Gå til innhold

Har laget noen programmer...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har laget noen programmer her, hvis dere vil teste... :)

Alle programmene er i UB, og krever Tiger.

Mine

Picknburn.pngPick And Burn:

Enkelt og greit et program man velger noen filer, og så kan man brenne dem.

Last ned

speaknsave.pngSpeak And Save:

Velg hva maskinen skal si, og velg hvilken stemme. Etter det har du muligheten til å lagre det som en .aiff fil.

Last ned

printit.pngPrint it:

Velg en fil og print, uten å starte programmet det er laget med.

Alpha: En ny versjon er kommet, der du rett og slett drar filene du vil printe rett på ikonet (the only way)

Last ned vanlig versjon

Last ned Drag And Drop versjonen (alpha)

changename.pngChangeName:

Velg filene du vil forandre navnet på, og velg hva alle skal hete. En enkel måte å gi alle filene dine et navn, uten p gjøre det en og en.

Last ned

choosenscale.pngChoose And Scale

Et program som lar deg velge et eller flere bilder, og gjøre dem om til miniatyrbilder med noen enkle klikk. Filtype og størrelse er regulerbar.

Nytt: Nå er det to versjoner. Den nederste regulerer du selv med antall piksler, mens den øverste gjør bildet ditt til et miniatyr bilde.

Last ned miniatyr versjon

Last ned regulerbar versjon

combinepdf.pngPick And Glue PDF

Dette programmet lar deg sette sammen flere PDF dokumenter til én fil, samtidig som du har valget til å komprimere alle bildene i PDF dokumentet slik at det tar mindre plass.

Last ned.

piknpack.pngPick And Pack

Med dette kan du lage DMG filer der du bestemmer størrelsen selv, etter hva du vil ha i. Programmet starter med å spør deg hva du vil ha i DMG filen.

Last ned

speedupdashboard.pngSpeed up Dashboard beta

Etter å ha lest guiden på Mac1 av iCurl MacBook, så tenkte jeg at dette kan være en fin ting å automatisere. Det den gjør, er å slette Cache'n og guider deg gjennom hva du SELV må gjøre (bare noen småting). Er ikke testet skikkelig enda, derfor beta.

Last ned

isight.pngVideoRecord

Ta opp film fra f.eks. Isight uten å bruke iMovie.

Last ned

getpath.pngGet Path beta

Lar deg høyreklikke på hvilken som helst fil, og få adressen til fila med å holde musa over automator og velge "Get Path". Da har du med en gang muligheten til å lime inn adressen/banen til filen i hvilket som helst tekstområde.

Hvis aliaset i dmg filen ikke virker, så legger du bare Get Path manuelt i Bibliotek ---> Scripts.

Last ned

markpdf.pngMarkPDF

Lar deg legge til vannmerke til alle dine valgte PDF filer. Du kan velge om det skal være gjennomsiktig eller ikke, i tillegg til flere andre valg.

Last ned

Andre brukere:

Secure.pngE-Mail Secure - laget av DarkDog

Programmet lar deg kryptere PDF dokumenter med å høyreklikke på filen du vil ha f.eks. passord på.

Skrevet av DarkDog:

E-mail secure fikk jeg ikke til å lage som program men ved å lagre den som plugin så kan man høyreklikke på hvilket som helst bilde, eller text dokument. På menyen velger en så automator og E-mail secure pdf.

Denne pluginene må lastes ned og pakkes ut på skrivebordet.

Kopier og lagre den direkte her:

~/Library/Workflows/Applications/Finder/

~ står da som vanlig for din brukermappe. Om noen av mappene i stien ikke eksisterer er det bare å opprette de.

Den kan lastes ned her

For å teste den (etter installasjonen!) høyre klikker du altså på en fil velger automator der finner du oppgaven alt etter hva du lagret den som.

Når du trykker på denne får du spørsmål etter passord. Skriv passor og tryk fortsett. Det vil nå åpne seg et epost vindu med filen vedlagt som et sikkret PDF vedlegg. skriv motaker tema og trykk send.

NY! For de som vil ha samme funksjon, men i et program, har jeg laget et program likt BlackDog sitt, men mer som et standalone program. Dere kan laste det ned her.

iphoto.pngImporter bilder til iPhoto - laget av bohapnes

Et program som lar deg importere bilder til iPhoto på en annen måte.

Last ned

zip.pngThe Zip Maker - av iBruker

Velg en fil og zip den.

Last ned

Dere finner alle programmene samlet her.

Jeg vet at det sikkert finnes andre programmer der ute som gjør samme jobben, men grunnen til at jeg vil at dere skal teste er at jeg også må begynne et sted ;)

Noen er skrevet på engelsk, av den grunn at jeg vil vise den til mine ikke-norske venner også.

Hvis noen andre vil legge ut sin programvare her, så spør her i forumet eller send meg PM :-)

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Prøvde meg på changeName. Der var det noe som ikke fungerte helt som det skulle. Endret fra navn "ruben_1", "ruben_2" osv til "nygitar". Det som kom ut var:

"Bny gitariny gitarlny gitardny gitareny gitar ny gitar1ny gitar.ny gitarjny gitarpny gitarg". Bare sånn at du vet det :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Slurt-is: Kva med å lage eit program som gjer det veldig enkelt å setje opp ad hoc-nettverk? No må vi trykke på Airport-ikonet -> Create Network -> Fyll inn navn, type og passord.

Om du hadde klart å lage eit program som kanskje genererte ei .app-fil som automatisk fylte inn desse felta og oppretta nettverket hadde iallfall eg blitt glad. :)

Lenke til kommentar
Slurt-is: Kva med å lage eit program som gjer det veldig enkelt å setje opp ad hoc-nettverk? No må vi trykke på Airport-ikonet -> Create Network -> Fyll inn navn, type og passord.

Om du hadde klart å lage eit program som kanskje genererte ei .app-fil som automatisk fylte inn desse felta og oppretta nettverket hadde iallfall eg blitt glad. :)

8348416[/snapback]

Skal se hva jeg får til :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Henrik: Har prøvd meg litt og lest litt for å forsøke å lage et slikt program, men det virker som om det er litt utenfor mine evner, da jeg ikke har nok programmeringskunskap til å lage et slikt program. Desverre ;)

Ellers...

Ting som er oppdatert på fremsiden:

* Ryddet litt

* Lagt til MarkPDF

* Lagt til en videreutvikling av BlackDogs program

* Oppdatert Print It, som nå kjører via Apple Script.

Speed up Dashboard annbefales til de som ikke har prøvd det enda :)

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...