cmf Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Jeg lastet CS Movie Maker! her som vist var fraps! Når jeg opnet filen forsvant den bare... Jeg har stor misstanke at dette er Keylogger .. var litt kjapp.. . hva bør jeg gjøre? Link til siden Jeg tror jeg fikk keylogger fra.. eller tror jeg fikk..!.. http://www.stm-tools.rulzz.net/ Endret 6. mars 2007 av cmf Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ville lagt den linken med en stor advarsel over! Lett å trykke på slike linker, uten å lese hva som egentlig står over/under Kan du kanskje kjøre gjenoppretting fra Windows? Lenke til kommentar
cmf Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Ville lagt den linken med en stor advarsel over! Lett å trykke på slike linker, uten å lese hva som egentlig står over/under Kan du kanskje kjøre gjenoppretting fra Windows? 8092256[/snapback] Eksakt hva mente du med gjenoppretting fra Windows? Formatere? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Nei, finnes et gjenopprettingsprogram i windows. (xp jeg tar som eksempel). Bare åpne hjelp og støtte, så søker du på gjenoppretting. Så velger du; gjenopprett fra tidligere tidspunkt, så velger du en fet dato (en dato før du installerte det tvilsomme programmet). Da blir alt som er installert på pc-en etter denne datoen fjernet. Chris EDIT: Pass på å ta backup av viktige dokumenter hvis du er i tvil. Hvis du skulle ha noe arbeid liggende eller slikt. Endret 6. mars 2007 av Chris_LoX Lenke til kommentar
cmf Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Nei, finnes et gjenopprettingsprogram i windows. (xp jeg tar som eksempel).Bare åpne hjelp og støtte, så søker du på gjenoppretting. Så velger du; gjenopprett fra tidligere tidspunkt, så velger du en fet dato (en dato før du installerte det tvilsomme programmet). Da blir alt som er installert på pc-en etter denne datoen fjernet. Chris EDIT: Pass på å ta backup av viktige dokumenter hvis du er i tvil. Hvis du skulle ha noe arbeid liggende eller slikt. 8092362[/snapback] Systemgjenoppretting?? Funker ikke (Programmet står ikke på listen) Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Skriv inn msnconfig i kjør/run -> Start systemgjenoppretting. Men ta en online scan med Ewido http://www.ewido.net/en/onlinescan/ Endret 6. mars 2007 av stealthy Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 hmmm... kommer det opp en liste av alle programmer som blir fjernet? Kjør spybot search and destroy, adaware, virusscan og slikt. Se om du får noe opp der Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg ville prøvd F-Secure Blacklight. Den scanner etter alt av rootkits og keyloggere. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
backup Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Typisk for gode keyloggere er at de er veldig godt kamuflert og skjult på pc'en. De dukker for eksempel ikke opp i msconfig eller i task managers prosessvindu slik at du lett kan se dem der. Så gjør som Chris og Albert sier. Hvis dette ikke finner noen keylogger kan det hende at du ikke har noen keylogger, men det kan også være at keyloggeren ikke kjennes igjen av søkeprogrammene. For å teste om du har en ukjent keylogger, kan du jo trekke ut kontakten til internett en god stund (flere timer) samtidig som du jobber mye dill dall på pc'en, for å se om det skjer noe spesielt når den eventuelle keylogger søker å sende sine registreringer til mottakeren på internett. Du kan se om du får feilmeldinger fra windows, men også om en fil liksom av seg selv stadig øker eller at det blir stadig flere av en bestemt filtype, for i så fall kan det være keyloggerens registreringsfil eller -filer som øker, fordi den ikke får sendt dem ut på internett. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Har snakket med noen folk i Antivir. Dear Sir or Madam, Thank you for your recent inquiry. We found a new virus in the attachment you have sent us. The pattern recognition will be integrated in one of our next updates. The pattern recognition of the virus will be detected as "TR/Agent.1311834". We thank you for your assistance. Attachment(s) you sent: - Fraps.exe Så last ned Antivir og kjør en skann, burde gjøre susen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg