedkort, og se hvilke bios du trenger for støtte av din cpu. Endret 6. mars 2007 av barvini Lenke til kommentar
lilleninni Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Har du husket å oppgradere bios?Sjekk på asus sine sider hvilke bios du må ha. Måtte selv oppgradere bios når jeg byttet til opteron 170. Edit: Sjekk her. Velg hovedkort, og se hvilke bios du trenger for støtte av din cpu. 8095652[/snapback] Du må nok oppgradere bios ja. Jeg hadde samme feilen:o) Men vær obs på at det kan hende du må oppdatere chipset-drivere også, dette må i tilfelle gjøres FØR du oppgraderer bios... ASUS sin nettside hjelper deg;o) Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Har du husket å oppgradere bios?Sjekk på asus sine sider hvilke bios du må ha. Måtte selv oppgradere bios når jeg byttet til opteron 170. Edit: Sjekk her. Velg hovedkort, og se hvilke bios du trenger for støtte av din cpu. 8095652[/snapback] Du må nok oppgradere bios ja. Jeg hadde samme feilen:o) Men vær obs på at det kan hende du må oppdatere chipset-drivere også, dette må i tilfelle gjøres FØR du oppgraderer bios... ASUS sin nettside hjelper deg;o) 8096579[/snapback] Fikk endelig oppdatert BIOS, og det hjalp som bare F. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå