Gå til innhold

Ekstern kræsjer intern

Anbefalte innlegg

For vel et halvt år siden kjøpte jeg et eksternt kabinett til en harddisk jeg hadde. Slengte den inni og alt fungerte fint med min "nye" eksterne harddisk. Men så fikk jeg ny laptop med jobben...

Når jeg kobler harddisken til min nye Dell-maskin, virker det som om den interne harddisken slår seg av. Dvs maskina er fortsatt på, men harddisklyden forsvinner og jeg må holde inne strømknappen for å få slått av og restarte.

Har prøvd harddisken på flere andre maskiner uten problem, og har også prøvd flere andre eksterne harddisker på Dell-laptopen uten at det har ført til krasj.

Hva kan være galt? Har prøvd å koble harddisken til gjennom USB-hub, men akkurat det samme skjedde da også. Og ja - jeg har prøvd å sette den både på Master og Slave...

Finnes det noen innstillinger i Windows jeg kan endre, for eksempel? Utrolig kjedelig å ikke få brukt harddisken på maskina jeg faktisk trenger ekstern harddisk til :/

Edit: Jeg trenger ikke engang å skru på strømbryteren på harddisken, det er nok å sette USB-pluggen inn i laptopen, så stopper det opp...

Endret av stoebakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...