Gå til innhold

Strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hvor kraftig strømforsyning bør en ha hvis en vil ha enten: Athlon 64 med hovedkort og 1 GB DDR (II?) RAM og Radeon 9700Pro, eller Pentium 2.5 Ghz (Overklokket så langt som boxed vifta klarer), 1 GB RD RAM, bra hovedkort og Radeon 9700Pro?

Min neste oppgradering blir til en av følgende systemer og lurer på hvor kraftig strømforsyning jeg vil trenge til disse. Sitter på 275V atm, så jeg må nok oppgradere, men lurer på til hvor kraftig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvalitet har gjerne mer å si enn den wattstyrken PSU'er selges under. Feks en 400w av dårlig kvalitet kan fort komme til kort mot en 300w av god kvalitet. Det lønner seg å ikke sluntre unna når det gjelder PSU rett og slett. Sjekk litt på nettet, les evt reviews osv. Generelt så er bl.a. merker som Enermax og Chieftech kvalitetspsu'er.

Når det gjelder hvor kraftig du tregner for de kommende AMD 64bits cpua og de raskeste P4'ene så burde en psu på 400w + av god kvalitet holde minst et par-tre cpu-generasjoner, såfremst du ikke har planer om å kjøre en ekstrem server med haugevis av disker etc.

Lenke til kommentar

Som regel får man det man betaler for. Hadde selv en Codegen 350W (Billig-sak som fulgte med et kabinett) men denne kom til kort mot en 235W PSU av et annet merke (som jeg ikke husker i farta). Ellers ville jeg kjøpt så kraftig som mulig, siden det garantert kommer mye nytt utstyr senere som krever masse strøm. Da er det kjipt å måtte kjøpe ny PSU Igjen. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...