Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne den perfekte lettvektern


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter at SAS knuste skjermen på min gode gamle bærbare Aopen 1557, skal jeg kjøpe ny bærbar PC. Men jeg vet ikke hvilken. Jeg klarer rett og slett ikke å finne noen konfigurasjon som passer meg perfekt.

 

Jeg har følgende krav, i prioritert rekkefølge:

 

1. god batterilevetid. 4 timer pluss, da begynner vi å snakke.

2. God skjerm med passe høy oppløsning. Veldig mange litt små laptoper (se krav 3) leveres med 1280x800, men jeg ønsker meg høyere oppløsning. 1440x900?

3. Lav vekt - men her må jeg kanskje kompromisse litt. under 2,5kg, helst godt under!

4. En grafikkløsning som ihvertfall kan yte litt i 3D-modus. Intel GMA950 er dårlige greier, hva med f.eks. Radeon X1300? Hadde vært fint å kunne spille CIV4.

 

 

 

Finnes det noen laptoper som oppfyller alle disse kriteriene?

 

mvh Thorstein Korsvold

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ingeting om budsjettet ditt, og det er ganske avgjørende for hva vi kan anbefale. Skjermstørrelse er heller ikke nevnt direkte, men tolker jeg deg riktig om du antyder mellom 12 og 14,1?

 

I mine øyne er denne Lenovoen den perfekte lettvekter hva 14-tommere angår. Den beste byggekvaliteten, 1440-oppløsning,

et grafikkort jeg tror kan dra CIV4 greit, 6 timer batteri og like over 2 kilo til den vennlige summen av 11 store. Hva tror du?

Lenke til kommentar
Du sier ingeting om budsjettet ditt, og det er ganske avgjørende for hva vi kan anbefale. Skjermstørrelse er heller ikke nevnt direkte, men tolker jeg deg riktig om du antyder mellom 12 og 14,1?

 

I mine øyne er denne Lenovoen den perfekte lettvekter hva 14-tommere angår. Den beste byggekvaliteten, 1440-oppløsning,

et grafikkort jeg tror kan dra CIV4 greit, 6 timer batteri og like over 2 kilo til den vennlige summen av 11 store. Hva tror du?

8091953[/snapback]

 

Ville tro han mener 15,4 eller mer siden han skal spille

Lenke til kommentar
Du sier ingeting om budsjettet ditt, og det er ganske avgjørende for hva vi kan anbefale. Skjermstørrelse er heller ikke nevnt direkte, men tolker jeg deg riktig om du antyder mellom 12 og 14,1?

 

I mine øyne er denne Lenovoen den perfekte lettvekter hva 14-tommere angår. Den beste byggekvaliteten, 1440-oppløsning,

et grafikkort jeg tror kan dra CIV4 greit, 6 timer batteri og like over 2 kilo til den vennlige summen av 11 store. Hva tror du?

8091953[/snapback]

 

Ville tro han mener 15,4 eller mer siden han skal spille

8091998[/snapback]

 

Får vel ikke 15,4" som kan kalles lettvekter? ikke under 2,5kg ihvertfall?

Kanskje jeg tar feil men sikkert noen som kommer med linker hvis det er et bra utvalg av dem..

 

Mvh

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Når det gjelder skjermstørrelsen, så er jeg klar for alt fra 12 til 15 tommer. Maskinens vekt er mye viktigere, og skjermstørrelsen øker jo stort sett med vekten.

 

Budsjettet mitt går vel opp til 20k.

 

Men den lenovoen virket jo forresten rimelig perfekt!

 

Hadde den veid litt mindre, hadde den vært helt perfekt!

 

Takk for tipset, zonko.

 

mvh Thorstein K

Endret av tkorsvold
Lenke til kommentar
Hei igjen,

Men den lenovoen virket jo forresten rimelig perfekt!

 

Hadde den veid litt mindre, hadde den vært helt perfekt!

8092412[/snapback]

 

Kjøpte selv Lenovo T60 14,1'' for 14 dager siden. Dette etter lang vurdering av mange ulike 13,3 og 14''. Vekt var også for meg viktig. Jeg har versjonen med kode UT0FUNO, men jeg har ikke sett en eneste forskjell mellom denne og den det er linket til.

 

Batteritid er glimrende, satt i møte i 5 timer på batteri. 2 stk DVD går greit.

 

Vekt er også helt i toppklasse, husk at de fleste 13,3'' bare veier knapt 0,2 kg mindre. Tror ikke det finnes noe som gir bedre kombinasjon av vekt, skjermoppløsning og ytelse. Finnes også med ATI Mobility Fire GL V5250, men da nærmer prisen seg 30 lapper.

 

Skjermoppløsning 1400 x 1050 gir virkelig plass på skrivebordet. Skjermkort på min er ATI X1400. Har ennå ikke fyret opp CIV4, men spill i samme klasse går OK.

 

Jeg betalte ca 15 000 inklusive 1 GB ekstra minne. Angrer ikke et sekund, topp kvalitet.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...