Gå til innhold

Indiana Jones: Hvilken er den beste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Temple of Doom har tidenes verste sidekicks i filmen, og er grunnen til at jeg aldri har sett The Goonies. Takler ikke den lille asiaten. Men jeg tror jeg går for Raiders of the Lost Ark som den beste, selv om den siste er rett bak.

8091923[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Indiana Jones and the Temple of Doom

Positive sider:

Indiana Jones (Harrison Ford) er unektelig barsk

Negative sider:

Short Round - tidenes nest-mest irriterende rollefigur. Denne gutten gjør ikke annet enn å skrike og skape problemer. Han ser en farlig bro, hopper opp og ned på den mens han skriker "STRONG BRIDGE", og selvfølgelig, når han detter fordi broen ikke er sterk, skriker han enda mer om at Indy må redde ham.

Willie - tidenes mest irriterende rollefigur. Malplasserte og ekstremt lite vittige kommentarer, dobbelt så mye skriking som Short Round og klarer å rote seg opp i mer problemer enn Kim Bauer.

Denne filmen hadde vart i en halvtime hvis Indy ikke hadde måttet slepe disse to forbanna irriterende menneskene etter seg.

Harrison Ford får 9/10, Short Round og Willie får 0/10, og jeg ønsker begge rollefigurene klamydia.

We seem to agree^^

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

1'ern er vel best per sè, spør du meg, med handling, dypere historie, osv. Den er dessuten også mest Indy-ish, om man ser på 'blåkopien' av hvordan en Indy-film skal være. Men som Steffy sier, så er 3'ern knallgod også. Den inneholder mye mer komedi, og forholdet mellom Jones Sr. og Jr. er helt hysterisk. 2'ern er nok den dårligste av de tre ja. Den er ikke dårlig, men ikke veldig god heller. Ser man på bonusmaterialet til de tre filmene, så får man i et intervju med Spielberg høre at han ikke likte 2'ern så godt.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen normale mennesker som kan like Temple of Doom. Den er en skamplett i trilogien. Jeg likte den når jeg var yngre, men jeg tror det har noe å gjøre med den hjerte scenen. Idag er det hysteriske kvinnfolket og Short-Stop grunn nok til å la den filmen ligge. Jeg hater virkelig de to karakterene.

Lenke til kommentar
Det er vel ingen normale mennesker som kan like Temple of Doom. Den er en skamplett i trilogien. Jeg likte den når jeg var yngre, men jeg tror det har noe å gjøre med den hjerte scenen. Idag er det hysteriske kvinnfolket og Short-Stop grunn nok til å la den filmen ligge. Jeg hater virkelig de to karakterene.

8092205[/snapback]

Hahaha. ELSKET den når jeg var mindre. Så den igjen for noen måneder siden. Ufffff, ble bare flau. Enern er klart best med to toern ikke så langt bak.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig går det ann å kose seg med Temple of Doom. Idiotiske sidekicks ødelegger ikke det. Liker siste filmen best siden den gir det lille ekstra med det fantastiske forholdet mellom far og sønn Jones.

Siste-første-andre er rekkefølgen. Takk og pris for at enkelte ikke likte nr.2, for det sies å være hovedmotivasjonen for at Spielberg i det hele tatt laget nr.3.

Fantastiske filmer alle tre.

Lenke til kommentar

Hvordan klarer dere å se Temple of Doom uten å irritere dere over damen og Short-Stop? Jeg har lyst å kaste de forbanna svinene ned i lavaen hver eneste gang. Den har jo sine oppturer, det skal jeg ikke nekte for, men i helvete. De er Indiana Jones filmenes svar på Jar-Jar Binks.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk aldri tenkt på Short Round og Willie når jeg snakker om at jeg ikke liker filmen. Jeg har ikke noe problem med dem. De passer da godt inn i handlingen, synes jeg. Ikke akkurat av den mest troverdige sorten, men så har jo aldri Indy-filmene vært super-realistiske. Problemet med Temple of Doom er at den bare ikke er.... den er bare ikke Indiana Jones. Ingen nazister, ingen eldgammel bibel-legende... ingenting. Det, pluss at handlingen og humoren blir litt for mørk for meg. En Indy-film skal bare ikke være sånn.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...