Gå til innhold

Prosjekt: Superrack for servere og nettverksutstyr

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Jeg er serveradministrator i en ungdomsklubb der de som vil kan komme og bruke kameraer, datamaskiner og mye mer utstyr, hver torsdag (send meg PM for mer info, jeg fikk ikke lov å skrive noe mer enn dette i forumet). Her har vi en del servere med forskjellige oppgaver, og serverrommet er relativt lite. Derfor begynte jeg så smått å planlegge/tegne et slags super-rack for alle serverne og switchene.

Målet er å få det til å ta så lite plass som mulig, samtidig som at alt skal være samlet, og få tilstrekkelig kjøling. Slenger med noen tegninger (tegnet for hånd). Har ikke vært noe spesielt nøyaktig eller noe, og det er ikke tegnet i målestokk. Bare skisser egentlig, veldig fort gjort.

post-31872-1173194309_thumb.jpg

post-31872-1173194363_thumb.jpg

Det første bildet ble litt feil, men så lenge jeg har alle målene så betyr det ikke så mye. Det vil i alt være plass til 5 stående maskiner, 3 liggende, og mange rackservere/switcher (husker ikke hvor mange. Kommer jo an på størrelsen også.) Ovenfor de liggende maskinene er to skjermer, den ene med en KVM svitsj festet på siden av, sånn at vi kan svitsje mellom maskinene. Den andre skjermen kommer til å vise logg fra brannmur og andre tjenester når vi trenger det.

Jeg vil gjerne bruke aluminiumsprofiler til "skjelettet", og tenkte på noen slags tynne treplater som vi maler svart, til kledning. Noen innspill?

Regner med det vil ta litt tid til å få tilgang på alle ressursene vi trenger, men jeg slenger det opp her. Det vil bli gjennomført når vi har funnet ut alt og har alt vi trenger. Kan trenge kommentarer også, og spesielt til hvilke materialer som bør brukes og hvor de kan finnes. Trenger også tips til et eller annet kjølesystem som kan holde maskinene kalde. Helst noe vi kan bygge inn i racket. Har dere noen spørsmål så er det bare å spørre....

her!

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Jeg beklager å skuffe men dette prosjektet har jeg ikke tid til, og det er heller ikke lenger nødvendig. Har fått tak i et skikkelig rackskap for så godt som ingenting, hehe :) Tegningene og alt annet er fritt til bruk av hvem som helst som skulle ville fortsette på dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...