Gå til innhold

SD Extreme III 2 GB vs SD Extreme III 1 GB

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe nytt minnekort, og ser at japan foto tar 299,- for 1 GB og 599,- for 2GB.

Er det noen forskjell på disse, utenom lagringskapasiteten?

Er det lettere at det med 2 GB "krasjer"?

Jeg har et SanDisk SD Extreme II 1 GB, og er fornøyd med dette.

Å bytte minnekort i felten er ikke et SÅ stort problem, men på den andre siden, man trenger ikke oppsøke problemer når man kan gå utenom :)

Jeg skal ha 2 GB så spørsmålet er bare hvem dere annbefaler ;)

Marius

Edit: MPX sleger til under 300,-

Er vel bare å kjøre på der da?

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil absolutt anbefale Sandisk Extreme III-kort. Har selv SanDisk Extreme III 2GB i CF-versjonen, og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt.

Uansett skulle denne tråden vært i Lagringsmedier-kategorien, selvom jeg syns minnekort hører hjemme i denne kategorien :)

Lenke til kommentar
Jeg vil absolutt anbefale Sandisk Extreme III-kort. Har selv SanDisk Extreme III 2GB i CF-versjonen, og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt.

Uansett skulle denne tråden vært i Lagringsmedier-kategorien, selvom jeg syns minnekort hører hjemme i denne kategorien :)

8092511[/snapback]

CF versjon?

Lenke til kommentar
På batteriet mitt, som fulgte med da jeg kjøpte det hos japan foto står det;

Nikon EN-EL3

Li-ion 7.4V  1400mAh

Skal vel ikke være noe galt da?

8093772[/snapback]

Når jeg tenker meg om, så kom det en ny versjon av EN-EL3 som ble kalt EN-EL3a mens D50 var aktuell. Denne har noe sterkere mah (lengre levetid) og mulig det var eneste forskjell.

Det jeg tenkte på, var EN-EL3e. D80 og D200 krever minst dette batteriet for å fungere. Selv om EN-EL3 og EN-EL3a er fysisk helt like dette batteriet, har EN-EL3e en ekstra funksjon som D80 og D200 krever for å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...