Gå til innhold

Starte PC uten front panel / start knapp

Anbefalte innlegg

Har en del gammel hardware liggende å slenge, så tenkte jeg skulle sette sammen en liten server-PC.. Det jeg ikke har til overs derimot, er ekstra kabinett.

Jeg er for lat/gjerrig til å kjøpe et nytt ett, så det jeg lurer på er hvordan jeg kan starte PC'en etter uten front-panel med start knapp (renska ut innmaten av en gammel videospiller).. Sikkert latterlig enkelt, men spør no lell! Er det mulig å bare sette en jumper på POW pinsene? Hadde vært flott om noen hadde visst svaret:)

* Ikke at det er viktig, men vet jo aldri. Hovedkortet er et antikk ABIT AB-BH6 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Har en del gammel hardware liggende å slenge, så tenkte jeg skulle sette sammen en liten server-PC.. Det jeg ikke har til overs derimot, er ekstra kabinett.

Jeg er for lat/gjerrig til å kjøpe et nytt ett, så det jeg lurer på er hvordan jeg kan starte PC'en etter  uten front-panel med start knapp (renska ut innmaten av en gammel videospiller).. Sikkert latterlig enkelt, men spør no lell! Er det mulig å bare sette en jumper på POW pinsene? Hadde vært flott om noen hadde visst svaret:)

* Ikke at det er viktig, men vet jo aldri. Hovedkortet er et antikk ABIT AB-BH6 ;)

8090797[/snapback]

du kan starte et hovedkort ved og sette en jumper over PWR pinsa og så ta de vekk når den har startet (selv om det hat lite og si at den står inne hele tiden...) eller bare gjøre det slik jeg gjør det når jag skal starte eldre hovedkort: ta frem en nøkkel og kortskutt de pinsa... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...