Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

porter bridging og forbanna router ngt:(

Anbefalte innlegg

Hey jeg har problemer med porter. Jeg vil gjerne spille dawn of war på nettet, men dette funker desverre ikke fordi visse porter må være åpne. Jeg har statisk ip adresse og vet hvordan man åpner porter på ruteren min. Jeg har testet ut om disse portene er virkelig åpne og ja det er de unntatt en. Det er 6112 porten. Dette irriterer meg noe grenseløst.

Greia er at jeg ringe nextgentel kundeservice(min ISP) og de sendte meg en mail om hvordan å åpne porter :nei: dette vet jeg jo at jeg gjorde riktig. De sa også at jeg kunne ringe 82097079 for mot betaling at de kunne fikse ruteren min eller noe. Jeg har jo lyst til å fikse dette problemet uten å bruke penger derfor skriver jeg dette innlegget.

Thomson Speedtouch 585i v6(firmware 5.4.4.1)

ISP: Nextgentel

Det jeg lurte på var om dere kunne noen kommandoer som man kunne skrive inn i telneten(kjør "telnet 10.0.0.1") for å få til DMZ hvis det var mulig. Eller at derre ga meg en guide til å bridge ruteren eller noe. Vet ikke om dette er riktig ord for det, men jeg vil liksom gjøre ruteren transparent at alle forbindelser går rett i gjennom den. SÅnn at eg kan bruke brannmuren på min egen maskin til å regulere porter og forbindelser. Fjerne NAT hvis det er det rette ordet, eller gjøre ruteren om til et modem hvis det går an. Dette går jo ikke an på nettet heller ikke DMZ mode. Kanskje dere kan gi meg en backup plan eller noe hvis noe går galt?

Takker på forhånd.

Endret av saladin89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd websiden til modemet.

Der har jeg satrt opp alle mine porter

enkelt og greit.

Http://10.0.0.1

Ivan

8091409[/snapback]

ja vel der har jeg lagt til porter, men jeg taster inn 10.0.0.1, altså bare 10.0.0.1 i browseren, er det noen forskjell egentlig?

Endret av saladin89
Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg nettop funnet at at jeg faktisk har dmz på denne ruteren. Det er bare det at jeg ikke vet hvordan jeg får meg en public ip adresse. Altså hvordan jeg kvitter meg med den gamle og får den nye. Hvilke kommandoer må jeg skrive inn? Her er to bilder for å illustrere problemet.

publicipshiatad4.th.png

Det ser jo greit ut der, når jeg først har gjort det får jeg ikke tilgang til nettet fordi jeg får meg ikke en public ip adresse ugh.

publicipshitiii2rw9.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...