Gå til innhold

80710102 - Noen andre som har opplevd?

vict0r

Anbefalte innlegg

Aaaaaaaaargh!! Fin måte å starte et innlegg? Kanskje ikke, men jeg er kjempesur!

I går var første gangen jeg prøvde å sette opp min ps3 online med ethernetkabel ettersom den ikke ville online trådløst, og etter mye om og men så ville den faktisk det. Men grunnet at det ble sent osv. så fikk jeg ikke laget meg account før jeg la meg. I dag kom jeg hjem fra skolen, ivrig etter å lage en konto og spille litt online, men neeeeida! Dette ville den ikke. Den ville ikke finne IP-adressen min. Jeg tenkte kanskje at det funket å skrive inn IP-adressen manuelt, og rett som det var så klarte den å matche IP-adressene.

Jeg pustet lettet ut mens den sjekket om alt det andre stemte. Den hadde jo ikke sagt at noe annet var galt før, så hvorfor skulle det være det nå? Plutselig stopper den, og slenger denne feilmeldingen i ansiktet mitt: "An error occurred while resolving the name with the server. (80710102)". Hva betød dette? Dette var jo ikkenoe snilt tenkte jeg. Jeg bestemte meg for å google problemet ettersom jeg kan relativt lite om slike ting. Og jada! Der var det jo mange som hadde det samme problemet. De fleste hadde fått fikset det i tillegg. Nå går det endelig min vei tenkte jeg.

Gikk innom en side og fulgte instruksene der. Meeeeeeen nei. Igjen kom den samme feilmeldingen. Gikk inn på et forum hvor det var noen som spurte om hjelp. Fulgte instruksene der også, helt til jeg skjønte at jeg gjorde akkuratt det samme som tidligere. Kan jo ikke skade å prøve på nytt, sa jeg til meg selv. Neida, det skadet ingen, men det hjalp ganske så lite.

Er det faktisk bare jeg som har dette problemet? Er min ps3 hjemsøkt? Jeg har mer eller mindre forstått at det er DNS instillingene det er noe galt med. Jeg har prøvd med mine egne DNS tall, 4.2.2.1-4.2.2.5 (eller noe sånt) som er ganske vanlige, og jeg har prøvd med opendns.com sine numre med det vil bare ikke funke.

Jeg er desperat. Ikke nødvendigvis bare fordi jeg vil spille online, men jeg blir sinnsykt stressa av ting som ikke funker.

Kan noen hjelpe! :cry:

Endret av vict0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@mx: Problemet er å få ps3-en koblet opp på nettet. Men takk uansett :)

@JensPeter: Har søkt på det selv som sagt i første innlegg, men ingen av "løsningene" hjalp meg serlig. Men takk til deg også uansett :D

@Amored: Japansken er litt rusten for tiden, så hjalp heller ikke så veldig :!:

Jeg har derimot klart å finne ut noe selv! Kanskje dette kan hjelpe noen til å hjelpe meg.. Jeg tenkte nemlig at jeg skulle bare bruke elimineringsmetoden for å prøve å grovt sile ut hvor problemet ligger.

Det første jeg prøvde var å koble ethernet kabelen direkte inn i modemet, istedenfor å gå gjennom ruteren, og da funket det perfekt. Tok meg 3 sekunder å komme meg på nett. Men denne metoden er helt uaktuell i lengden ettersom det er andre som bruker nettet.

Er det noen som fikk noe ut av dette?

Takker for all hjelp! :) Ikke like sinna lenger :!:

Lenke til kommentar

Da må du sikkert åpne noen porter i routeren din, prøv å fyre opp en switch som du kobler til modemet ditt da. :)

Her funker PS3 opp mot nettet, no problem har ikke laget en account for å game online vente til 23 mars men å surfe via den browseren på nettet funker fett. Har kablet nettverk hjemme: PS3 --> switch --> Modem/router. :yes:

Lenke til kommentar
Switch? Ukjent begrep :innocent:

Og det er bare å lage amerikansk konto, så kan du game online! :)  Har fått spilt litt online. Måtte bare koble ut nettet i resten av huset først :D

8095457[/snapback]

Dette er en switch den spiller opp ADSL linjen. Du kobler rett og slett kabelen som går fra Modemet/Routeren din til en switch. Fra switchen kan du så koble til flere kabler som kan kobles til PS3, X-Box 360, Wii og PC. I dette tilfelet (switchen jeg linket til) er det 5 porter dermed plass å koble 5 TP (nettverkskabler til).

Er et must å ha en switch nå en skal dele ADSL linja si i huset og ikke har trådløst. :)

Lenke til kommentar

Prøv å gå til startmenyen --> kjør --> skriv cmd og trykk enter

Der skriver du ipconfig /all

Da får du opp en liste med div. adresser og sånt. Ser du 2 DNS servere der?

Hvis ja, så skal du bruke BEGGE når du setter opp internett for PS3. Regner med at det ikke er så mye forskjell fra nettgreia på PSP og PS3

Lenke til kommentar

Takk for forslag, men nei. Dette er prøvd, men det funket ikke. Problemet ligger i ruteren. Jeg får koblet meg opp, men ikke gjennom ruteren. Kun modemet.

Har trådløst, men det har jeg gitt opp ang. ps3. Ihvertfall så lenge ruteren ikke vil snakke med den.

Men kan jeg bruke en switch inn i modemet, og deretter koble ps3 direkte inn der, og koble ruteren inn i en annen plugg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...