Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen har hacket min wifi ruter! hjelp

Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Jeg har desverre ikke brydd meg om å sikre ruteren min, verken skifte passord for å komme inn i den eller noe, så derfor tror jeg noen har gått inn i den og skiftet adressen til ruteren som skal vere 192.168.0.50.

Kommer nemlig ikke in på den. I dag har de også prestert å sikre ruteren min med sin egen wpa og nettverksnøkkel.

Har prøvd å resette den flere ganger, men det virker som om den da bare vil fjerne nettverksnøkkelen osv, og ikke vil endre adressen som skal vere 192.168.0.50. Er det mulig å finne ut hva adressen som de har skiftet til er?

Kommer ikke inn i den!

Ellers tar jeg gjerne imot hjelp om hvordan jeg kan finne ut hvem dette er, hva jeg nå da bruker, nettverks eller ip sniffer.

Her er ruteren forresten ruteren DWL-2000AP+ B1:

http://www.dlink.no/?go=jN7uAYLx/oIJaWVTAL...IVDumxEItOkmG70

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du nevner her er vel bare et accesspunkt, ingen router? Det ligger ikke DHCP i ett accesspunkt. Da må det isåfall være noen som har logget seg inn på routeren din og endret oppsettet der. Prøv å reset denne. Om det er en ADSL/kabel router du har fått fra nettleverandøren din vil jeg ikke anbefale deg at du begynner å resete den uten videre, den må konfigureres på nytt med de instillingene nettvleverandøren din krever. Hvilken leverandør og router har du?

Lenke til kommentar

Her tror jeg det faktisk er bedre å lese og forstå manualen som ligger på siden trådstarter selv linker til .

Her vil man finne ut at den maskinen som skal konfigurere må settes opp til en statisk adresse som må ligge innenfor området til aksesspunktet . Man kan f.eks sette 192.168.0.51 .

En reset vil automatisk sette 192.168.0.50 adresse så har vi ikke blitt hacket men glemt lest bruksanvisningen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...