Bruker-93156 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Jeg har tenkt å kjøpe nytt minnekort, og ser at japan foto tar 299,- for 1 GB og 599,- for 2GB. Er det noen forskjell på disse, utenom lagringskapasiteten? Er det lettere at det med 2 GB "krasjer"? Jeg har et SanDisk SD Extreme II 1 GB, og er fornøyd med dette. Å bytte minnekort i felten er ikke et SÅ stort problem, men på den andre siden, man trenger ikke oppsøke problemer når man kan gå utenom Jeg skal ha 2 GB så spørsmålet er bare hvem dere annbefaler Marius Edit: MPX sleger til under 300,- Er vel bare å kjøre på der da? Endret 6. mars 2007 av Marius olsen Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg vil absolutt anbefale Sandisk Extreme III-kort. Har selv SanDisk Extreme III 2GB i CF-versjonen, og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Uansett skulle denne tråden vært i Lagringsmedier-kategorien, selvom jeg syns minnekort hører hjemme i denne kategorien Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg vil absolutt anbefale Sandisk Extreme III-kort. Har selv SanDisk Extreme III 2GB i CF-versjonen, og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Uansett skulle denne tråden vært i Lagringsmedier-kategorien, selvom jeg syns minnekort hører hjemme i denne kategorien 8092511[/snapback] CF versjon? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Ok....skal slenge med batteri også, ser dette dette greit ut? Jeg har D50, og etter det dem sier så er dette rett. Synspunkter? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg tror D50 krever EN-EL3a eller nyere. Men som sagt... jeg TROR ettersom vi ikke har D50 i butikken lenger. Sikkert noen D50 eiere som kan sjekke ut dette. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 På batteriet mitt, som fulgte med da jeg kjøpte det hos japan foto står det; Nikon EN-EL3 Li-ion 7.4V 1400mAh Skal vel ikke være noe galt da? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 På batteriet mitt, som fulgte med da jeg kjøpte det hos japan foto står det; Nikon EN-EL3 Li-ion 7.4V 1400mAh Skal vel ikke være noe galt da? 8093772[/snapback] Når jeg tenker meg om, så kom det en ny versjon av EN-EL3 som ble kalt EN-EL3a mens D50 var aktuell. Denne har noe sterkere mah (lengre levetid) og mulig det var eneste forskjell. Det jeg tenkte på, var EN-EL3e. D80 og D200 krever minst dette batteriet for å fungere. Selv om EN-EL3 og EN-EL3a er fysisk helt like dette batteriet, har EN-EL3e en ekstra funksjon som D80 og D200 krever for å fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå