knut Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Asus prøver seg stadig vekk med nye konsepter innen bærbare datamaskiner. U1F veier 1 kg og har et design man merker seg. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ganske snasen sak, men jeg liker ikke helt at de gjør noe så sentralt som museknapper dårligere for noe såpass perifert (ihvertfall synes jeg det) som fingeravtrykksleser. Og at man må vaske seg med white-sprit annhvert minutt for å ikke sette fingermerker på alt man eier er vel heller ikke en trend jeg elsker AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Slike skjermer med LED-baklys, har de det glansbelegget som skaper irritérende refleskjoner? (som på nyere LCD-skjermer) Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Slike skjermer med LED-baklys, har de det glansbelegget som skaper irritérende refleskjoner? (som på nyere LCD-skjermer) Glaretype skjermer er kommet for å bli. Noe som er bra for oss som setter pris på gode skjermer Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Fikk dere gjort en sammenligning på fargegjengivelse åp skjermen? Noen som vet når LED-LCD skjermer kommer for stasjonære? Lenke til kommentar
cryptc Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hadde det vært mulig med iallefall et bilde som faktisk viste hele pc'en? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Slike skjermer med LED-baklys, har de det glansbelegget som skaper irritérende refleskjoner? (som på nyere LCD-skjermer) Glaretype skjermer er kommet for å bli. Noe som er bra for oss som setter pris på gode skjermer 8092000[/snapback] Glare er ikke bare bra. Fordelen er bedre kontraster og farger, men ulempen er alle refleksjonene i skjermen, som kan være svært plagsomt, selv innendørs. OLED vil vel forhåpentligvis slippe dette. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Slike skjermer med LED-baklys, har de det glansbelegget som skaper irritérende refleskjoner? (som på nyere LCD-skjermer) Glaretype skjermer er kommet for å bli. Noe som er bra for oss som setter pris på gode skjermer 8092000[/snapback] Glare er ikke bare bra. Fordelen er bedre kontraster og farger, men ulempen er alle refleksjonene i skjermen, som kan være svært plagsomt, selv innendørs. OLED vil vel forhåpentligvis slippe dette. 8092335[/snapback] Kontrasten er jo faktisk ganske dårlig med glare, om man ikke sitter i et mørkt rom hele dagen, noe som gjør bærbar til et lite gunstig kjøp... AtW Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Glare blir nesten håpløst på solfylte dager på stranden (eks.) Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Dyr liten lekker sak det der. Noen små justeringer og jeg ville sikla på den noe grusomt Har lyst på ultraportabel men man må visstnok ha ultrafet lommebok først Lenke til kommentar
listen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Megent pen laptop. En god kandidat til men neste PC. 16:9 Aspect er jo også en interessant ide. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Slike skjermer med LED-baklys, har de det glansbelegget som skaper irritérende refleskjoner? (som på nyere LCD-skjermer) Glaretype skjermer er kommet for å bli. Noe som er bra for oss som setter pris på gode skjermer 8092000[/snapback] Glare er ikke bare bra. Fordelen er bedre kontraster og farger, men ulempen er alle refleksjonene i skjermen, som kan være svært plagsomt, selv innendørs. OLED vil vel forhåpentligvis slippe dette. 8092335[/snapback] Kontrasten er jo faktisk ganske dårlig med glare, om man ikke sitter i et mørkt rom hele dagen, noe som gjør bærbar til et lite gunstig kjøp... AtW 8092347[/snapback] Det er vel litt ulikt fra skjerm til skjerm, men flyttes hodet litt sidelengs, så blir kontrastene veldig dårlig med glare. (med de jeg har prøvd). Det er sikkert greit innendørs i skoler og slikt, men ellers tror jeg det er lite egnet. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Fet maskin, men hva med å ta et ordentlig bilde av maskinen? I steden for å leke så fryktelig kreativ med å ta bilde av en halvdel, så en annen, så et hjørne (hvor resten er uskarpt) osv. Dette er ikke en akam-artikkel om kreativ fotografering PS: Slik ser hele maskinen ut for de som lurte: Lenke til kommentar
cryptc Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 PS: Slik ser hele maskinen ut for de som lurte: 8092536[/snapback] Takker orka ikke lese artikkelen før jeg iallefall hadde sett skikkelig bilde av maskina Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Slike skjermer med LED-baklys, har de det glansbelegget som skaper irritérende refleskjoner? (som på nyere LCD-skjermer)Glaretype skjermer er kommet for å bli. Noe som er bra for oss som setter pris på gode skjermer 8092000[/snapback] Og du er den eneste rette til å definere hva som er bra og ikke? "Glare", eller speilglass som jeg synes er en god norsk oversettelse, er som nevnt kun bra dersom man sitter i et mørkt rom. Under normal eller sterk belysning får man plager med refleksjoner. Greit nok at jeg synes jeg selv tar meg passe godt ut, men jeg kan likevel ikke tenke meg å sitte og se mitt eget speilbilde dagen lang. Men tilbake til Asus U1F: Jeg synes den ser lekker ut, men håper intel får ut en ULV-versjon av Core 2 Duo snart som de kan putte inn i stedet for den som står i nå. Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 sitter på en macbook akkurat nå. med taklyset på og en spot rett ved siden. jeg ser ikke mitt skjønne ansikt uansett.... nedtur... men jah, jeg liker de "gamle" skjermene best, elsket min ibook. Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Glare blir nesten håpløst på solfylte dager på stranden (eks.) 8092377[/snapback] men hvem i alle dager sitter med en laptop på solfylte dager ved stranden? da ska man se på damene/guttene alt etter hva man liker Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Glare blir nesten håpløst på solfylte dager på stranden (eks.) 8092377[/snapback] men hvem i alle dager sitter med en laptop på solfylte dager ved stranden? da ska man se på damene/guttene alt etter hva man liker 8096174[/snapback] Spørsmålet er vel heller hvem som sitter i et mørkt rom hele dagen med en laptop, laptoper er for å flytttes rundt, og da kan man ikke bestemme lysforholdene, da er det kjedelig å ha en skjermtype som egner seg dårlig i mange typer lys... AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå