Runar0 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Det kan du gjøre i java ved å lese en bokstav av gangen og så printe ein backspace char trur eg. Finnest kanskje noe lignende i batch Lenke til kommentar
hettelars Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 kunne jeg faktisk tenkt meg og vite hvordan man gjorde, og få fram f.eks ***** istede for passordet. Meget nyttig post, funnet ut mye her nå Lenke til kommentar
Radi Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Takk. Ja, har tatt opp en del nyttige temaer. Men har enda ikke fått svar på hvordan man får vist ****** som passord isteden for bokstavene/tallene... Håper noen kan svare på den! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det er sikkert ikke mulig som default, fordi det er rett og slett ingen behov for det. Passord i et batchscript er, beklager formuleringen, idiotisk. Et batchscript som ordet tilsier en måte å utføre en rekke kommandoer i ett, og til det gjør det en nesten-OK-minus jobb. Skal du gjøre mer avanserte oppgaver og basicly lage en applikasjon med flere oppgaver bør du se inn i et språk som er mer egnet, og alt fra vbscript til VB til Java/C# er IMO mye mer egnet, lærer deg samtidig noe som faktisk er nyttig, og har mulighet til videre utvikling. Dersom du absolutt skal bruke et scriptspråk anbefaler jeg deg å installere cygwin og bruke bashscript eller perl som er mye lettere og mye kraftigere enn batch, og gir deg også mer nyttig kunnskap på lik linje som de andre språkene nevnt over. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Men et program som skal bruke passord, burde det ikke være mulig å omgå passord beskyttelsen i notepad, slik det er i batch script, og andre scriptspråk. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Ja, skal du over til mer avanserte oppgaver bør du kansje ikke satse på batch. Da bør du kansje satse på f.eks Perl eller Python (vis du vil ha det enkelt da). Vil du ha enda mer nyttige språk bør du kansje satse på C/C++ eller Visual Basic/Qbasic... Jeg lager egentlig små programmer i batch kun for gøy Edit: Men dette var en fin tråd om batch, kan lage mange morsomme programmer ut fra denne infoen. Håper ikke at tråden dør ut... Endret 11. mars 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Radi Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Idiotiskt?? Jeg ønsker å vite disse tingene hovedsakelig for å lære, og programmene jeg lager er bare for moro skyld. Er det noen som vet hvordan man gjør det eller? Edit: Jeg har vært borti vsb, btw. Drev litt på med det for noen år siden. Men har glemt det meste av det nå da Endret 11. mars 2007 av Radi Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det er idiotisk fordi du har lesetilgang til hele fila. Du kan lett lese ut f.eks passord eller hash og eventuelt TYPE'e hele fila til en annen fil og fjerne hele passordspørsmålet. Det er flott å lære, men jeg syntes bare du burde sikte inn på noe nyttig i batch, eller gå over til et egnet språk til oppgaven du ønsker å gjøre. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Ja, greit det. Om det er idiotiskt eller ikke får nå være det samme. Poenget er at jeg ønsker å lære det uansett. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Tror dessverre ikke dette er mulig i batch... Lenke til kommentar
Radi Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Jojo, noen venner av meg har gjort det før. Men de husker husker ikke hvordan de gjorde det nå. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jojo, noen venner av meg har gjort det før.Men de husker husker ikke hvordan de gjorde det nå. 8131127[/snapback] spør vennene dine da vel. og post svaret her i tråden. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Ja, har jo spørt dem, men som sakt så husker de det ikke. Men jeg kan prøve å få dem til å finne det ut. Så kan jeg poste det her, hvis ingen andre poster det før meg Endret 12. mars 2007 av Radi Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Litt utenom trådstarters spørsmål, men siden vi er så godt igang; Finnes det noen måte å lagre teksten som vises i cmd-vinduet til en .txt -fil? EDIT: Har funnet ut at kommandoen cmd > C:\output.txt -r /k ping vg.no fungerer, da vil den lage en tekstfil av ping -kommandoen. Problemet er er at dersom jeg skal lage et batch-script, så vil den stoppe opp etter denne ene kommandoen - dersom jeg skriver noe på linjen under så kommer ikke dette med. Endret 15. mars 2007 av jh_ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Bare for å gjøre det litt mer spennede. Det viktige her er å se forskjell på > og >>. > overskriver fila, mens >> appender (legger til). @echo off SET domain=vg.no SET text=c:\log.txt echo Pinger %domain% > %text% echo ------------------------------------------- > %text% ping %domain% > %text% echo ------------------------------------------- > %text% echo Ferdig ping > %text% Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Bare for å gjøre det litt mer spennede. Det viktige her er å se forskjell på > og >>. > overskriver fila, mens >> appender (legger til). @echo off SET domain=vg.no SET text=c:\log.txt echo Pinger %domain% > %text% echo ------------------------------------------- > %text% ping %domain% > %text% echo ------------------------------------------- > %text% echo Ferdig ping > %text% 8162021[/snapback] Se på det du! Der gikk det litt bedre Var litt værre ettersom jeg kjører et program fra cmd, så den eneste løsningen jeg fant på det var å kjøre .exe -filen 2 ganger. @echo off SET rapport="C:\Backup\%date%\Rapport.txt" SET command=robocopy D:\Test "C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\Backup\%date%" /E /V /ETA /PURGE ECHO Sikkerhetskopiering startes... @ping.exe 127.0.0.1 -n 4 -w 1000 > nul %command% %command% > %rapport% @ping.exe 127.0.0.1 -n 3 -w 1000 > nul ECHO Sikkerhetskopieringen er ferdig, rapporten ble lagt under: ECHO %rapport% PAUSE Endret 15. mars 2007 av jh_ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Her er en hack : %command% > %temp%\temp.txt type %temp%\temp.txt type %temp%\temp.txt > %rapport% Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Her er en hack : %command% > %temp%\temp.txt type %temp%\temp.txt type %temp%\temp.txt > %rapport% 8163075[/snapback] Genialt! Du vet ikke om det er mulig å sette inn et linjebrudd i cmd, også? F.eks: echo Blablabla (linebreak) echo Blablabla Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 echo Linje en echo. echo Linje to Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 echo Linje en echo. echo Linje to 8163237[/snapback] Det var ikke værre nei, hah! Vel, hjertelig takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå