espenta Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Jeg kjøpte en ekstra 512 ram-brikke av denne typen: https://prisguiden.no/product.php?productId=20132 Fra før har jeg 1GB av en eller annen Twinmos value ram. Etter jeg satte i den nye brikken har jeg fått merkbart dårligere ytelse i flere spill. Gikk også ned 300 poeng i 3dmark05. Er rett og slett den nye minnebrikken tregere enn de gamle? Fins det noen mulighet til å enkelt koble ut den nye brikken uten å fysisk ta den ut? Er jo en del applikasjoner der det er nyttig å ha litt mer enn 1GB, men er mer opptatt av å få tilbake den gamle spill-ytelsen. Bør kanskje nevne at det er pc3200 ram. Endret 6. mars 2007 av espenta Lenke til kommentar
espenta Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Har tatt ut den Kingston-brikken igjen nå, og det er mye bedre ytelse på flere spill. Broren min har identisk pc og har akkurat samme problem med brikken. Ingen som har noe å komme med her? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvor mange brikker har du nå da? Hadde du en 1024 brikker fra før eller to 512 brikker? Kjørte de kanskje Dual Channel? Lenke til kommentar
espenta Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Hadde 2*512 fra før. Og nå satte jeg i en ny 512-brikke på den siste ledige plassen. Hva menes med Dual Channel? Tok kortere tid å laste spill og programmer med mer RAM, men framerate ble mye dårligere på en del spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå